/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tyveri
Fra : jensviggo
Vist : 813 gange
25 point
Dato : 18-08-12 08:28

Ja så er det lige, at jeg har fået stjålet min bærbare i mit hus, imens jeg var ude at hente æg, døren var ikke låst, dækker min hjemforsikring hos Topdanmark, jeg har sendt anmeldelse, måske der sidder en forsikringsekspert el. lign.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-12 09:07

Døren var låst, ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-12 09:22

Jamen Teil da, hvordan går man igennem en låst dør??????????????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-12 09:58

Er det meldt til politiet?
Nogle kan åbne en dør med kreditkortet, jeg bruger en lommekniv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-12 10:11

Jeg har fået dækket tyveri fra et ulåst udehus, med begrundelsen i, at vi var vågne og hjemme.

Du havde forladt huset, så om du også kan få din bærbare dækket, tør jeg ikke svare på.

Det burde du kunne, for vi var jo heller ikke i udehuset

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-08-12 10:42

Citat
Døren var låst, ingen tvivl om det.

Og da jeg var barn sagde min storebror: " du skal aldrig indrømme noget, du skal fan.... aldrig indrømme noget".

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 11:59

Tyveriforsikring

Tyveriforsikringen dækker forskelligt, alt efter om tyveriet er begået ved indbrud, ran, røveri, ved simpelt tyveri eller der er tale om et cykeltyveri.

Da forsikringsselskabernes tyveridækning samtidig kan være forskellig – også med hensyn til selvrisiko – er det vigtigt, at du nøje læser afsnittet om tyveridækning i din police.

Indbrudstyveri, ran og røveri
Hovedreglen er, at forsikringen dækker skade og tab ved indbrudstyveri, og at den dækker tab ved røveri eller ran.

Simpelt tyveri

Al anden form for tyveri kalder forsikringsselskaberne simpelt tyveri.

Eksempler på simpelt tyveri:

Tyven kravler ind af et åbent vindue
Tyv går ind af den åbentstående terrassedør
Tyv stjæler din pung, uden du bemærker det.
Simpelt tyveri omfatter også tyveri fra en aflåst bil. Ved simpelt tyveri er der begrænset dækning. Fx bliver penge, smykker samt guld- og sølvting ikke erstattet, og for andre tyvetækkelige ting – i policen betegnet som særligt privat indbo – gælder, at der maksimalt bliver erstattet med 10 pct. af forsikringssummen. Hvordan netop din forsikring dækker simpelt tyveri, må du læse i dine egne forsikringsbetingelser.

Anmeld altid tyveri
For at få erstatning skal du anmelde et tyveri til politiet så hurtigt som muligt. Det samme gælder, hvis tyveriet er sket i udlandet, men her vil det altid være en god idé at få skriftlig kvittering på anmeldelsen. Du skal også anmelde tyveriet til dit eget forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-12 12:48

Prøv engang at læse min gamle tråd

http://kandu.dk/Spg127328.aspx

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-12 12:51

Netop sagde fiskeren og så sejlede han hjem, grunden til jeg nævner det, er, at jeg for flere hundrede år siden arbejdede på maskinfabriken Netop. http://www.net-op.dk/

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-12 13:04

Hr Nordsted1........ja, det var da noget af en smøre, blandet med kønsidenditeter (ans), jeg venter, og skal nok vende tilbage med afgørelsen, så kan jeg muligvis brokke mig over den (fra top)

så er der kaffe

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-08-12 13:09

jeg glemte helt, at jeg havde en ny Ruko sikkerhedskasselås liggende i kælderen, så nu skal den på, så kan tyve måske nok komme ind, men nøgle for at komme ud, eller gennem vindue, men det bliver ikke sjovt, da huset er i 3 plan, altså sidder vinduerne i stueplan højt over jorden, 1,75m, men de kan altid gå ud gennem kælderen, men her kan jeg osse låse, dog kun med rex, nå det var det kaffe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-12 13:19

Citat
Hr Nordsted1........ja, det var da noget af en smøre, blandet med kønsidenditeter

Og jeg er Fru

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-08-12 20:02

Et godt råd mere, hvad angår en husstandsforsikring.

1. Læs altid i policen hvad den dækker (og ikke dækker) først derefter er du rustet til at skrive en
skades anmeldelse.

2. Læs især hvad de betragter som hændeligt uheld - (det er en skade man burde kunne
forudse ville ske) og her er der rigtig mange undtagelser.

3. Noget helt andet med en hundeforsikring, den dækker NÆSTEN alt, for hunden er et u-
mæglende væsen (altså ikke ansvarlig for sine handlinger)

4. Og så lige som andre også siger politianmeldelse, eller er det røveri på gaden - skal du gøre
anskrig - dvs. råbe stop tyven bare på dansk også i udlandet hvis du ikke kan andet.

Held og lykke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 20:14

Døren var låst, ingen tvivl om det.

Det netop det, der får Danske forsikringer til at stige til vejrs, alle vil have
om de så skal lyve sig til det.

Det står højt og klart i din forsikrings police, men hvem gider læse den, før det går galt.
Samt du skriver det er i dit eget hus, så er der flere muligheder for erstatning,
men ingen af dem giver erstatning fra en åben dør eller vindue

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-12 22:34

mig-selv, prøv at læse min tråd før du udtaler dig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:43

Hvis din forsikring dækker ÅBNE DØRE OG VINDUER, så havde alle en sådan forsikring.
Men at der har været besøg hos dig (tyvene) og hurtigere end dine bur æg, det ved jeg ikke,
men det hele står stadig højt og tydeligt i din forsikrings police, og du får det aldrig dækket.
Og selv tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:45

Angående den udtalelse der kom her
Citat
Døren var låst, ingen tvivl om det.

Det har jeg aldrig skrevet, kun kopieret fra et tidligere indlæg, som intet har med mig eller dig at gøre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:51

Citat
Prøv engang at læse min gamle tråd

http://kandu.dk/Spg127328.aspx

Den har jeg ikke lige tid til at læse igennem, jeg sidder med hedeslag på min pc.
Troede et kort sekund at det var spørger der brokkede sig.

Beklager tid og ulejlighed dette måtte have koste brugere herinde

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-08-12 06:52

Har nu snakket med forsikringen, jeg blev ringet op af en dame, der ikke spurgte til hverken døre eller vinduer, hun gik kun op i udbetaling af erstatning, og skadeopgørelse ser sådan ud: laptop 4400,- afskrivning 30% erstatning 3080,- selvrisiko 1088,- erstatning 1992,- ind på min konto indenfor 2 arbejdsdage.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-08-12 18:30

Jeg kan kun sige enten er du heldig eller har et godt forsikrings selskab.

Tillykke med det.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 25 point
Dato : 23-08-12 18:58

Det var jo det jeg sagde

Bortset fra, at vi altså ikke havde selvrisiko. Vi fik også pengene indsat efter to dage, blot ved i tlf at fortælle hvad der var blevet stjålet.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-08-12 07:46

Tak for svaret Nordsted1.