/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Amerikanske tilstande ?
Fra : Mosebaek
Vist : 679 gange
200 point
Dato : 25-08-12 10:18

Uden at afsløre en hemmelighed: Jeg går ikke ind for Helle Thorning Schmidt,eller homoseksualitet.
Men jeg synes denne her sag,er så nederdrægtig svinsk,at den fortjener et par ord. (Jeres ord).......

Jeg bliver så forbandet forarget,over sådan en snigløb. Sådan en talknuser står forhåbentlig,til en meget streng straf.Nu ved jeg ikke,om det er et politisk dolkestød.Men uanset hans politiske ståsted,håber jeg sku,han får ørene revet af.

Det provokerer ialtfald min retfærdighedssans.

Har vi adopteret det amerikansk/engelske (m.fl.) politiske system??

Hvad mener godtfolket her?

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 10:48

Politik er øretævernes holdeplads; fortielser, løgne, svinestreger og rævekager har altid været en fast bestandel af den danske ..og alle andre landes politiske scene. Det er ikke kønt at se på, men man får nu engang de politikere og embedsmænd man har givet magten ved demokratiske valg.

Ikke alene i politik, men også i dansk erhvervsliv nærmer vi os med hastige skridt, de ellers så højt besungne: "Amerikanske tilstande"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 10:52

Her er et par kloge hoveder, som har funderet lidt over dit spørgmål:

http://personal.lse.ac.uk/KLEVEN/Downloads/Debate/UniversalismeWA12.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-12 11:27

Jeg håber, de fleste danskere trods alt bare ryster lidt på hovedet af denne sag og ikke lader det påvirke den politiske holdning. Det er da TOTALT ligegyldigt om HTS' mand er homoseksuel eller ej.
I couldn't care less....

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-08-12 12:27

Folk der bruger disse metoder SKAL væk fra det politiske liv med det samme og aviser samt andre skal lade være med at bringe disse ting som ikke har med politik at gøre.
Jeg er så træt af at man blander sig i ting der ikke kommer andre ved og det går begge veje, politikere skal også lade være med at blande sig i vælgernes privatliv især ved at lege forældre for voksne mennesker.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-12 13:47

Jeg er helt enig i det, alle I andre har skrevet!

Åbenbart har BT kendt "sagen", konfronteret HTS med den, og alligvel valgt IKKE at bringe den.

Når HTS nu selv bringer den, er det fordi Skat åbenbart har lavet et referat af HTS's revisors udtalelser

Dels skulle revisoren skydes ved daggry (hvorfor vente så længe ), dels gælder Skats notatpligt kun for sagsrelevante oplysninger (hvis nogen siger "dejligt vejr i dag" skal de heller ikke notere det), så hvorfor har de overhovedet noteret det på sagen????

Såvidt jeg ved er skattereglerne ens uanset folks seksuelle orientering, og uanset hvilket køn man evt. skulle kunne finde på at være sin ægtefælle utro med!

For mig viser det, og det er langtfra første gang, en stigende politisering af det danske embedsværk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-08-12 14:23

Jeg synes mange har glemt at de er vokne, det minder til tider om en børnehave. Min skovl er bedre end din og hjælp han kaster mudder på mig.

At politikerne og folkene omkring dem ter sig som de gør, det overrasker mig ikke. Dumme folk gør dumme ting. Og sviner andre til for at føle sig betydningsfulde.

Hvor er det sørgeligt. Og hvor er det synd for danskerne at de ikke har nogle ordentlige voksne politikere at stemme på.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-12 14:33

Citat
Såvidt jeg ved er skattereglerne ens uanset folks seksuelle orientering, og uanset hvilket køn man evt. skulle kunne finde på at være sin ægtefælle utro med!

Ja,det næste bliver vel at man krydser sin seksuelle orientering,af på selvangivelsen.

Godt man har nået en alder,hvor man ikke selv kender den længere.

Men rent menneskelig tænkt,synes jeg det er fuldkommen forrykt,at udlevere folk på denne måde. Og at det kan optræde i en skattesag,er himmelråbende........

Ja selv Prins Henrik,blev udsat for samme beskyldninger.Om det er sand,eller usand,er mig revnende ligegyldig.På den måde må folk ha`deres eget liv.Det kommer i allerhøjeste grad,ind under privatlivets fred.
Der hvor jeg står af,er hvis to mænd deler mundvand i offentlig påsyn.

Nå men,det var skattesagen vi kom fra........revisoren er klogeligt nok,gået i flyverskjul.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-12 15:30

Citat
Der hvor jeg står af,er hvis to mænd deler mundvand i offentlig påsyn.

For nogle år siden havde et heterosexuelt par ved en fejl gået på bøssebar, da de delte mundvand var det for stærk kost for bøsserne, der ellers altid prædiker tolerance overfor sexuelle minoriteter, så de blev smidt ud

Hykleri findes allevegne

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-08-12 17:23

Citat
hvor er det synd for danskerne at de ikke har nogle ordentlige voksne politikere at stemme på.

- så sandt, granner1
- hvorfor kan vi ikke få en flok dygtige, begavede og ordentlige voksne mennesker til at styre landet - det har længe undret mig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-12 17:24

Ret beset rager det mig en høstblomst, om Helles mand er bøsse, bisexuel eller gedeknepper -det må Helles og hendes mand selv "ligge og rode med". At være bisexuel, homo, eller gedeknepper er forøvrigt lovligt nok.
Men revisoren, som har viderebragt oplysningerne, burde ha' en dom for at udsprede rygterne - sandt eller usandt.

Oplysningerne om Helle - sandt eller usandt, har ikke fået mig til at ændre mening om Helle.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 22:06

Tjaeh... det er efterhånden blevet svært, at skelne mellem:

Underholdningslitteraturen's kioskbaskere som f.eks.;

Læs hér: Hvem der vandt årets Paradise Hotel?

...og så de 'seriøse' medier's dækning af;

Hvem vandt valget?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 22:12

daw...fik lige lyst til at komme herind og da jeg så denne tråd..og i den grad Mosens indlæg, så blev jeg sgu en anelse tændt

Citat
Jeg går ikke ind for Helle Thorning Schmidt,eller homoseksualitet.
Men jeg synes denne her sag,er så nederdrægtig svinsk,at den fortjener et par ord

"Hvis jeg lige må tage en lille del ud af kontekst: Jeg går ikke ind for homosexualitet"

1.: Er der nogen der har spurgt dig om du gør det?
2.: Går du ind for blomsterdekoration?
3.: Går du ind for at man må spise?
4.: Går du ind for at sove?

......for det er fuldstændig lige så relevante spørgsmål...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 22:12

Mosebaek ->

Jeg må gi' vagnr ret ..på sin vis:
Citat
Der hvor jeg står af,er hvis to mænd deler mundvand i offentlig påsyn

Klap liiiige hesten ..og gå ind og se den vidunderlig menneskelige film:

http://da.wikipedia.org/wiki/Brokeback_Mountain

</HETERO>

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-08-12 22:17

HTS er godt nok ikke min kop te, men det er uantageligt, "at pisse i andres kopper"

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 22:22

åååhh den film er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fantastisk....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 22:28

..men nu var det jo ikke hr. Mosebaek's homofobi vi skulle kommentere, men de 'Amerikanske tilstande' i dansk 'kulørt presse' ...som jeg har forstået det?
Såeh... joeh.. Der er for megen fokus på irrelevante 'personsager' i stedet for; politisk substans!

Personspørgsmål er en 'rådden kartoffel' at grave op og at det er 'uhørt' snagen i privatsphæren er almen konsensus...med mindre? ...at sagen har politisk relevans.

Feks. : Bestikkelse, korruption og 'kammarateri' ...blot for at nævnre nogle få emner.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 22:36

Nej det giver jeg dig ret i...men han nævner jo selv at han ikke går ind for det! Resten giver sig selv, efter min mening. Jeg er da SÅ PISSE ligeglad med om andre mennesker er homo eller hva de er..
Synes bare jeg lige ville ha lov at ytre min mening...synes egentlig ikke jeg går efter nogen..overhovedet.
Jeg spørger bare?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-08-12 22:43

Jeg synes at problemet med aviserne er større en de åndssvage påstande. Aviserne i dag har ingen moral, de bringer alt der kan sælge. De skulle tænke sig om og sætte en etisk grænse. Det ville klæde dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 22:45

Dér hvor HTS's ægteskabelige/sexuelle forhold kan være i almenhedens interesse er; hvis det kan påvises, at hun f.eks. lever i et proforma-ægteskab ...evt. af skattemæssige hensyn.

SÅ dum ka' man sgu ik' være ..som landets Statsminister. Det (for-)nægter jeg simpelthen at tro på!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 22:54

Granner...synes godt om

Molo...ja præcist...

Er der noget at diskutere..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-12 22:57

Amerikanske tilstande?
Prøv Italien:
'ello 'elle?
If you problems? You come ..always sleep me Casa ...ehhh?
</SILVIO BERLUSCONI>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 23:28

ooh,,jeg troede lige et kort øjeblik du mente dit budskab til mig ha ha ha

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-12 23:29

mangorossa,der må jeg gi`fortabt.Mit fatteevne er simpelthen for lille til at forstå dit indlæg.
Jeg er ikke istand til at analyse,dit psykedeliske filosofi....desværre.

Hvis du er blevet "stødt" over denne sætning (Som jeg aner):
Citat
Uden at afsløre en hemmelighed: Jeg går ikke ind for Helle Thorning Schmidt,eller homoseksualitet.

Kan jeg kun anbefale dig,at lukke for denne tråd øjeblikkeligt.

Hvis jeg f.eks.,fik lyst til at skrive om den sørgerlige udvikling i Syrien,hvor der har været meget debat om NATO skulle gå ind der.Er det vel relevant,at jeg kommer med en personlig konstatering om,hvor vidt jeg er NATO tilhænger,eller ej.Så evt. debattører,ved lidt om hvor jeg står.

Vil du i videre polimik med mig,ønskes dette på en plan,så selv en Thybo forstår.

M.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 23:43

Jamen Molo, det er også helt i orden..vi er åbenbart ikke på samme plan..<3

Du er åbenbart kommet MEGET længere væk fra mig og mit plan, det er også helt ok.

Jeg mener dette indlæg kærligt og ikke som noget provokerende..bare lige som et PS!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-12 23:46

Havde overset vagnr´s indlæg...kan ikke være mere enig...lad os for huland da bare være som vi er...vi kan jo ikke forandre hinanden aligevel

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-12 23:54

Nå,verden bliver jo nok stående,uanset min og andres mening.

Men jeg tror da at det jeg ville med mit indlæg,er feset ind hos de fleste.

Nu vil jeg holde pause,til i morgen....godnat.

M.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-08-12 00:37

Det går godt ha ha...Mose....skulle der jo så ha stået

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-08-12 00:38

ja...what ever

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-12 07:50

Det var vist meget godt du kom i seng mango ...når du sådan bytter rundt på profilnavne og de respektive kommentarer

Det er selvfølgelig relevant at diskutere homoseksalitet. Da det er selv kernen i pressens seneste udrulning af HTS's privatliv. Som jeg ser det og det har jeg vist da også prøvet at give udtryk for,
Citat
kan
og det være et problem, hvis HTM og mage kun er gift for at berige sig. Er deres ægteskab og samliv blot proforma, så må HTM gå af som statsminister og der bør indledes en straffesag mod dem begge. Imidlertid bygger påstanden tilsyneladende på løse rygter og burde dermed OVER HOVEDET IKKE være blevet bragt til torvs i pressen og offentligtgjort.

Stod det til mig så skulle der indledes en injuriesag mod ophavsmanden til påstandene, hvis de ikke kan bevises ....og 'nogen' i dagspressen burde sidde tilbage med meget røde ører.

<MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-12 10:37

Tak for svaret molokyle.
Citat
Stod det til mig så skulle der indledes en injuriesag mod ophavsmanden til påstandene, hvis de ikke kan bevises ....og 'nogen' i dagspressen burde sidde tilbage med meget røde ører.

Kunne ikke være mere enig.Det er sådan set hele essensen,i mit "spørgsmål".
Men nu lader det til at være lovligt,at lække fortrolige oplysninger når der er "åbenbar almeninteresse".Jo......
Så luften er åbenbart,gået af denne ballon allerede.Politik ??? Moral ???

Og så lige en slutbemærkning til mangorossa:
Citat
Jeg går ikke ind for homosexualitet"

Citat
1.: Er der nogen der har spurgt dig om du gør det?

Næh..jeg er ikke blevet spurgt,det er ment som en oplysende konstatering,fra min side.
Men der er måske indført nye regler,her på Kandu.Hvor man først skal spørges/opfodres,til at starte en tråd.For mig at se vil dette så være forbundet,med visse vanskeligheder,at debattere her.

Vh. M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-12 10:59

En ting er, at man kan finde lovgrundlag for, i visse tilfælde, at lække fortrolige oplysninger "når der er "åbenbar almeninteresse", noget HELT andet er om det er tilfældet i denne sag.

Jeg bliver meget overrasket, hvis undersøgelseskommissionen skulle komme frem til at lækken i denne sag er OK, mens jeg forventer Trolex (Troels Lund Poulsen) må til at finde sig en anden levevej end politik fremover.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-12 20:37

Citat
Jeg bliver meget overrasket, hvis undersøgelseskommissionen skulle komme frem til at lækken i denne sag er OK, mens jeg forventer Trolex (Troels Lund Poulsen) må til at finde sig en anden levevej end politik fremover.

Nu ved vi jo ikke,om han er involveret. Men er han,må han selvfølgeligt "ta`skraldet".Ingen tvivl om det. Og jeg føler heller ingen medlidenhed,desangående...for så er man bare for dum.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-12 21:32

Stupiditet ...er vist et udmærket ord i denne forbindelse
..og TAK for pångårnø ..iøvrigt Mosebaek.
Det er betryggende at læse vi 2, som ellers nok kan krydse klinger i debat så det slår gnister, ka' bli'e enige ..om no'et?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-12 10:23

Citat
Det er betryggende at læse vi 2, som ellers nok kan krydse klinger i debat så det slår gnister, ka' bli'e enige ..om no'et?

Det er rigtig molokyle,at vi før har været "på kant". Og for mit eget vedkommende,har jeg nok også,brugt lidt "for store bogstaver",engang imellem.Men du ved,når adrenalinen kører.....

Det er da sket,jeg har tænkt:Her kunne det ha`været dejlig,at ha`kunnet "holde kæft,med tilbagevirkende kraft".

Men ellers bliver det interessant at se,hvor denne "skattesag",fører hen.Om det er en "storm i et glas vand",eller en ny Watergate affære.

Jeg tror ihvertfald,at der er nogle der har "tynd liv",for tiden.

M.