/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er babylon.com
Fra : steenandreasen
Vist : 1286 gange
100 point
Dato : 11-09-12 00:32

Når jeg åbner Google Chrome starter der, http://search.babylon.com/ det ser ud som om det er en søge maskine. Jeg har prøvet st fjerne http://search.babylon.com/ men uden held, er dernogen der kan fortælle mig hvad det er for et program og evt. hvordan jeg sletter programmet.
vh. Steen A

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-12 01:42

Du har fået sat Babylon-søgemaskinen til startside.
Det er altså ikke noget egentligt program, men en hjemmeside der giver dig mulighed for at søge andre hjemmesider.
Du har mulighed for at indstille Chrome til at starte med en "Blank side", at starte med de sider du sluttede Chrome med sidste gang du brugete den eller at starte en eller flere bestemte sider.

Gør sådan her for at ændre denne slags indstilling:
Du skal i Chrome klikke på det lille skruenøgle-ikon øverst til højre i Chrome-vinduet.
Vælg Indstillinger.
Find overskriften "Ved opstart".
Vælg det af de tre muligheder der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-09-12 08:33

yderst iriterende. Kan også være en værktøjs linie. lidt svær at finde allesteder hvor den ligger.
jeg downloadede programmet Siw på en vens maskine, den anden dag, og fik Babylon med i købet.
så ikke lige om det kunne have været undgået. Måtte bruge megen tid på at få den væk igen.
Det er ærgerlig at nettet er blevet sådan at det mest går ud på at snyde hinanden. Det gør jo at de ældre, jeg skal op og undervise om lidt slet ikke tør.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 11-09-12 10:09

KOPI
Slette babylon 100%, ved at følge vejledningen herunder.
1. Åben din browser
2. Skriv i adresse linien “about:config” uden anførselstegn.
3. Klik enter
4. Der kommer nu en advarsel, hvor du skal bekræfte at du vil være forsigtig
5. Der kommer nu et søgefelt frem lige under adresse linie,
6. Her skriver du “keyword.URL” uden anførselstegn.
7. Højreklik på keyword.URL og vælg nulstil/reset.
8. Søg “babylon” i søgefeltet, uden anførselstegn.
9. Højreklik på alle disse og vælg nulstil/reset på hver enkelt. (dette kan ikke gøres på flere ad gangen)
Luk herefter din browser og åben den igen. Så burde babylon være forsvundet.

Godkendelse af svar
Fra : steenandreasen

Dato : 11-09-12 10:41

Tak for svaret krestenklit.

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 11-09-12 10:43

Tak for hjælpen
Steen A