/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
raw til ntsf
Fra : ultra2
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 07-09-12 09:33

hd fra bærebar er formateret i raw hvordan får man den tilbage til nt
win 7 kan se den i diskhånterring men vil ikke formatere

wd1600bevt-75a23t0

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-09-12 10:44

? ? ?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 11:51

hvad vil du vide

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-12 13:15

Prøv og læs denne her tråd på eksperten.dk
http://www.eksperten.dk/spm/634670

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 13:29

disk investigator kan se den men formatere slette nej

win siger hele tiden hd skal formateres men gør det ikke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-12 13:34

Beder du Windows om og gøre det?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 13:35

nej den kommer selv

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-12 13:38

Gå ind i diskhåndtering højre klik på harddisken og vælg formater. Er det den eneste harddisk du har i computeren, så skal du geninstallere windows og formatere harddisken undervejs.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 13:39

har jeg prøvet virker ikke
den sidder i usb som extern hd

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 13:44

disk håntering:F: 149,05 gb raw iorden (primær partition)

og så skal den formateres

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-12 13:44

prøv og brug diskpart commands i command prompt.
Her kan du se hvilke kommandoer du skal bruge.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766465(v=ws.10).aspx

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 13:49

den formatere stadig

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 14:00

kan ikke så meget engelsk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-12 14:01

Okay, men det er også lige meget. Den formatere, så lad os se hvad den siger når den er færdig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-09-12 16:17

Jeg ved ikke om dette program er bedre, men prøv Gparted fra http://gparted.sourceforge.net/download.php . Den skal brændes på en CD som man så booter på. Den starter op i Linux, men selve programmet starter automatisk og bruges somom at det var i Windows.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 16:33

http://gparted.sourceforge.net/download.php . beklager virker ikke

formatering stopper efter 20 minutter og virker ikke
så nu gør jeg det eneste den er god til nemlig at smide den væk

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-09-12 17:11

Har du prøvet med en anden maskine?

Ellers må jeg indrømme at jeg også står lidt på bar bund. Det eneste som jeg kan komme i tanke om som jeg selv ville prøve er et betalingsprogram som man ikke kan få nogen prøveudgaver af (Spinrite fra grc.com). Det er et program som laver en meget grundig test af overfladen på selve disken, genopfrisker magnetiseringen, og genskaber data fra dårlige sektorer. At formateringen standser kan udmærket skyldes dårlige sektorer. Der findes andre som kan nogenlunde det samme, men så vidt jeg ved ikke i nogen gratisudgave.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-12 20:22

Hvilke usb porte har du? usb 1 - 2 eler 3 og hvad er diskens muligheder

Har du prøvet at sætte den til dit bundkort, eller bare skifte usb port

Prøv dette:
http://www.partition-tool.com/download.htm
Ellers vil jeg mene at diskens hjemmeside har diverse værktøjer til en formatering af din disk.
Endelig kan du have lavet så mange forsøg, at disken ikke hvad hvad den skal gøre mere, så.
http://how-to-erase-hard-drive.com/

eller prøv at formatere til FAT hvis du kan det.
Eller prøv kommandoprompt
http://www.computerhope.com/formathl.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-12 20:53

Du kan også prøve dette program, det koster penge, og masser af tid at køre diske igennem.
Noget der ligner et par timer pr GB, har selv brugt det et par gange, men kan ikke anbefale det,
med mindre det små og ikke kostbare diske der skal turen igennem, programmet kan smadre selve diskens normale struktur, så den er totalt ødelagt, noget med en eller flere kilobits eller bytes, der bliver overskrevet eller ødelagt, hvis der skulle være en bad sektor, i den forbindelse.
Men det virker, indtil næste gang.
http://www.hdd-regenerator.net/product/hdd-regenerator/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-12 20:55

I gparted kan du muligvis klare det på denne måde.

Højreklik på partitionerne og vælg afmonter (unmont)
Slet partitionrne
Gå op i enhed og > opret ny partitionstabel
Lav dine partitioner

Ellers skal den lowlevel partitioneres, og det kan gøres med en "parted magic" CD

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 22:38

hd sat i en lenovo af ældre dato install dos 622 mislykkes
fdisk mislykkes
win98 mislykkes
win xp mislykkes
zap disk mislykkes
aktive kilddisk mislykkes
gpardet mislykkes
diskhåntering win 7 formatere disk mislykkes
kildisk win xp win 7 gpardet kildisk alle kan se den som raw men kan ikke forandre den
det er en wd harddisk som acronis wd kan ordne men nej

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-09-12 22:40

jeg glemte ubuntu kan install men ikke mere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:07

Hvis du ikke har smidt harddisken ud så prøv lige og tag et screen dump inden i diskhåndtering, smid det op på www.peecee.dk og link til det herinde.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:14

Du kan også lige læse denne her tråd.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=406048&fid=22
Indlæg nummer #11 er intressant.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:19

Vis upload raw1.png

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:20

Citat
Vis upload raw1.png

Arg så let er det ikke og uploade

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:21
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:23

Kan du ikke lige tage screen dumpet i fuldskærm?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:25

Også gerne hvor du udvider de forskellige kolonner så man kan se hvad der står i dem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:32
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:34

var det bedre

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:37

Har du prøvet og slette diskenheden og så oprette en partition som bliver formateret i NTFS?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:43

kan jeg ikke

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:47

disken er ikke alokeret ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 14:52

Fik du slettet diskenheden?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:55
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 14:55

den sletter men kan ikke formatere

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 16:04
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-12 18:58

Prøv og formater den som NTFS.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-12 19:24

Citat
jeg glemte ubuntu kan install men ikke mere

Hvis du installerer ubuntu på harddisken så gør det på en computer uden indbygget harddisk.

Ud med den indbyggede harddisk
Start med en ubuntu CD
Installer ubuntu og vælg "Brug hele disken"
Nu bør den kunne læses og ændres med gparted
Gparted som også ligger i Parted Magic er stærkere
I Parted magic ligger også et program "ERAS" som kan totalslette en harddisk.
Brug ikke ERAS når der er ander harddiske i computeren

Hvis du kun gør de forskellige forsøg halvt........................vil det nok ikke lykkedes.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 20:17

kan ikke formatere ntfs

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 20:20

ubunto kan man ikke skifte hd og så prøve
eller er det bedre fra usb

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-12 20:23

jeg prøver med ubutu 10,4 på en ældre lenovo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-12 10:05

Citat
kan man ikke skifte hd og så prøve
eller er det bedre fra usb

Jo da - du kan da også skifte harddisk og så prøve.

Denne værktøjs-CD er igtig god..............den indeholder bl.a. Gparted og ERAS (total-slette)
http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads

Hent og gem på skrivebordet og brænd som iso fil
evt. med dette program:
http://cdburnerxp.se/en/home

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-09-12 13:18

Eyvind
så er den hentet brændt og den finder 149 gb ud af 160
alt slettet prøver nu at install ubutu men den kan ikke finde hd så ?????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-12 14:09

Hvis det er en harddisk på 160 GB passer det meget godt med at der kun er 149 MB med mindre der er noget skjult.

Start ubuntu og lad den rulle ind uden at installere
Tilslut så harddisken via USB
Nu skulle en gerne vise sig med et lille ikon (måske)
klik på installer ikonet
sig ja til at den vil unmounte
klik på "brug hele harddisken"
følg vejledningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-12 14:20

Lige inden du installerer, skal du måske lige i gparted
System > administration > gparted
og lave en ny patitionstabel
Fanen enhed > partitionstabel

Her kan du også se din harddisk og om den er slettet

Unalocated = den er klar til at blive delt op / formateret med en partition.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-09-12 00:05

ubuntu kører 80 % ind men stopper så
http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads finder 183 fejl

så nu stopper jeg og smider den væk det har taGET FOR LANGT TID

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-12 09:29

Ok - så er der nok ikke noget at gøre.................................................

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-09-12 10:06

Du må gerne sende den til mig så kan jeg rode lidt med det og sender den gerne retur hvis den kommer til og virke.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-09-12 01:13

weebnoop det kan vi godt aftale

men hvordan ????

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-12 10:19

med post danmark. skriv til mig på support (A) hilsoe . dk så tager vi den derfra.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-09-12 12:20

Den skal pakkes godt ind. Nogle af symptomerne kunne godt pege i retningen af at den måske har været på gulvet eller har været udsat for stød på anden vis. Årsagen kan også sagtens være en helt anden.

Jeg synes at det lyder somom at vitale dele af skiverne ikke kan læses ordentligt. Det kan skyldes at dele af den magnetiske belægning er skallet af, hovederne har været helt nede og skrabe i overfladen, eller at der er noget som er blevet skævt. Hvis blot een af disse ting er tilfældet så kan disken ligesågodt kasseres, for så vil der hele tiden cirkulere skidt rundt i systemet som langsomt banker mere og mere af skiverne.

Hvis man er nysgerrig for at se efter kan man naturligvis lukke den op og se efter, men det skal man ikke gøre før man endeligt HAR besluttet sig for at kassere den. Man bør ihvertfald ikke bruge den til at opbevare vigtige data med bagefter.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-09-12 13:23

den blev taget ud af en bærebar der stod af (cpu)
så blev den sat i en kasse og skulle bruges som extern hd
så alt blev slettet formateret
efter den tid er den blevet ubrugelig
det er en wd disk måske der skal install driver på den ????

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-09-12 13:44

Jeg finder det meget usandsynligt at der skal bruges særlige drivere til en WD-disk. Jeg har selv brugt WD-diske, og har aldrig haft den slags problemer med disse. Skal man lede efter en mulig årsag så kan maskinen måske have ændret nogle vitale indstillinger i disken i forbindelse med at processoren stod af. Her ville det program som Mig-Selv foreslog muligvis kunne hjælpe, nemlig hdd-regenerator fra http://www.hdd-regenerator.net/product/hdd-regenerator/ . En af de ting som dette program gør er nemlig at justere på indstillingerne til læse-skrivehovederne således at de fungere bedst muligt. En anden mulighed er Spinrite fra http://www.grc.com. Jeg har selv haft held til at løse en række problemer med begge. Men begge programmer koster penge, og der er ingen garantier for at de løser dit aktuelle problem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-09-12 22:32

http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads det lavede rod i bios til ahci mode
og så vil den ikke finde hd så måtte jeg starte forfra

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 17-09-12 19:01

Tak for svaret webnoob.