/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan vi ikke skabe et Robert-frit system?
Fra : PeterTheisen
Vist : 406 gange
10 point
Dato : 15-09-12 13:02

Kan vi ikke skabe et Robert-frit system?

Kan vi ikke bare lave et system, hvor man bliver tilbudt forskellige aktiveringstilbud af kommunen, og hvis man så takker nej til dem alle, så kan man ikke få en offentlig ydelse, for så står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 15-09-12 13:18

det har vi allerede,
når der ikke er arbejdspladser til alle, er det da langt bedre at alle dovne "Roberter"
ikke optager et arbejde de alligevel ikke kan klare,

det skaber flere arbejdspladser til dem der kan og vil arbejde.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-09-12 13:31

når sulten gnaver så kunne det godt være at de kan finde noget at lave

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 15-09-12 13:53

Jo, det kunne man sikkert sagtens, men med alle de mennesker, der skulle ansættes for at undgå de (forhåbentlig få) Roberter, ville det være meget dyrere end at acceptere, at der er nogle Roberter, der kan manøvrere sig gennem systemet uden at blive fanget, ret tit. Han er jo blevet straffet nogle gange, men det bider ikke på ham.

Som arbejdsgiver ser man ikke kun på om folk kan klare jobbet, men om de vil.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 14:41

Ingen sympati for "Roberter" herfra.
Men i forhold til så mange andre - fx. de "finere herrer i jakkesæt" - I ved dem, der ynder konkursrytteri, skatteunddragelser, (typisk LA stemmekvæg) .... koster "Roberter" småmønter i forhold til.

Tommy.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-12 15:06

Citat
Som arbejdsgiver ser man ikke kun på om folk kan klare jobbet, men om de vil.

Der er sikkert mange arbejdsgivere der har skraldgrinet og sagt at det brokkehovede ihvertfald aldrig bliver ansat hos dem

I min tid som kontanthjælpsmostager har jeg mødt et par af typerne selv, dem gik jeg udenom og undgik at tale med da de er medvirkende til at vi andre bliver stemplet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-12 15:52

Citat
Kan vi ikke skabe et Robert-frit system?

Hvem er Robert.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-09-12 16:28

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-09-12 16:36

Selv tak, PeterTheisen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-12 22:03

Måske man også skulle kaste et blik på en anden indgangsvinkel til 'Robert problemet'?

http://politiken.dk/debat/ECE1752090/filosof-robert-er-en-helt/

</MOLOKYLE>