/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Her må jeg lige ha' hjælp
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 871 gange
200 point
Dato : 06-08-12 15:07

Igen igen må jeg spørge det kloge panel.....

Jeg - eller rettere sagt, konen og jeg var til sommerfest i den lokale jægerforening.
Efterhånden som mad og sprut blev hældt indenbords, fik kvinderne deres ungpige kulør tilbage og udstødte små kokette hvin og høje fnis med ordene "du er nok en værre én, hvaaad " og "Det ku' du lide. Nej du, det går nok ikke, jeg har jo min mand med" osv. osv. osv.

Mændenes øjne blev efterhånden blanke, og små spytdråber røg ud af munden når de talte med hinanden. Flere steder hørtes der sjofle vittigheder og latterbrøl med ordene: "Hva' så Jensen, fik du også klask i røven"? Efterfulgt af whaa ha ha ba ba ba...Hold da kæææææft en k**** hun havde. Skål du gamle.

Som tiden gik blev folk ikke ligefrem mere sober - tværtom. En gruppe diskuterede meget råbende, og ord som.........Og her er det, jeg må spørger Jer. Hvad betyder ord som:

Brav Jægersmand
Bøssesvinger
Suppejæger
Klug scheisser
Bajut nisse
Uriaspost aspirant
Sparebøsse
En jagtparade som Hae's
Elefanten havde så store stødtænder, at selv Bents så små ud.

Som i kan se, når man bevæger sig i de rette kredse, flyver det rundt med fremmedord, at selv en simpel bondeknøs må give fortabt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-08-12 15:36

Brav Jægersmand
Se luftkastel

Bøssesvinger
En jæger der swinger

Suppejæger
En jæger der aldrig skyder noget og derfor spiser meget suppe.

Klug scheisser
Fra tysk, klog svejtser, altså en ikke jæger.

Bajut nisse
En person der har det hele i munden

Sparebøsse
En beholder til opsparing, blev mest brugt af børn.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-08-12 16:03

Uriaspost aspirant
En elev der træner til at blive stand-in for rådyr, for jægere der aldrig skyder rigtige dyr.

En jagtparade som Hae's
Hae er en berømt person fra swinger miljøet, så paraden er ikke for nedlagt vildt.

Elefanten havde så store stødtænder, at selv Bents så små ud.
Her er det tilstrækkeligt at nævne at Bent (Balle....) har mere end én ...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-08-12 16:46

Samtlige ord kan sidestilles med ét eneste navn, the one and only : Bendt Ballegård Knudsen !!! Han dækker så at sige hele spektret, så det var nemt !!!

Har iøvrigt hørt, at bb1 har været i gang med en større rengøring af sin garage/værksted, da hans hustru havde truet ham med at flytte hjemmefra, hvis han ikke tog sig sammen og fik gjort noget ved rodet !! Så der er da nogle han har respekt for !!

ØV4
Multi-X³

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 200 point
Dato : 06-08-12 18:17

Brav Jægersmand: Den kan jeg squ ikke klare. Kender ikke nogen sådan. En forlængst uddøet race.
Bøssesvinger: En bøssesvinger som äf og til bytter gevær med en husven.
Suppejæger: En bøssesvinger som brækker sig hver gang han skal "brække" et dyr.
Klug scheisser: En person som altid har et par servietter i inderlommen.
Bajut nisse: Skal der ikke stå "f" i stedet for "n"????
Uriaspost aspirant: En bøssesvinger som gang på gang har anskudt alt andet end det, han blev bedt om.
Sparebøsse: En bøssesvinger som altid køber den absolut billigste ammunition.
En jagtparade som Hae's: Gamle udrangerede PC`ere
Elefanten havde så store stødtænder, at selv Bents så små ud: Den er squ svær at besvare.
Men jeg tror helt bestemt, at resten af elefanten så betydeligt pænere ud end Ballehoff.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Myggene er squ giftige i år.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-08-12 19:14

Allesammen fine besvarelser.
Vi lader den stå lidt endnu..................som hun sagde igår aftes.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-08-12 23:58

Høøøø, Tonga. Bajut nisse med "f" istedet for "n" Hvor sku' sådan en nisse med "f" evt. sidde ?
For at understøtte din forklaring til, hvor nissen med "f" er, må du hellere bruge Balle og Hae som modeller..

Mvh.
Tommy
Nå, kanen kalder...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-08-12 09:07

Jeg har ladet mig fortælle, at der er anbragt et såkaldt vildtkamera i omegnen af Balledoof's ydmyge ejendom, således man kan følge med i, hvem der kommer og går !! Efter sigende er det interessante iagttagelser der er konstateret - dog er der ikke set nogle "nisser", hverken med eller uden "f" !!!
Jeg har inu til gode at se nogle optagelser fra dette smarte nye tiltag, som blev installeret en sen nattetime i sidste uge. Mon det er helt lovligt at overvåge andre mennesker uden tilladelse ?? Men i tilfældet Balledoof skønnes det, at han ikke går ind under begrebet "menneske" og derfor ikke er omfattet af dansk lovgivning !!!
Så nu får Balledoofs naboer snart besøg af særlingen, som vil undersøge deres haver og frugttræer for monterede kameraer

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-12 12:38

Brav Jægersmand /// De må have talt om Kaj Munck, eller rettere sagt, en uden for selskabet må have, bragt det på bane, den eneste " Munk" de kender er nok en nosseløs kronhjort = dem selv.

Bøssesvinger //// De lokale mesterskaber i dværgkast, hos SM/ Svanse klubben i Bottrup, med efterfølgende super 8 film i den nydeligt opryddet garage bygning ved rundkørselen.

Suppejæger //// Når Ballesprederen holder jagtmiddag og han sædvanen tro, stjæler " anden dags gule ærter fra Løsning Kro, fordi han er for nærig til selv at give noget ud.

Klug scheisser //// Når man døber sig selv ingenør i trykbærene anlæg, og reelt er pattegummi skifter på deltid, og kun har licens til, at med 3 pattede individer.

Bajut nisse //// En af Ballesprederens tallige alias anonyme profiler, Julemandesn Kandu f.eks.. Han prøver nok stadigvæk at finde Bajut f..... - på de nuttede Bajut nisser, De må ikke have jern på, når de springer ned i for små skorstene, der er her det dybe HO HO HO er opfundet.

Uriaspost aspirant //// En person som bliver sadt på post imellem HÆ og Ballesprederen, hvor der kommer snepper, og har hørt dem knalde låsen næsten i smadder, når de lukker haglsprederen og gør klar til kamp, godt tanket med tyske dåsebajere og leberwurst.

Sparebøsse //// Når Ballesprederen, med vilje knækker slagstiften, som undskyldning for ikke at skyde 2 skud på hans udsætter stenhøns på hans betalings-slagterier, som bekendt kan han aldrig ramme i 1. skud, så det er mønt i klumpens lomme, han skal bare have indfanget dem igen, efter kononaden .

En jagtparade som Hae's //// En godt nedkørt Brennerup trailer fuld af tyske dåsebajere og en hensmidt hind, halvt hængende ud over kanterne og en promille på ikke under 1,85 til hele holdet, eneste betingelse på parolen, at du er over 50 og kan bælle.

Elefanten havde så store stødtænder, at selv Bents så små ud. //// Her er der tale om totalt snøvlende fuldemandssnak, en sådan ellerfant findes ikke, efter mamutternes bortgang.

Mvh
BW- MULTI-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-12 12:41

UPS

at med 3 pattede individer.
AT ARBEJDE MED 3 PATTEDE INDIVIDER, var meningen.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-08-12 12:54

Halllllooooooooooooooooowwwww boyz and girlz, Knudsen har ikke tid til at kommenterer jer, han har travlt med at annoncerer på DJ, efter hundefolk til hans lokale markprøve

SHV vurdere om hans skal tage til Manilla eller Haiti.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-08-12 13:02

Bravo, betterwisser - sådan !!!!! Så sandt, så sandt !!

A propos Balledoofs naboer, så er de begyndt at klage til myndighederne over, at Ballen igen i dag lufter ud i sin garage, hvilket jo medfører en stank værre end den stedlige kødfoderfabrik udgød, da det gik bedst !! Man forstår dem udmærket - den stank af gammel brændt pattegummi, kombineret med pibesovs og dårlig ånde, samt uforbrændt brændstof, gødning fra vagtlerne og agerhønsene, samt synet af de gule, belagte dænder, er sgu' mere end hvad man skal byde civiliserede mennesker.
Man taler ligefrem om, at huspriserne i området er ekstra belastede p.g.a. Balledoof og det udgør et kæmpe problem for de sagesløse borgere
Derfor har en gruppe borgere i Bottrup lavet et logo, som er blevet placeret i rundkørslen udenfor Ballens hus med teksten: Ballen er gud - derfor skal han ud !!

ØV4

Multi-X

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-08-12 13:51

Hjælp, endnu en "jagt" tråd der udvikler sig til en entydig hyldest til "jægeren" over dem alle.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-12 13:52

Citat
Ballen er gud - derfor skal han ud !!

Så må Ballen da havde skiftet banneret ud,- Den jeg så, havde flg. tekst,- Ballen stinker som en gammel uvasket stud- derfor skal han ud !!!:OD

Mvh
BW - MULTI-X

Det forlyder. at de eneste billeder der er på hans vild cam., er hvor Ballen forsøger at dikke dikke en halvfed Bajut, bag ved garagen, som heldigvis for ham, undslipper ved at lave et hovedfaldsgreb på Ballen, det lykkedes perfekt, da Bajutsvansen fik fat i Ballens overtdænder og rev ham ned, sagt i tandlægesprog ved - 12 og + 9 .

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-08-12 22:40

Hej Tonga.
Nåååååååååårrh, nu nærmer din store dag sig.

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-12 23:04

Og tak for POINGENE - alt for meget.

Ja, nu runder jeg snart et skarpt hjørne, og så håber jeg, at jeg ikke mister balancen - sådan lige med det samme.
Men fysisk set har jeg det fint - og jeg er faktisk forundret over at kunne spæne 4000 meter uden at blive nævneværdigt forpustet. Jeg vejer kun 82 kg - mod tidligere 105 kg, og det betyder så, at jeg - trods to tidligere ankelbrud - ikke mere har smerter i knæ og ankler. Konen splatter heller ikke ud på lagnet - og så burde alt være godt. Mærkeligt, at man i en alder på snart 70 stadig vender sig om efter unge flotte kvinder.
Min tipoldefar blev 93 - stanget ihejl af en tyr. Min oldefar blev 94 - stanget ihjel af en tyr, og min kære og højt elskede afdøde bedstefar blev 94. Han blev ikke stanget ihjel af en tyr - men blev kørt over af en lastbil.
Så vist vides er min biologiske far gået bort - i en alder af 90 år. Håber at generne fortsætter i mig. Og dog! Bliver man ramt af en grim sygdom, så må det ikke være lækkert at blive gammel og sengeliggende.
Desværre kommer mit kære barnebarn - Ingeborg - ikke til min fødselsdag, idet hun netop der har fået kemo - for 49. gang, og at hendes immunforsvar vil være helt i bund. Men så kan jeg tgale med hende i telefonen. Lægerne er tilfredse med hendes sygdomsforløb - og hun har fået sit hårog humør igen - dog ikke i de perioder, hvor hun får kortison. Så er hun deprimeret, græder og synes at alt og alle går hende imod.
Men vi håber og ber til en positiv udvikling, og hver gang jeg ser et stjerneskud - så gælder mit ønske hendes raskmeldning om halvandet år.
Nu bliver det spændende, om jeg får et større antal grønne, lange strømper, så jeg kan gå i lodenknickers - med strømpebånd. Et ømt syn - bliver det. Problemer er så udelukkende, at jeg ikke kan holde bukserne oppe med livrem.
Min kære hustru fik indføjet et ønske, hvor gæsterne kan speljse til en romantisk rejse til enten Paris eller Rom. Satans, så forsvinder alle de fine strømper, piber og andre spændende ting fra gavebordet. Jeg tror dog helt sikkert, at jeg får to automatiske redningsveste - en til min søn og en til mig. Genladningsgrejet må jeg nok selv anskaffe. Spændende bliver det i hvert fald. Til gengæld fik jeg streget en dyr udendørs lampe til husgavlen.

Mvh.

Tonganeseren
Multi-X og snart 70 år.

I dag satte jeg forresten en serie ( 5 skud) på 46 point med min .45`ere på 25 meteres afstand.Ganske nydeligt.