/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
At afvise en politiker
Fra : XuZu
Vist : 453 gange
10 point
Dato : 27-08-12 12:47

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-12 13:09

Jo, det kan man godt.....
Men det er lidt selvmodsigende, når nu vi ved at Pernille Skipper var en af de gæster - som stod og lappede gratis bajere i sig - og man oveni hatten ved, at Pernille er hardcore-kæmper for multikultien og mindre politi - er Pernille derved inddirekte skyld i, at vi har de tilstande som vi har.

Så uanset hvilket signal, Mor Jane på Café Viking, ønsker at sende ved at nægte besøg af Pia K., så er det dobbeltmoral - osse så det basker!

Tommy.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-08-12 14:19

Jane fra Cafe Viking er vel bare lidt fej alligevel og udspekuleret
- bange for at miste de af sine kunder på Nørrebro, der stemmer på venstrefløjen.

Det havde klædt hende, ikke at blande politik ind i sagen, men ladet alle, der ønskede at vise deres sympati for hendes sag, gøre det.

Nu har de søde "drenge fra Blågårdsgade" - som hun kalder dem, været på besøg med en blomst.
De var åbenbart velkomne - hellere besøg fra en indvandrerbande end een fra Dansk Folkeparti?

Her kan man vist tale om hykleri?

At kalde Pia Kjærsgaard racist er stupidt
- det kan Jane ende med at miste kunder på.

Der er mange på Nørrebro, der har fået nok af problemer med kriminelle indvandrere.

Mange vælger at flytte.

Tænk - en hel bydel i en hovedstad, hvor ikke alle borgere er velkomne - og hvor politiet har svært ved at trænge igennem.

Jeg forstår ikke, hvordan man lod det komme så vidt.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 27-08-12 14:42

Jane har gjort det helt rigtige.

Jeg tror såmænd ikke at hun har noget personligt imod Pia, men Pia virker som en rød klud på visse og det ville tiitrække flere stenkastere samt måske også chikane af gæsterne.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-08-12 15:03

Citat
Jeg tror såmænd ikke at hun har noget personligt imod Pia

Jane kalder sikkert ikke en person for racist, medmindre hun har noget imod personen.

Det er rigtigt, at Pia K. kunne virke som en rød klud på nogen, men så kunne Jane P. blot være kommet med det argument - og ikke stå frem i medierne og svinet et menneske til ved at kalde vedkommende racist - et menneske, som ville støtte hendes kamp mod kriminalitet.

Jeg synes, at det er frastødende.

Der findes sikkert racister blandt medlemmer af Dansk Folkeparti - og i flere andre partier - men jeg synes, at man har gjort sig umage med hurtigt at smide medlemmer ud, hvis de er kommet med racistiske udtalelser.

Man kan være imod Pia Kjærsgård, men at hun skulle være racist, det tror jeg helt ærligt ikke på.

Hvorfor tillader man, at der stadigvæk bliver sat lighedstegn mellem racisme og almen bekynring overfor den voldsomme muslimske indvandring og den rædselsfulde stigning i grov kriminalitet?

Det næste er vel, at det er folketingsmedlemmernes skyld, at der findes kriminelle indvandrere.
Så vi vi tilbage ved offerrollen.

Godkendelse af svar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 16:09

Tak for svaret LuffeA.

Og alle I andre. Lukker nu, men I er velkommen til at diskuterer emnet noget mere, hvis der er mere at tilføje, vel og mærke.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-08-12 16:26

Damen skal da være glad for at få støtte også fra Pia K.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-12 16:44

ØØHHH, hvor er det lige Jane har kaldt PK for racist, kildehenvisning?

Jeg har kun læst, at Jane ikke ville have PK brugte hendes sag til at fremme DFs politik.

Citat
Man kan være imod Pia Kjærsgård, men at hun skulle være racist, det tror jeg helt ærligt ikke på.

Karen Sunds, der ikke ville identificeres med PK's racistiske synspunkter, vandt en retssag, PK havde anlagt med hende

http://da.wikipedia.org/wiki/Karen_Sunds

Som man ofte siger, hvis det ser ud som en and, lyder som en and, osv, så er det nok en and (racist)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-12 17:46

Citat
Jeg tror såmænd ikke at hun har noget personligt imod Pia, men Pia virker som en rød klud på visse og det ville tiitrække flere stenkastere samt måske også chikane af gæsterne.

Og dermed har hun solgt sig selv til djævelen..øh...banderne.

Nu kan de se at hun kan blødgøres. D.v.s. hendes såkaldte "mod",er med visse begrænsninger.
Mon ikke hun har gjort sig selv,lidt til grin....farer op som en ulv,og falder ned som et får.

Jeg har ialtfald ingen respekt for hende længere......det tror jeg heller ikke banderne har.

M.

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 17:53

Jeg synes, at Jane er modig. Og hun har desuden "et varmt hjerte" overfor mange fra Nørrebro, der bor i nærheden af Ægirsgade.

Kan fortælle at hendes café er rigtih hyggelig.

Dr. Ingrid & Kong Frederik på væggen. Og billeder af musikalske koryfæer,
der har spillet på stedet. Kim Larsen, Johnny Madsen m.m.

Hun har vist 70 forskellige slags øl i sit udvalg.

Jeg var der i onsdags.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-08-12 21:59

Citat
ØØHHH, hvor er det lige Jane har kaldt PK for racist, kildehenvisning?

Jane Pedersen fra Cafe Viking i BT:

Citat
Hun er jo racist. Hende vil jeg ikke have noget at gøre med.

http://www.bt.dk/danmark/jane-naegter-pia-k.-besoeg-paa-vikingen-bliv-vaek-fra-vort-kvarter

En fornuftig værtshusholder ytrer sig ikke om sine politiske holdninger, men lader kunderne om det.
Tåbeligt og fordomsfuldt at kalde 10 % af befolkningen for racister.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-08-12 09:32

Citat
En fornuftig værtshusholder ytrer sig ikke om sine politiske holdninger, men lader kunderne om det. Tåbeligt og fordomsfuldt at kalde 10 % af befolkningen for racister.

Fuldkommen enig,prio. Jeg tror hun har glemt at tænke,midt i alt rygklapperiet.

M.