/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Databaseprogram til Mac?
Fra : werter
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 08-08-12 17:13

Jeg kører Mac OS10.6.8 - og har egentlig været tilfreds med FileMakerPro.
Men det kan meget mere end jeg har brug for, og jeg har svært ved at "finde rundt i det".
Kan nogen anbefale mig et enklere, gratis eller forholdsvis billigt databaseprogram til mac.
Jeg prioriterer, at programmet kan im/ex-portere date til/fra FileMPro og Mac's adressebog,
og gerne andre mac-programmer. Og at det har opringefunktion (nummersender til telefon-fastnettet)
Vl h W

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 08-08-12 17:19

Hej Werter
Det mest oplagte er Bento, som koster DKK 299 i App Store. Du kan også købe en iPhone app til DKK 30, så vidt jeg husker.
Hvis du kunne lide FileMaker Pro, da det var mere simpelt, så er dette sikkert programmet for dig!
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-12 19:10

OpenOffice eller Libre Office som er gratis, har også database program.
Begge programmer findes til MAC

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-12 16:50

http://www.openoffice.org/da/

Jeg har dog ikke testet om importfunktioner, svare til dine ønsker....

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : werter

Dato : 10-08-12 11:01

Foreløbig mange tak. Jeg afprøver og vender tilbage. Vl h W
(Umiddelbart kunne jeg dog ikke få bugt med Open Office - eller finde ud af forskellem nellem openoffice og openlibra)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-12 14:17

Open Office er baggrunden for et frit officeprogram

Open office havde nogle problemer med udviklingens folk (gratis) som stod bag.
Disse folk valgte at lave et et nyt concept baseret på total frihed til at udvikle. Derfor lavede de
Libre Office som nu følger med i de fleste Linuxudgaver, og stadig gratis og frit.

OpenOffice udviklingen går måske i stå, nu hvor alle udviklere er hoppet fra.

I øjeblikke kan de to office-programmer næsten det samme.

Er du i tvivl ville jeg nok råde til Libre Office.

Ps. Jeg har begge programmer kørende og mærker ingen forskel på den smule jeg laver.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 30-08-12 14:56

Nu har jeg skrevet 2 længere "takkebreve" for jeres svar, som bare er blevet væk.
Endnu engang tak til jer alle tre for svar! Og nu har jeg afprøvet jeres anbefalinger.
Bedste hilsener fra Werter

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 30-08-12 14:57

Tak for begge svar, Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-12 16:31

Ok - og jeg håber du får glæde af database programmet.........................jeg er selv lidt rusten ud i databasebygning, for det er et stykke tid siden jeg har arbejdet med det.