/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
fra hvid baggrund til ternet
Fra : Strandkro
Vist : 720 gange
40 point
Dato : 24-08-12 20:27

Hvordan kan jeg tilbageføre min dokument fil fra ternet til hvid baggrund.
Pludslig ændrede min word dokument fra normal udseende til ternet baggrund
Hvordan kan jeg få den baggrund til normal igen ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-12 21:09

Uden og vide hvilken version af word du bruger så går jeg ud fra 2003.
Gå i Formater -> Baggrund -> Effekter... -> hvad du så har gjort ved jeg jo ikke, men derinde burde du kunne vende tilbage til hvid baggrund.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-12 21:11

Arg, du skal ikke så langt ind i menuen, når du har valgt baggrund i menuen Formater så skal du bare vælge Ingen.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 09:01

Hej.
Jeg har office 2010
Jeg kan ikke finde "FORMATER" i menu
Som nævnt hvergang jeg operette en ny WORD dokument så bliver det ternet :)
Desværre :(

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-12 11:23

Jeg har ikke selv 2010, så måske kan mit svar ikke bruges, men tjek om dette er en mulighed:

Pge Layout -> Page Color -> None

Du skal formodentlig ændre disse "settings" mens du ikke har et dokument åbent. Hvis du har et åbent dokument, ændrer disse settings sig formodentlig kun på det åbne dokument.
Håber, det kunne bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-12 11:58

I de ældre word udgaver kunne man finde og slette det er hedder "normal.dot"
Det er den skabelon som normalt starter et nyt dokoment.
Hvis der er ændret på denne skabelon kommer ændringerne frem ved hver dokumentstart.

Ved at søge og finde "normal.dot" og så slette den, vil word selv oprette en ny og frisk "normal.dot"

Er du utryk ved at slette "normal.dot" - kan du nøjes med at omdøbe den til "oldnormal.dot", og så vil word stadig oprette en ny frisk skabelon, som så bliver startsiden, på et dokument.

Jeg håber den nyeste word virker på samme måde.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-12 13:36

Jeg vil ikke anbefale at du slettet normal.dot, det vil betyde at alle dine andre indstillinger forsvinder. Du må da kunne huske hvordan du indsatte den ternede baggrund.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 14:12

Hej.
Jeg har ikke indsatte det ternede baggrund.
Jeg åbnede en ny word side så var den med ternede baggrund !
Jeg prøvede at oprette flere ny fil - de var alle med ternede baggrund

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-12 14:37

Prøv og følg denne her guide:
http://www.addictivetips.com/microsoft-office/insert-image-background-colors-in-word-2010/
Den er på engelsk, men du burde kunne finde ud af det, ellers så skriv en privat besked til mig, så kan vi finde ud af noget med fjernsupport.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 14:49

Hej.
Det er de ternede mønstre jeg vil fjerne og ikke bagrundsfarven jeg vil ændre :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-12 14:54

Det er det samme sted du fjerner det. Hvis du går ind i Page Layout -> Page Color, der skal du så vælge No Color, det fjerne det ternede mønstre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-12 15:02

Nåe - kan man nu indstille direkte i normal.dot
Som jeg var orienteret, er normal.dot en urørlig skabelon som hentes automatisk hvis den mangler.
Jammen så er word ændret, siden jeg lærte om skabeloner i Office 2000

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 15:48

Jeg har ingen page layout på de menu - men jeg har SIDE LAYOUT
Der klikkede jeg på Side farve
derefter på ingen farve.
DER SKET INTET.

Der var en menu EFFEKTER
bl a mønster - der var ternet mønster - MEN der var INGEN FELT TIL - ingen mønster :)

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 40 point
Dato : 25-08-12 16:05

Hvilken version af windows bruger du?

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 19:21

OFFICE TIL HJEMMET OG STUDIET 2010

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 19:46

HEJ
Jeg fandt tilfældigvis løsningen.
Jeg gik ind i VIS
Der fjernede jeg fluebenet fra GITTELINIE
Så slap jeg for den ternede baggrund. Nu håber jeg at det er den rigtige løsning.
Kære WEBNOOB jeg vil give dig de point for din forsøg på at hjælpe mig :)
TAK TAK TIL JER ALLE :)

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 25-08-12 19:47

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-12 13:59

Citat
OFFICE TIL HJEMMET OG STUDIET 2010

Bare lige til din orientering, så fortæller det os ikke hvilken version af windows du bruger.
Men godt at problemet er løst.