/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Ipad hjælp med internet?
Fra : Sars
Vist : 578 gange
25 point
Dato : 15-09-12 11:28

Hey alle superkloge :)

Jeg har fået en Ipad og har forgæves forsøgt at sætte mit trådløse internet op på den, problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde "Mobildata" kategorien på min Ipad, som alle vejledninger beder mig om at gå ind i...... jeg har flyfunktion, wifi, generelt og fotos, noter, billeder, butik som valgmuligheder når jeg går ind under "Indstillinger".... Hvad hulan gør jeg? Min Ipad er model MB292LL, version 4.2.1 :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-12 12:34

Wifi er dit eget trådløse netværk; mobildata er sikkert en forbindelse med SIM kort altså trådløs mobilbredbånd, hvilken løsning er det du ønsker?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-12 12:44

Din Ipad har (så vidt jeg ved) ikke mulighed for SIM kort så du må nøjes med wifi og bruge den derhejmme + de efterhånden mange hotspots rundt om i landet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-12 13:23

Kort sagt, trådløs netværk er wifi og mobildata er noget der er i de versioner der har mulighed for at isætte et simkort.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 15-09-12 14:39

Du finder funktionen 'Mobildata' under Indstillinger->Generelt->Netværk. Du skal slå 'Mobildata' fra hvis du vil begrænse databrug til Wi-Fi, inklusiv e-post, internet og push-beskeder. Dette gælder selvfølgelig kun for iPads med indbygget 3G mobildata funktion. Mobildata betyder at du kan tilgå internet hvor som helst, når blot der er mobiltelefoni dækning.
Men du skriver samtidigt at det du egentlig forsøger er "at sætte mit trådløse internet op" og det er jo nok noget andet. Jeg forstår dette som, at du ønsker at din iPad skal koble sig op på dit lokale Wi-Fi, altså dit eget trådløse net, som leveres af din egen trådløse router ('AirPort' hvis den er fra Apple). Hvis det er det du ønsker så skal du ind under Indstillinger->Wi-Fi Dér skal du slå funktionen 'Wi-Fi' til. Og så forudsætter det selvfølgelig at din router/AitPort er konfigureret så den tillader din iPad adgang til dit trådløse net. Men det er en anden historie.

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 16-09-12 13:53

Hey alle, jeg ønsker bare at få mit internet "over" på min Ipad også, jeg har et trådløst internet fra callme, som sluttes til med USB-stik til min pc. Problemet er at når jeg forsøger at tilslutte wifi'en fra ipaden, kan den ikke finde mit eget netværk (den kan sagtens finde andre netværk i området) og angiver jeg "Anden" og indtaster mit trådløse internets navn, kan den stadig ikke tilslutte sig :/ så er lidt forvirret, synes jeg har prøvet alle opsætningerne forsøgsvis uden held.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 16-09-12 17:03

Citat
jeg har et trådløst internet fra callme, som sluttes til med USB-stik til min pc
der skal en router imellem det trådløse modem og pc, routeren fordeler så internettet mellem PCer og Ipad, du kan ikke komme på internettet med din Ipad uden en router eller en switch, sidstnævnte kræver at du har flere dynamiske IP adresser fra din udbyder og det har du sikkert ikke med mobil internet, så ud at købe en router som kan bruges til mobil bredbånd, før du kan koble din Ipad på internettet for eksempel den her:
http://www.edbpriser.dk/access-point/huawei-b260a-id-5162142.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Sars

Dato : 17-09-12 14:45

Ah okey, tak skal du have! Jeg er ikke så klog på al den slags desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-12 03:12

Citat
Jeg er ikke så klog på al den slags desværre
det var jeg heller ikke engang og har stadig meget at lære, blandt andet ved at læse og selv stille spørgsmål her på Kandu og andre steder, har jeg øget min viden meget, så stil bare flere spørgsmål og bliv klogere