/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Rive ghettoerne ned
Fra : XuZu
Vist : 470 gange
10 point
Dato : 27-08-12 13:46

Vil det løse problemerne at rive landets ghettoer ned?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-12 13:55

Ja, hvis de kriminelle bander blev låst inde i bygningerne når de blev sprængt i luften.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-08-12 14:12

Jeg havde egentlig tænkt mig at svare, men så kom jeg til at læse LuffeAs ubegavede og hadefulde indlæg, og indså at dette ville blive endnu en nyttesløs tråd, så jeg holder mig borte.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-12 14:37

Citat
Jeg havde egentlig tænkt mig at svare, men så kom jeg til at læse LuffeAs ubegavede og hadefulde indlæg, og indså at dette ville blive endnu en nyttesløs tråd, så jeg holder mig borte.

Jeg er ikke den første der har foreslået det
Nu er hovedspørgsmålet ultrakort så det kan give et hvilket som helst svar, som f.eks min anden mening..........at man jo blot flytter eller spreder problemet til andre områder da der er tale om en lille men meget synlig gruppe der er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde og for manges vedkommende ikke vil opgive deres krimimalitet og forfølgelse af andre religiøse grupper indenfor islam, selv om de fik et lønarbejde.

Desuden vil jeg regne det som en fejl at man ikke i større udstrækning holder øje med f.eks det kvarter i Vollsmose og sætter vagter ind samt 24/7 "mandsopdækker" de værste, det var jo en succes da man gjorde det mod rockerbander for mange år siden, men utallige besparelser på politiet giver ikke plads til synlige betjente døgnet rundt.
Blev der langt mere overvågning for at stresse banderne ser jeg ikke noget problem i at lade ghettoerne stå som de er, det ville måske endda blive billigere end utallige dyre sociale tiltag, i og med banderne er komplet ligeglade med om lejlighederne eller plænerne bliver pænere eller at der bliver arrangeret flere fester som det jo er gjort i Vollsmose.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-12 14:37

Arhhh, jeg forstår godt ironien - og især humoren i LuffeA's indlæg.

Jeg er sikker på, at Luffe mener; Hvis vi river Ghettoerne - hvor skal indvandrene så være...? Altså, problemet er der stadig.

Luffe's foreslag giver faktisk 2 i én løsning = Ingen ghettoer...ingen indvandrede.........Men fy skamme Luffe, det må's man nunte.

Nej spøg til side, der er jo ingen i danmark - overhovedet, der kunne finde på sådan en djævelsk løsning.
Såååååeeee, nej det hjælper ikke at rive ghettoerne ned. Der er kun én farbar vej;

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-12 14:41

HOV for satan da, jeg kom til at trykke "send" for tidligt......det er snart lige som i ægtesengen......

Nå, men jeg fortsætter......Der er kun én farbarvej; Stop for al indvandring af personer der ikke er jobs til.
Resten skal ved djævlens vold og magt lade sig integrerer ....eller er det YT

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 14:50

Skriv endelig mere fun2. Her er ordet nemlig frit !

Hvor mange Ghettoer er der i Damark?

Hvor mange beboere er det i hver Ghetto?

Hvor mange tomme huse og lejligheder er der i Danmark, hvor Ghettoernes beboere kan flytte ind?

Er det ikke helt urealistisk at rive alle Danmarks Ghetto-huse ned?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-12 14:55

Citat
så jeg holder mig borte.

Klog gjort fun2.

Citat
Vil det løse problemerne at rive landets ghettoer ned?

Absolut ikke.Fuldstændig tosset. Det vil betyde nye udgifter i million klassen,til genhusning af rakket.

Det er simpelthen en panikforslag.Der skal vise nogle "handlekraftige" politikere.....LAPPELØSNING.

Det eneste de har respekt for,er at pille ved deres forsørgelse,eller udvisning.
Men så skal der jo nok kigges på nogle konventioner. Det sker jo nok ikke,så længe vi er medlem af EU. Men jeg håber på at lande som Frankrig,Belgien og Holland,også er ved at være møre.

Tyskland skal man ikke regne med. De "soner" stadigvæk deres "brøde".Og er derfor meget forsigtig,med slige ting.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-12 15:00

Citat
Hvor mange tomme huse og lejligheder er der i Danmark, hvor Ghettoernes beboere kan flytte ind?
Næææææ, mine fine ven, så vil det igen og igen og igen gå ud over udkants-danmark. I forvejen sender "de store kommuner" alle deres bistandsklienter til udkanten, for at de - udkantskommunerne, skal forsørge klientellet - men arbejdspladser - dem får udkanten ikke en eneste af.
Sku' udkanten nu også modtage utilpassede indvandrede - NEJ TAK !!!!!

Tomse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-12 15:02

Kender i den om Rudolph,
Rudolph med den grimme klud!

Nå så fandt du et nyt login igen. Skægt ingen opdager det. Så snart du skriver er det ligeså genkendeligt som dit klovnehår!

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 15:04

Er det ikke et fælles ansvar for HELE Danmark, at intigrerer indvandrere og flygtninge og asylansøgere ?.

Hvorfor skal de store byer Odense, København, Århus og "Vestegnen", "Sydkysten" m.m
have alle problemerne?

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 15:06

Hvad er det for en tåbe, 3773, som blander sig?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 27-08-12 15:06

Citat
Hvor mange beboere er det i hver Ghetto?

Hvor mange tomme huse og lejligheder er der i Danmark, hvor Ghettoernes beboere kan flytte ind?

Er det ikke helt urealistisk at rive alle Danmarks Ghetto-huse ned?

I Vollsmose bor der 9.500 mennesker deraf masser af danskere og velfungerende indvandrere, hvor i hulen skal de genhuses, for ikke at tale om alle fra de andre ghettoer ???

Hvis Din ide skal realiseres skal staten jo rub og stub opkøbe alle villaer der er til salg og genhuse alle til den samme lave husleje som de almennyttelige boligblokke, inclusive de dybt kriminelle, ville Du selv have sidstnævnte som naboer på Din Villa-Vovse-Volvo gade ???

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-08-12 15:17

Det er vel bedst med det lange seje træk:

- lette udsmidning af de kriminelle familier i ghettoerne - de familier, der ødelægger det for de mange lovlydige

- fortsætte, som man har gjort i Odense, med ikke at anvise flere på kontanthjælp bolig i Voldsmose (vel at mærke indtil den nuværende regering pressede Odense kommune til at modtage 200 somaliske flygtninge)

- udvisning af kriminelle uden statsborgerskab i langt større udstrækning.

At rive boliger ned, som intet fejler, og som for 10 år siden blev totalrenoverede, er jo galimatias.

Typisk venstrefløjspolitik.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-12 15:33

Citat
- fortsætte, som man har gjort i Odense, med ikke at anvise flere på kontanthjælp bolig i Voldsmose (vel at mærke indtil den nuværende regering pressede Odense kommune til at modtage 200 somaliske flygtninge)

Flygtningene blev indkvarteret i en tidligere ældre/handicapblok som kommunen ikke havde brug for mere og derfor havde solgt den til Dan-Ejendomme, som genudlejede den til Dansk flygtningehjælp, derfor kunne kommunen intet gøre...........men lejemålet gælder kun til nytår.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad køberen skal bruge ejendommen til, det er en høj blok med fortrinsvis små lejligheder.
I den blok hvor jeg bor var der flere 4V der var for dyre for kontanthjælpsmodtagere, disse stod tomme for længe og blev derfor ombygget til kollegieboliger, der er allerede flyttet flere pæne unge mennesker ind...........men det er det lidt mere fredelige hjørne af Vollsmose og ikke det kvarter hvor bøllerne bestemmer dagsordenen.

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 15:55

Citat
At rive boliger ned, som intet fejler, og som for 10 år siden blev totalrenoverede, er jo galimatias.

Typisk venstrefløjspolitik.

1: Enig
2: Det er nu ellers tit højrefløjen, som står til lyd for, at man skal "rive mosen ned".
Det skriver en konservativ politiker på facebook f.eks lige nu ...

Eller andre områder. Lars Løkke var ude i en såkaldt "Ghetto" på vestegnen, som jeg kender til. Der var også tale om flere boligblokke, som skulle rives ned.

Det blev heldigvis ikke til noget.

Det er lidt "sjovt" med den såkaldte "Ghetto", som jeg kender - Først var det en Ghetto, fordi der boede så og så mange kriminelle. Så flyttede de - og det var ikke en "Ghetto" - desværre flyttede der så nogle ind, som var kriminalle - og stedet blev igen en "Ghetto" ... Frem og tilbage med ordet "Ghetto"

Godkendelse af svar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 16:07

Tak for svaret LuffeA.

Og alle I andre. Lukker nu, men I er velkommen til at diskuterer emnet noget mere, hvis der er mere at tilføje, vel og mærke.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-08-12 16:31

Jeg er sku ligeglad hvad de gør, bare de gør noget og det at rive nogle blokke ned skal jo ikke stå alene, men vi skal da gøre noget og det skal være hurtigt.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-12 17:18

Denne deler vi lige i to:
Citat
I forvejen sender "de store kommuner" alle deres bistandsklienter til udkanten, for at de - udkantskommunerne, skal forsørge klientellet - men arbejdspladser - dem får udkanten ikke en eneste af.

Citat
I forvejen sender "de store kommuner" alle deres bistandsklienter til udkanten, for at de - udkantskommunerne, skal forsørge klientellet

Jo tak,den kender vi udmærket,her i Thisted Kommune.Vi har "emigranter" helt fra Lolland-Falster.
En stor del af dem,er så endt på misbrugscentret "Nørbygård" i Hanstholm.Til videre forsørgelse.

Citat
men arbejdspladser - dem får udkanten ikke en eneste af.

Forkert!Thisteds kvindelige borgmester,jubler over at kommunen er "bevilget" et nyt antal flygninge.Så kan Vigsø Feriecenter,endelig fyldes op.Det vil skabe arbejdspladser,til kommunen.I forvejen er der flere hundreder i Hanstholm flygtningecenter.Og en stort antal i Vestervig gl.sygehus.Jo,det vil skabe indtægter til kommunen.......men hvor er det nu lige,de "indtægter" kommer fra.Jeg kalder det at pisse i bukserne.......

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-08-12 22:13

Citat
Det er nu ellers tit højrefløjen, som står til lyd for, at man skal "rive mosen ned".

Sidst det blev foreslået - efter 80 bøller på Odense skadestue - var nu af
socialdemokraten Trine Bramsen, som er Formand for Folketingets integrationsudvalg.

http://www.b.dk/politiko/socialdemokrat-flygtede-ud-af-vollsmose