/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Biologiske ur tikker ikke?
Fra : nosunshine5
Vist : 770 gange
30 point
Dato : 13-08-12 01:41

Jeg er nys hjemvendt fra en sammenkomst mellem gode veninder.
Og de fleste har efterhånden fået et eller flere børn. Og det er faktisk hyggeligt at se på deres billeder af de søde unger og høre om deres fremskridt.

Men det slår mig så her til aften, at det med at få børn selv, det slet ikke trækker i mig.
Så når andre snakker om at deres biologiske ur tikker.
Så må jeg tænke, at mit slet ikke er der.
Jeg er egentligt lettet over det ikke er mig der skal op klokken 6.00 - 7.00 for at aflvere X antal børn og så på job. Og når jeg spørger min mor hvordan de klarede det. Så siger det skulle jo ske.

Så undre det mig om jeg er alene om mangle det ur der?
Jeg er snart midt 40erne.

Jeg kan godt se at nogen af mine veninder gerne ville have børn og familie men ikke har det. Det er så ikke fordi de er de her grusomme karriere kvinder der sætter baren utroligt højt for de stakkels mænd. Men bare ikke har fundet sig en.
Flere har givet udtryk for at de gerne ville have børn og mand.

Men det trækker slet ikke.

Jeg føler mig sørme snart som en mutation, ved slet ikke at føle det der biologiske ur.
Og får kryptiske spørgsmål om jeg mon er kræsen, siden jeg ikke gider familie og alt det.

Hvorfor nu det?
Jeg har sørme lidt svært ved at forstå at man bare ikke lige har samme livsindretning som de fleste.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-12 03:18

Citat
Så undre det mig om jeg er alene om mangle det ur der?
Du er ikke alene selv om der vist ikke er så mange af vores slags, det er længe siden jeg passerede de 40 år og jeg har aldrig haft lyst til at stifte familie
Citat
Jeg har sørme lidt svært ved at forstå at man bare ikke lige har samme livsindretning som de fleste
er det ikke Niels Hausgaard som spørger: "om de flest er de bedst eller kun er de flest" som tiden er gået er jeg kommet til den overbevisning at man ikke skal gøre som alle de andre bare fordi alle gør det, hvad er et almindelig liv? Er det et liv hvor man lever som man selv har lyst eller er det et liv hvor man forsøger at gøre som de fleste andre?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 13-08-12 07:16

Det lyder til at du hviler godt i dig selv, og det er vel egenligt det vigtigste.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-08-12 08:05

Citat
Hvorfor nu det?

Vi er jo ganske enkelt ikke alle indrettet på samme måde - godt for det...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 13-08-12 09:50

For at være helt ærlig så nyder jeg lige nu at bettemusen sover og den store er i skole - det er mega hårdt at være mor men jeg mener der kommer så meget godt ud af det.

JEG nyder det meste af tiden at "lege" far, mor og børn og det at bygge rede mv og det er vi mange der gør.

Der er også mange der er en familie med eller uden far og mor men med børn og tænker jeg skulle sq have fået det fjernet.

Og så er der alle de mænd og kvinder som slet ikke har lyst til børn nogen af dem hader ligefrem børn og andre har det fint med en hverdag uden børn.

Det er kun den gruppe som er i midten som jeg er bekymeret for, for det dejlige ved dagens Danmark er at man ikke behøver at få børn hvis man slet ikke har lyst.

Så vær ærlig og sige at du ikke har lyst, du vil få nogen skrappe svar fra nogen af dem som har børn, men det er ofte dem som har glemt at leve livet mens de har småfolk og er lidt snæver synet og synes du går glips af såååå meeeget uden børn men omvendt går de jo også glip af en masse fordi de har børn

Nyd at du er den du er fra en "ny" og meget "gamel" mor her så er livet fuld med valg og det er også et valg at vælge fra og det er helt ok.

PS den bedste måde at nyde børn på er vist den du er i gang med - hvis du lyster kan du låne et til alt det sjove og det kedelige kan du lade forældre om.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-08-12 11:41

For nu at citere o.v.n.:
Citat
Du er ikke alene selv om der vist ikke er så mange af vores slags

Jeg tror der bliver flere og flere,af "jeres slags". Og det er fuldt forståeligt.

Som verden er skruet sammen idag,er det et kæmpeansvar,der bliver lagt på een,ved at få børn.
Ansvarsfølelse og bekymringer (Om de nu kan begå sig) der hænger på een til evig tid.

Alt alt for mange,får børn af (vil jeg påstå) prestigemæssige grunde.Vi ser desværre næsten dagligt,om børn der misrøgtes.Hvor forældrerne ikke er opgaven voksen,eller simpelthen er ligeglade med ungerne.

Selv er jeg snart 70 år,og har børn og børnebørn.Og jeg kan garantere,at det ikke er problemfrit.
Personlig synes jeg at de daglige bekymringer,for deres liv og færden,er det værste.

Skulle jeg vælge idag,med nuværende livserfaring,ville jeg nok vælge det samme som dig.

M.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-08-12 15:01

For fanden da...

Det er helt naturligt at der findes mennesker som ikke har lysten til at stifte familie, og det er såmen ikke fordi de er egoister eller andet, sådan har de det bare, det bedste ved dig er at du er afklaret med det, lyder det til i hvert fald.. de værste er dem der død og pine SKAL have børn fordi eller tror de at de ryger ned at den sociale rangstige.

og om det er hårdt at være mor eller far, sikke noget vrøvl... det er ikke mere hårdt end man gør det til, vi har en knægt på 6 (snart 7) og en pige på 9 og jo de roder og sviner til, men det gør vi jo også så rent skal der gøres alligevel, og der skal alligevel vaskes tøj, laves mad osv. men ligemeget hvor meget man synes det er hårdt, så er børn skønne, og det du giver kommer 10 fold igen, eks. når knægten der han var 3 år, spørger om ikke om vi skal gå i skoven for han vil godt se et pomfrittræ... det er sgu da livet..

Men respekt til dig for at vælge livet uden familie, og egentlig har du jo en familie, du kommer jo et sted fra...

knus Melander

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-08-12 17:28

Hej o.v.n.
Jeg synes det er nogle fantastisk gode svar du har fået,
og jeg vil så også lige tilføje en kommentar.

Vi mennesker er heldigvis lige så forskellige som mange andre skabninger er,
så derfor har vi også forskellige behov, og dem skal vi stå ved!
Ellers har man taget for meget skade af "Flinkeskolen", hvilket vi nok er mange der har.

For mit vedkommende har jeg en datter på 53 år, og efter hende 2 børnebørn, samt 2 Oldebørn.

Den side af familien har så skippet mig, bl.a. p.g.a. jeg ønskede at være fri for
at deltage i familiesammenkomster hvor min fætter var med.
(Han stjal min kone for ca. 50 år siden, bl.a. p.g.a.min gæstfrihed.)

En anden grund til jeg er blevet skippet, er at min nuværende kone,
har taget "flinkeskolebladet fra munden, overfor min datter,
som så bl.a. har svaret igen med, at "forsøge at sværte mig til",
med noget der ligne pornografi.

Dette har resulteret i at min nuværende kones - og min - største søn på 48 år,
også har skippet min kone og mig, og vores yngste søn på 43, har et så problem med
at finde ud af hvilket ben han skal stå på.

Så Jo, det at være forældre kan godt give noget kulør på tilværelsen,
men det er der jo så mange ting der kan, også selv om man ønsker at være barnløs.

Så lev det liv du synes er godt for dig, og undlad at misbruge dit eget og andres liv,
så mener jeg du får et godt og langt liv.

m.v.h.
DkwM327

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-08-12 10:53

For at udelukke,en evt. misforståelse:
Citat
Selv er jeg snart 70 år,og har børn og børnebørn.Og jeg kan garantere,at det ikke er problemfrit.

Jeg er da utrolig glad for mine børn og børnebørn.Ville ikke undvære dem,for alt verdens gods og guld.Jeg vil bare pointere,at det også har sine omkostninger.

Så jeg forstår godt,at mange vælger familielivet fra.Ikke mindst,set i lyset af nutidens mange skilsmisser.Som desværre også har været aktuelt,i min familie. (Det er jo et katastrofalt højt tal,som jeg ikke lige husker).

M.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-08-12 22:07

Jeg har så lige været på besøg hos en veninde og hendes mand.
Manden var fraværende, noget med at vælte en væg og sætter køjesenge op.

Nå, men de har så småtrolde.
For dælen da. Deres (specielt den store) måde at få opmærksomhed på var SKRIIIG. Øj, jeghar hovedpine og så oven på en week end med rekord varme.

Nøj ejg skal have fornyet min P-stav.

Hun har heldigvis en rigtig god hjælp i sin sundhedsplajske, som åbentbart er en af dem med snusfornuft og evne til at fortælle i klart sporg til en førstegangsmor. At hun ikke er tvunget til at hive lille bebs ud af køjen hver 3. time. For at affodre.
Og i samme du.
Men de skrig der. Hhhhhh.
Og hænge i hendes ben.

I øvrigt nogen ret afballanceret svar jeg fik her.
Heldigvis spørger folk ikke om jeg skal have børn. Aldren er ligesom snart i mod. LOL

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 20-08-12 10:23

Citat
For dælen da. Deres (specielt den store) måde at få opmærksomhed på var SKRIIIG. Øj, jeghar hovedpine og så oven på en week end med rekord varme.

Ved godt jeg nu lyder som en gammel gnavpotte,meen...: Børn er simpelthen ikke opdraget idag.
"Opdragelsen" bliver mere slap,for hver generation.Jeg er desværre selv en del af "den onde cirkel".

Da jeg "forgylte" verden,med mit afkom,så jeg "gennem fingre",med masser af ting som mine forældre ikke gjorde med deres opdragelse.Og sådan skrider det hele,for hver generation.

I min generation,var der "kontant afregning",hvis man ikke hørte efter første gang.F.eks.skulle man ikke afbryde,hvis de voksne talte sammen.Ikke rage på hylderne i butikkerne,når man var på indkøb.

Idag er devisen: Lad dog barnet.(Jeg krummer tæ`er ind imellem).
Kender det fra vores egne børnebørn.Konstant opmærksomheds krævende.Der er kun lidt ro,når de sover.Dejligt når de kommer på besøg...men saftsuseme også dejligt,når de smutter igen.Men jeg tror da,samfundsudviklingen har en stor del af skylden: Børnehave,skole m.m.

Der er ingen respekt længere.Det ses jo også desværre tydeligt,når de vokser op i teenage årene.(10-12 årige,kan rave fulde rundt om natten).Hvor er forældrerne???

M.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 20-08-12 17:54

Får børn ingen opdragelse i dag?
Det mener jeg da afgjort at de får.
De ser TV, spiller PC, ser hvordan mennesker sviner naturen og hinanden til og meget meget mere.
Jo de får skam en fin og effektiv opdragelse til at være dårlige samfundsborgere.
Så jo, opdragelse får de skam masser af.
mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-08-12 00:29

Mosebaek
Jeg kan læse i en blog på en netavis.

at en eller anden klaphat seriøst mener at skolelære nu skal stå til rådighed hele døgnet. Nemlig via digitale medier.
Så er det vist godt jeg ikke er lærer, den æder ejg ikke. Når jeg har fri, har jeg fri.

Men du har helt klart en pointe i at det er opdragelsen og skrig der hænger sammen.

Vi lærer heller ikke på samme måde som før med et hav af søskende og slægtninge der var forskellige og dermed tvang os til at lære os at opføre os ordentligt i andres hjem. Og ændre adfærd alt efter hvor vi er.
Dert var kontant afregning (og det er ikke smæk, men et rapt ord om at rette ind) hvis man ikke opførte sig ordentligt i bedsteforældrenes hjem eller andre ældre familiemedlemmers hjem.¨

En veninde fortalte med gru at hun havde et vennepar på besøg med deres førstefødte. Som lige havde lært at gå. Som så undersøger verden jo.
Han fik sku da lov at gå bag om fjernsyn og pille i stikkontakter.
Gad vide om ens indbosforsikring dækker sådan en krabats mulige ødelæggelser. Hvis man ikke selv når at fjerne ungen????

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 21-08-12 18:03

Hej nosunshine5.

Den børneopdragelse der praksiseres i dag er en direkte følge af al tidligere børneopdragelse.
Så længe men "sejler en skude" med bind for øjnene, kan man aldrig forvente forbedringer.
mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 25-08-12 00:41

dkwM327
Jeg tror heller ikke vi lærer ret meget om opdragelse når vi kun er mor, far og en eller to børn.
Der er jo ikke rigtig nogen at se på og gøre som.
Specielt ikke hvis børn opdrages som jeg og som mine nevøer/niecer.
For mig var det som om at mine froældre havde deres og vi vores og så spiste vi godt nok sammen om aftenen.
Men ingen videre kontakt med far, så som samtaler. Andet end ordre om at gøre dit eller dat.

Så tro da pokker at skuden sejler.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-12 08:55

Her er måske noget,der kan misforstås:
Citat
I min generation,var der "kontant afregning",

Jeg går skam ikke ind for tørre tæsk til børn.Det er heller ikke sådan,at vi blev slået i den forstand.
Men vi har da før fået en røvfuld. I skolen hændte det da også,at vi fik en "svip",over fingrene med en træ lineal.
Men vi lærte respekt.Derfor faldt det da også mig helt naturligt,at ved f.eks. militæret,skulle man stå ret,og være høflig over for sine foresatte.
Jeg husker endnu,den første tid efter hjemsendelsen,man greb sig selv i at stå ret,med samlede hæle,når murermesteren dukkede op.

M.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-08-12 18:28

Hej Alle.

Da o.v.n. som har startet denne tråd, tilsyneladende er droppet ud, så mener jeg at vi andre også godt kan stoppe her, med mindre vi har lyst og energi til at påvirke hele samfundet til at ænder kurs.

Jeg har ihvertfald mere lyst til at følge op på de lovændringer og lignende, som jeg er igang med i øjeblikket.

Så ha´ det pænt.

de bedste hilsner.
DkwM327

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-12 01:36

I husker forkert, det var altså ikke mig som startede tråden det var mig som skrev første indlæg og siden har jeg nøjes med at læse hvad i andre skrev, trådstarteren Nosunshine5 har skam været meget aktiv i tråden.
Hvor er det mange gange meget nemmere at opdrage børn når man står på sidelinjen og påstå at andre opdrager deres børn ganske forfærdelig.
Jeg er ikke enig i den opfattelse, vi skriver 2012 og børn opdrages anderledes end for bare 10-20 år siden, børn er herlige der skal bare stå et par forældre som kan overtage ungerne når de er snavsede og trætte af leg, jeg har aldrig selv haft børn og har aldrig følt et behov for selv at stifte familie, men andres børn er altså herlige, i søndags havde jeg besøg af 2 småpiger på 6 år og selvfølgelig kunne de både ses og høres, børn er meget mere frie end da jeg selv var barn, men de kan altså også dæmpes så de voksne kunne snakke sammen, moren til den ene af de små var meget sammen med mig (sammen med hendes lillebror) da hun selv var barn, herligt at se de små vokse op og endnu mere herligt at venskabet varer ved efter at de er blevet voksne, men igen jeg har ingen behov for selv at få børn

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-12 20:44

Tak for svaret Mosebaek.

Hmm, jeg fik lige lidt at lave. Så jeg skal nok lukke tråden nu. ;)

Dr Phil har selv sagt at når børn er nået 10 års alderen. Så er færdig dannelsen af barnet slut. Så er der kun en elektrisk kvægstav der kan ændre noget. (jeg kan ikke anbefale dette overhovedt).
Og når han siger det, må det være sandt. :D