/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan kan man kalde sig ansvarlig?
Fra : PeterTheisen
Vist : 318 gange
10 point
Dato : 27-08-12 07:34

Socialdemokratiet stemte imod finansloven i 1983, hvilket udløste et valg, og Schlüter blev ved den lejlighed genvalgt. Nu truer de borgerlige partier at stemme imod finansloven, hvis Enhedslisten ikke stemmer for.

Hvordan kan man kalde sig ansvarlig i forhold til den økonomiske politik, hvis man stemmer imod finansloven? Den indeholder jo alle statens udgifter og indtægter, så samfundet ville ikke hænge sammen uden en finanslov.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-08-12 08:08

Kan det ikke være ligegyldigt med ansvarlighed, bare man selv kan få røven klæbet til magtens taburetter??

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 10 point
Dato : 27-08-12 09:49

Kig dig omkring Peter Thiesen, hele samfundet sejler rundt, som et skib uden ror. Narkohandlerne har frit spil - politiet har ikke tid til at tage sig af så små problemer - næh, de bruger tiden på at jagte cykelister uden lys og ringeklokke. Og rygeforbuddet skal jo også håndhæves.
Balladen i Voldsmosen - det er der heller ikke tid til -Asmaaen ordner problemerne, imens de ansvarlige politikerne finder på nye skatter og afgifter, som de kan plage befolkningen med.
Hurtigsnakkeren Heunicke, har travl med at snakke "ålens" skattesag op i højderne......

-Og så forlanger du ansvarlighed, Peter. Er du ikke lidt urimelig..?

Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 27-08-12 16:41

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-12 19:50

Velbekomme Peter.