/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har man ret til at eksistere?
Fra : PeterTheisen
Vist : 431 gange
10 point
Dato : 17-09-12 16:01

Har man ret til at eksistere, hvis man ikke fejler noget psykisk eller fysisk, men ikke gider at arbejde?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-12 16:10

Nej

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 17-09-12 16:15

Ja, alle har ret til at eksistere, det er dog ikke alle der har ret til offentlig forsørgelse.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 16:18

troede ikke jeg skulle sige det, men er ening med fun2

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-12 16:29

Ja man har ret til at eksistere hvis man er selvforsørgende.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 17-09-12 16:40

Vil det sige, at I mener, at man skal have sat penge ind på sin bankkonto hver måned, hvis man ikke gider at arbejde, men bare vil ligge derhjemme på sofaen?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-12 16:57

Nej Peter, det er netop ikke det vi siger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-12 17:23

Citat
at man skal have sat penge ind på sin bankkonto hver måned

Hvem siger man skall have en bankkonto ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-12 17:26

Teil, der er ingen der siger at du skal have en bankkonto. Men hvis du vil have offentlige ydelser, eller bare almindelig løn, skal du have en bankkonto. Det er ikke lovligt at udbetale løn i kontanter.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 17-09-12 17:54

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 18:05

Fun2 - det tror jeg ikke på - har du noget som helst der opbygger den påstand?

Jeg sidder faktisk og rådgiver kunder der er forsent på den i december at enten overføre deres løn selv eller udbetale den på check eller kontantanter hvad som helst der gør at deres medarbejder har lønnen til rådighed inden årskifte.

Du kan ikke få offenlige ydelser uden en konto - men du kan godt udbetale løn - det er jeg 1000000% sikker på.

Hva hvis du f.eks har ansat en polak der af den ene eller anden grund ikke kan få en konto i banken.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-12 18:33

Tak_for_hjælpen, det er muligvis mig der husker forkert. Virksomhederne kan kræve at du har en lønkonto for at de vil udbetale løn. Bankerne må ikke (uden videre) nægte at oprette en lønkonto, og de må ikke opsige en lønkonto, hvis ikke man har fået en ny. Det gælder sådan set om man er dansker eller polak.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 18:51

Nu laver jeg tit udenlandsk løn og der kan gå en rum tid før de få en konto, det var bare det jeg mente - vi er så afhængige i DK af person nummer men det har en udlædning jo ikke - men det er nemt at få.

Jeg er så temlig sikker på det med kontoen i banken, ville bare ikke skrive det da jeg ikke var helt sikker - men så blev det bekræftigiget.