/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Facebook
Fra : bjarnebr
Vist : 619 gange
150 point
Dato : 09-09-12 20:06

Jeg er medlem af en forening hvor chefen udsender nyheder vi a Facebook, derfor har jeg ham som eneste ven og har derudover skjult min profil så meget som muligt, og jeg har bedt andre om at søge på min profil, de meldte tilbage at man ikke kan finde mig ved søgning, men nu har chefen oprettet en privat gruppe hvor man skal være inviteret til, for at blive medlem, mit spørgsmål er derfor: hvordan kan jeg skjule for de andre medlemmer at jeg er medlem af gruppen, da jeg ikke ønsker at man skal vide at jeg er medlem eller at jeg er på Facebook da jeg ønsker så lidt som muligt om mig skal være offentligt kendt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-09-12 20:12

Kunne du ikke tale med din chef om det og oprette en anonym profil, som han så kan invitere?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-09-12 21:40

Du skal ind i dine privatindstillinger og sætte det hele til kun at gælde for venner. Så kan du skrive til chefen at han skal sende en venneanmodning til din profil (husk navnet) og du kan så godkende ham. Så kan ingen andre end dine godkendte venner se dine oplysninger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-12 22:26

Citat
Facebook da jeg ønsker så lidt som muligt om mig skal være offentligt kendt.

Glem det, især hvis din Boss, kender adressen - som du sikkert skulle klikke ind på
for at invitere ham ind på din side, så er hans profil med til, at du snart bliver SPAMMET af alle
din BOSS kender, som også vil være venner med dig OSV = pyramide-spil

Har en meget gammel profil liggende på FB og der kommer løbende såkaldte NYE og ukendte
(for mig) der gerne vil have en plads på min profil, mærkeligt nok i forbindelse med
Den Gule Avis, som jeg skulle akseptere mails fra, i anden forbindelse, siden dengang = SPAM fra FB

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-09-12 22:35

Det er ikke noget problem at han kender min profil, og jeg har lavet alle indstillinger så det kun er mig selv der kan se mig, men når man er medlem af en gruppe og går ind i gruppen kan man se alle medlemmerne af gruppen, det er det jeg vil forhindre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-09-12 23:03

Citat
jeg har lavet alle indstillinger så det kun er mig selv der kan se mig

De samme indstillinger kan du da også lave i den gruppe...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-12 23:35

Citat
mit spørgsmål er derfor: hvordan kan jeg skjule for de andre medlemmer at jeg er medlem af gruppen, da jeg ikke ønsker at man skal vide at jeg er medlem eller at jeg er på Facebook

opret en ny profil,.. fx "Hr. XX"
fortæl din Chef at det er din profil,.. til brug i omtalte gruppe,.. på et offentlig forum,
hvis han ikke kan acceptere din beslutning,..
må du jo gøre op med dig selv, om du vil fortsætte samarbejdet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-09-12 00:35

Hej marken84
Hvordan gør man det? jeg har lavet alle indstillingerne på min profils privatindstillinger.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 150 point
Dato : 17-09-12 14:14
Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-09-12 15:49

Tak for svaret marken84.