/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Lægediagnose af candida?
Fra : cristian2
Vist : 1056 gange
50 point
Dato : 21-08-12 13:43

Jeg slås med eksem og har været til hudlæge og på Bispebjergs hudafdeling flere gange. Jeg har spurgt om de vil undersøge mig for candida. De har to gange taget et skrab af min udslet og sendt ind til laboratorium. Det viser "at det ikke er candida" (de kan imidlertid ikke finde en årsag). Derfor tror jeg selvfølgelig på dem. Men men ... mine symptomer kunne tyde på, at det alligevel er vildtvoksende candida, jeg har. Jeg har bare ikke lyst til at gå på en streng candida-kur i månedsvis, hvis det i virkeligheden er et vildspor.
Når man læser om candida, bliver det sjældent fremhævet - om nogle steder overhovedet - at man bare kan få diagnosen stillet hos en hudlæge, samt hvor valid denne diagnose i virkeligheden er.

Mit spørgsmål er:
1. Kan læger i virkeligheden diagnosticere candida?
2. I givet fald, hvordan bør de foretage denne diagnose?

Andre råd i denne forbindelse modtages med kyshånd!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-08-12 13:48

Hvis du Googler Candida får du alt at vide desangående - og så ville jeg jo nok tale med en anden læge, hvis du ikke er tilfreds med den diagnose du har fået PT.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-08-12 13:50

Du får Ca. 39.400.000 resultater (0,22 sekunder) når du Googler CANDIDA!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-12 16:51

Ingen er så dum at de kun Googler CANDIDA!

Spørg hellere som her på msn seach:

http://www.bing.com/search?q=%2Bhudsygdom+%2Bcandida+%2Bdiagnose&go=&qs=n&form=QBRE&filt=lf

med flere kriterier, eksempelvis:

+hudsygdom +candida +diagnose

og du får 166 svar, hvoraf mange sikkert er relevante...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-08-12 17:52

Citat
Ingen er så dum at de kun Googler CANDIDA!

Jamen tak for det!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-12 18:28

Der er ikke andre end svendgiversen der er så dum at de bruger bing/"msn search"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-08-12 18:29

Tag det roligt poten, vi er mange som er dumme, når vi ikke gør som denne bruger http://kandu.dk/spg163575.aspx#1877960
det er så nemt at sætte andre i bås

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-12 21:11

Ingen er så dum...

Det var ikke for at hænge nogen ud, og lige meget hvor man søger,
men jeg har ofte fået, ganske vist et mindre antal, men andre og bedre svar end hos google
ved at søge på msn search.

Det jeg ville sige, det dumme, er at søge på kun på et begreb, her en udbredt hudsygdom,
i stedet for at afgrænse søgningen, og antallet af svar, med supplerende andre kriterier...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 00:06

Citat
Det jeg ville sige, det dumme, er at søge på kun på et begreb, her en udbredt hudsygdom,
i stedet for at afgrænse søgningen, og antallet af svar, med supplerende andre kriterier...

Tak for forklaringen Kloge-Åge!
Hjalp det spørgeren?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-12 23:13

"Candida" er ikke en diagnose en læge kan stille, for candida er ikke noget sygeligt.

Candida er bare blevet gjort til et monster af en "popdiagnose" af alternative behandlere der angiver den uskyldige svamp årsagen til snart sagt alle dårligdomme i verden.

Derved tror folk der er noget helt galt med dem og de bruger en hulans masse penge på diverse naturmidler og kure for at udrydde dårligdommen , alt sammen ting som i bedste fald er virkningsløse, i værste fald skadelige.

Candidasvampen er en naturligt forekommende svamp i alle menneskers fordøjelsessystem.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 28-08-12 21:33

Tak for svaret dova.