/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaskemaskine AEG 88800
Fra : gdsmanden
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 14-08-12 20:15

selve bælg't i vaskemaskine lågen er rimlig sort indenvendig i bunden? bør jeg skifte det eller kan et vidunder middel fjerne dette? jeg har lige skiftet vaskepulver og prøvet lidl's maxi trit, og nu lugter den grimt når man åbner lågen, dog inten mislugt når tøj er tørt, så jeg mistænker vaskepulver for dette. men stadig bælg ser også grimt ud og burde måske udskiftes?

har spurgt hvor jeg vil købe det, hvis det er på lager. dog i tvivl om jeg egentlig burde smide 400kr efter dette, hvis det kan renses :)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-12 21:53

Du kan vride den gummibælg 90 eller 180 grader, så det sorte kommer opad eller til siden. Så står der ikke vand i den efet vask på samme sted, og så har du forlænget dens levetid 4 gange.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-12 21:54

Læs: "efter"

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 20 point
Dato : 14-08-12 23:58

Går ikke pbp_et ! - Model 88800 er med cirkulationspumpe.. - med en sluseåbning for oven i bælgen som således SKAL vende op ad..

Bedste løsning ville være en ny bælg hvis ikke maskinen fejler andet ?

Direkte link til bælg: http://www.hvidevaredele.dk/shop/baelg-membran-til-3441p.html

Mvh. Ole F. Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-08-12 09:55

Særdeles relevant bremse for initiativer. Jeg bøjer mig i støvet!
pbp

Godkendelse af svar
Fra : gdsmanden

Dato : 15-08-12 09:56

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

så håber jeg bare det er enkelt at skifte :) så nogle video'r et sted, som umiddelbart godt kunne få det til at fungere men maskiner er nok ikke helt ens.