/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan..
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 04-09-12 20:03

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 20:15

Som det er skrevet vel?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-09-12 20:54

Måske sådan, at alle snyder alle!

Kommunen ændrer skoledistrikterne, så de upopulære skoler (mange etnere o. lign.), hvor der ikke er så stor søgning, får udvidet skoledistriktet, forældrene flytter "officielt", for at undgå etnerskolerne.

Jeg læste i dag om et par, der var meget sure over at de havde flyttet (rigtigt, tror jeg),men var alligevel kommet i den skole de ville undgå, fordi de ikke havde opdaget at skoledistriktet var udvidet!

Mit gæt er, at endnu flere forældre fremover vil vælge privatskoler, så deres unger ikke bliver fanget på den forkerte skole!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 21:09

Citat
Som det er skrevet vel?
Der findes som bekendt ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar - og her er så et eksempel på et dumt svar.
Man kan ikke skrive/sige; "som det er skrevet" Det skrevne ord har ingen fortolkninger - da ord er ord.
Det er personen som læser det skrevne ord, der fortolker ordene efterhånden som han læser dem - og derved danner sin egen fortolkning....eller forståelse - om du vil.
Men en forfatter af en given tekst kan bruge ord som gør, at en tekst kun kan fortolkes på en måde.....som fx. "du er et dumt svin" Det kan ikke misfortolkes - Eller - "vil du ha' en øl" det kan heller ikke misfortolkes.

Blev du klogere, marken nr. 84..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 21:29

Hvorfor vil danskerne ikke ha', at deres børn går i samme skole som indvandrene..?
Politikere, som ellers er varme fortalere for integration, flytter også deres børn til indvandrerfrie skoler - men samme politikere, og her kommer det sjove - eller dobbeltmoralen om I vil, skælder da ellers de folk ud, som undsiger folkeskolen og benytter privatskolen...

Hvorfor al den væven..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-12 22:04

Nu har jeg ingen børn, men kunne det tænkes, at nogle forældre netop ønsker at flytte til?
Argument: "Vi vil sgu ikke ha' at vore unger skal undervises sammen med sådan nogle grise-spisere?"
..at tænke 'den ene' eller 'den anden' vej mht. (ud-)dannelse..er i mine ørern udannet nonsens!
Forældre har ansvaret for, at deres børn bliver opdraget; etik & moral.
Skolesystemet for: ..at de bliver fagligt klædt på til, at begå sig i denne verden; logik og viden.
*IMHO*</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-12 22:10

Ps. Overtro ?
..har vi Præster, Imamer, Yogier, Astrologer, Numerologer, Håndlæsere, Nisser, Plattenslagere og Tryllekunstnere til
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-09-12 22:13

Citat
Hvorfor al den væven..?

Du ved det jo godt, Tommy

Jeg tror mange har nogle principielle holdninger, som ofte kommer til at vige når det drejer sig om "min egen lille Hassan"!

Jeg kan huske at Helle Virkner engang fortalte, at der var nogle problemer i skolen med Krags og hendes datter, og Helle ville have barnet flyttet til en privatskole. Krags svar var, at "En socialdemokratisk statsministers barn kunne ikke gå i privatskole".

Det synes jeg er at ofre sit barn for sin egen position.

Så ser jeg hellere, at man sætter sit barns interesser foran sine egne.

Men, selvfølgelig bliver man ramt af boomerangen, hvis man har skræppet alt for højt om et eller andet, og så gør det modsatte senere.

Mette F med privatskole, Lars Løkke der tog på ferie med ungerne udenfor skoleferien, osv!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 23:30

Citat
Blev du klogere, marken nr. 84..?

Næh...

Citat
Hvorfor vil danskerne ikke ha', at deres børn går i samme skole som indvandrerne...?

Hvem siger at DE ikke vil det?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 23:32

Indvandrerbørn lider da ikke - mig bekendt, hverken af spedalskhed, pest, eller anden smitsom sygdom. Altså må problemerne være af helt anden karakter.
Hmmmm. kan det tænkes, at forældrene skifter til privatskoler, fordi folkeskolen ikke må undervise i kristendomskundskaber ..? neeej, det tror jeg ikke på.
Eller kunne det tænkes, at indvandrerbørnene laver så meget ballade/larm i timerne, at det er umulig for læreren at undervise..? Hvis det er tilfældet, hvorfor tages der så ikke hånd om problemet..?

Hvorfor hører vi ikke nogen løsningforeslag fra Anders Bondo Christensen, formanden for Danmarks Lærerforening, som iøvrigt tjener 1,5 millioner om året + ben for den tjans.
Forresten danmarks bedst betalte fagforeningsformand. LO's Børsten - ham, med fornavnet Harald, tjener ikke engang så meget. Puuuha, jeg bliver squ da helt forpustet...
Det, jeg mener er, hvis Bondo mener noget med sit job må han da se at komme i omdrejninger....men det kan vel heller ikke, så kommer han jo i karambolage med sin partikammesjuk, Anna Mee Allerslev..som jo bekendt er multikulti tilhænger om en hals. På hendes sidste Blogs skreg hun efter mere multikulti. Hendes overskrift lød "Send flere indvandrere"

Næ, det er ikke let - men problemerne bliver ikke mindre bare fordi forældrene tager deres børn ud af folkeskolen, det er desværre kun en løsning der virker på den........korte bane (yndet politiker slang, når de skal lyde kloge)

Nu har jeg ikke børn der går i folkeskole, så jeg kender desværre ikke til problemerne.

Nå, kanen kalder og jeg vil i seng....og sove.... godnaaat

Tommy.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-12 23:33

..øeh, Mht. til tro; glemte jeg vist at nævne: Troldmænd, Swamier, Guru'er ..og Politikere !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 23:50

Nå dadadadada, nu, lige før sengetid, får jeg øje på marken84'ses indlæg - og marken84 spørger;
Citat
Hvem siger at DE ikke vil det?
Ja fanden fløjtme, det spørger marken84 om - her klokken kvart i tolv OM NATTEN!!

For fanden da marken84, læs mit første indlæg - og læs linket - og læs så mit spørgsmål som lyder:
Citat
Hvordan skal det her fortolkes..?
Og nu spørger du, Guddøde mig om; "Hvem siger at DE ikke vil det...?

Nu bringer jeg et uddrag fra det link, som du ikke læste - OG ALLIGEVEL spiller klog på..
Citat
Situationen i den københavnske folkeskole er så alvorlig, at forældre i København opretter proformaadresse for at deres børn kan starte i en bedre skole end den, de er tilknyttet i deres eget skoledistrikt.
På lslands Brygge er nogle forældre ikke meget for, at deres unger skal gå i skole med to-sprogede og socialt belastede børn på eksempelvis Amager Fælled Skole.
Og problemet med ressourcestærke forældre, der føler sig presset til at snyde med folkereigisteradressen for at komme på den bedste skole er også velkendt i blandt andet Greve og Farum.

Og nu er det sengetid. Godnat!!
Du skulle også gå i seng marken84, du er overtræt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-09-12 00:26

Hvorfor vil danskerne ikke ha', at deres børn går i samme skole som indvandrerne...?

Generaliseringer...

Godnat og sov godt...

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-12 05:55

Hvis børn på skoler med mange såkaldt to-sprogede og/eller socialt belastede børn klarede sig ligeså godt igennem skolen (karakterer, kammerater, socialt), som i andre skoler, ville der nok ikke være de store problemer, men sådan er virkeligheden desværre ikke.

I denne artikel
http://2200n.dk/2012/06/25/norrebro-foraeldre-i-opror-over-nye-skoledistrikter/
nævnes 4 skoler på Nørrebro,

"Guldberg Skole har i dag ifølge Københavns Kommunes opgørelse 18 pct. tosprogede elever, Blågård Skole og Nørrebro Park Skole har 33 pct., mens Rådmandsgade Skole har 63 pct. tosprogede elever."

Fra http://www.b.dk/nationalt/ranglisten-over-de-mest-effektive-skoler

Guldberg Skole Folkeskole 4,5 -0,3
Blågård Skole Folkeskole 3,5 -1,1
Nørrebro Park Skole Folkeskole 5,0 -0,4
Rådmandsgades Skole Folkeskole 4,5 -0,4

De 6 øverste på listen, med et gennemsnit på omkring de 9, er privat/efterskoler, så kommer folkeskolen i Dragør, derefter endnu et væld af privatskoler!

Læg mærke til, at de skoler der er i top også er de bedste til at løfte eleverne i forhold til deres baggrund. Jeg tror nu en del af forklaringen på det løft ligger i, at de forældre der vil betale en merpris for deres ungers skolegang i forvejen er mere engagerede i skolegangen, end de der ikke gør, men også at privatskolerne til syvende og sidst kan smide umulige elever ud (og gør det!).

Så mit råd til mine voksne børn er klart, bosæt jer i et ordentligt område (det gør de heldigvis allerede), og hvis den lokale folkeskole ikke fungerer, så sæt ungerne i en god privatskole!

Man skal da ikke, som jeg nævnte tidligere, lade ens børn være gidsler for en politisk overbevisning, hvis de konkrete forhold siger det modsatte.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-09-12 06:44

Citat
Forældre har ansvaret for, at deres børn bliver opdraget; etik & moral.
Skolesystemet for: ..at de bliver fagligt klædt på til, at begå sig i denne verden; logik og viden.
*IMHO*</MOLOKYLE>

Man kan godt mærke, du IKKE har børn, sådan hænger skolen og verden slet ikke sammen!

Sandsynligheden for at et barn af højtuddannede forældre selv får en uddannelse er langt højere end for børn af ufaglærte forældre:

"Blot syv procent af de 25-årige, som har mindst én forælder med en lang videregående uddannelse, har ikke fået eller er i gang med en uddannelse.Mens hele 46 procent af de 25-årige med ufaglærte forældre allerede har kvittet skolebænken uden at få en uddannelse.

Ufaglærtes børn har altså omtrent syv gange så stor risiko for ikke at få en uddannelse som deres jævnaldrende med højtuddannede forældre."

http://www.ugebreveta4.dk/2009/200907/Baggrundoganalyse/Ufaglaertes_boern_er_fremtidens_tabere.aspx

og her

http://www.ugebreveta4.dk/a4-fakta.htm?/upload/UBA4/Images/0/06/06_3140.gif

Det der tales om i hjemmet, at forældrene kan hjælpe ungerne med lektierne mv. betyder uendelig meget for hvordan ungerne klarer sig i skolen, og hvilke ambitioner de har!

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-09-12 09:40

Yes, sådan er det.
Tak for svaret vagnr.

At mange folkeskoler er så dårlige, at folk ligefrem snyder med adresserne - det giver stof til eftertanke. Jeg bryder mig overhovedet ikke om tanken. Men jeg kan godt forstå forældrene, det handler i bund og grund om børnenes fremtid.

Lad mig citere en sætning fra Shakespeare - den, hvor Marcellus og Horatio taler sammen.

Marcellus:
Something is rotten in the state of Denmark.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-09-12 09:53

Selv tak, Tommy.

Det er fortvivlende, så dårlige folkeskolerne i mange af de belastede områder er til at bryde den sociale arv, med det resultat at masser af kvikke unger slet ikke får udnyttet deres evner og muligheder