/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
købe mindre bolig kun med pantebrev
Fra : 190e
Vist : 583 gange
20 point
Dato : 17-08-12 18:43

jeg vil hører om nogen ved hvor og hvordan man kan financiere køb af mindre ejendom til lige under 300000 kr, kun på pantebrev, vi er pensionister og ordentlige mennesker der gerne vil have vores eget og den foreslåede financiering af os er den eneste måde det kan gøres på, så vi håber nogen kan komme med forslag.

mvh.
190e

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-08-12 18:56

Som jeg forstår det, så har I ikke nogen penge til en såkaldt udbetaling?

Så må I finde en sælger af en ejendom til den pris, der vil sælge den uden udbetaling.

Hverken kreditforeing eller en bank "hopper på" et hus til så lav pris!

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 17-08-12 19:03

vi har et hus en sælger og en meget ubehagelig EDC mægler i haderslev, mægler gider knap og nap at svare, lidt udbet. kan vi godt klare, men hvem og hvor kan vi henvende os ang det pantebrevs financiering.

190e.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 30 point
Dato : 17-08-12 19:27

Ingen steder. I må finde en person, der har et sådant hus og som også er villig til at "sælge" uden udbetaling.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 17-08-12 19:43

så vidt jeg ved er der nogen der kan købe på et pantebrev har jeg hørt og læst om, bare ikke hvor.

190e

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-08-12 19:52

Jamen, det er jo ikke dig, der har pantebrevet. Pantebrevet tilhører jo den, der sælger huset.

Derudover er der nok meget få, der vil give en bare nogenlunde kurs for et pantebrev i et hus til så lav en pris, og handlet uden udbetaling.

Det er jo af samme årsag ingen kreditforening eller bank vil yde lån til huse under 500.000, da der er for meget arbejde, hvis de risikerer at skulle stå med huset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 10:46

Du skal over og læse aviser, der er rigtig mange rubrikker om salg og køb af pantebreve.
Om du får en god handel ud af det, ved jeg ikke, men de er altid villge til at hjælpe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-12 13:01

Du har måske misforstået det med pantebrev.

Pantebrevet er et bevis på at ejeren af brevet har pant i ejendommen. Du kan ikke bare betale sælgeren med et pantebrev, med mindre han indvilger. Det bliver på nogle grove betingelser, hvis i ikke også selv skyder kontanter i foretagenet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 17:09

Jeg havde engang lidt klat gæld, som jeg fik en af de mennesker ud og se på og fik dengang at vide
at det ville komme på et sælger/ køber marked for pantebreve, og når der var fundet en køber
ville jeg så få besked, kan oplyse at det var billigere end låne i banken, da jeg prøvede det.
Jeg meldte dog fra, da der gik for lang tid og jeg så fik et endnu bedre tilbud i mellem tiden.

Om det foregår på samme måde nu til dags, ved jeg ikke.
Men alt det er teori, medmindre sælger er med på ideen, og det er jo ikke sikkert,
da der kan rigtig lang tid, før der kommer en køber til pantet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 19:57

Du kan kontakte en ejendoms mægler, han ved hvad det drejer sig om,
men du skal sikkert ikke bruge en fra Nybolig, det skal bare være en mægler, uden tilknytning.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 14-09-12 22:00

Tak for svaret Bille1948.

190e