/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
70 grader varm ovnlåge.
Fra : vedikkealt
Vist : 448 gange
300 point
Dato : 20-08-12 12:49

Vores komfurer er med ""børnesikring"" altså en en hånds betjent sikring, der ikke kræver mere påvirkning, end trykket med en nål, for at få en almindelig ballon til at sprænges.

Selve ovnlågen - er udvendigt 70 grader, vist lige i overkanten til en behagelig børne - røre ved - temperatur.

Jeg kan intet finde om, om der er standart for ovnlåge temperaturer udvendigt.

Der findes diverse net der kan monteres udvendigt på lågen, så børn - og voksne ikke brænder sig på glasset, med det er jo bare en udgift mere.

Så mit spørgsmål er... ?

Findes der en standart for anbefalede ovnlågetemperaturer ?

Eller hedder det bare ... lær af erfaring...

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 20-08-12 17:42

Citat
Selve ovnlågen - er udvendigt 70 grader, vist lige i overkanten til en behagelig børne - røre ved - temperatur.

Ja, behageligt er det nok ikke, så de små trækker nok fingrene til sig hurtigt.

Jeg kan ikke finde en standard for anbefalede låge temperaturer, men flere firmaer reklamerer med, at deres låger ikke bliver mere en 70 grader.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 20-08-12 21:26

hvis ovnlågelisten (pakningen) er defekt kan lågen og komfur over lågen blive meget varm.
Nilsg

Kommentar
Fra : amatør01

Dato : 21-08-12 08:00

lær ungen at holde fingerne væk ellers lærer den det når den har brændt nallerne et par gange

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-09-12 13:50

Tak for svaret pifo.

Så mon ikke, der stilles krav til, at temperaturen ikke må overstige 70 grader, siden flere fabrikanter har det med - i de første oplysninger der læses om produktet.

Men det er da også varmt nok, for både små og store fingre....

Bedste hilsner fra vedikkealt ...