/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hej OVN! Flere spørgsmål....;-)
Fra : liteon114
Vist : 614 gange
500 point
Dato : 07-09-12 09:15

http://kandu.dk/spg163816.aspx

Hej OVN,

Der er noget med, at når man køre spejling, så yder disken kun 50%, og så skal jeg vel bruge 2 gange 1TB, for at få 500 gb. Eller har jeg misforstået noget???

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 510 point
Dato : 07-09-12 09:27

To 1TB diske i RAID1 giver dig en logisk disk på 1TB
To 500 GB diske i RAID1 giver dig en logisk disk på 500 GB
En 1 TB disk + en 500 GB disk i raid 1 giver dig en logisk disk på 500 GB

Altså, mindste disk svarer til den størrelse du ender med at have den anden disk er bare en kopi af første disk

Tag et kig her: http://www.acnc.com/raidedu/1
det er godt nok vist med fire diske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-12 09:57

Jeg kan se at en af dem som virkelig ved noget om RAID og mange andre tekniske begreb på computere, er kommet på banen, vær venlig at acceptere EXTERMINATORs svar selv om du stiller spørgsmålet til mig.
God weekend

Godkendelse af svar
Fra : liteon114

Dato : 07-09-12 11:33

Så giver det mening....;.)

Tak for svaret!