/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
APP
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 05-08-12 09:45

Ved der findes en app hvor man enten tager et foto så søger den på nettet for at fortælle hvad det er man tager fotos af eller det kan være et stykke musik og så kommer den med oplysninger om nummeret men hvad fanden hedder den app?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-12 09:51

Den med musikken hedder Soundhound

http://www.soundhound.com/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 05-08-12 09:55

Det var en samlede

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-12 12:32

Måske har du misforstået det. ? Det at begge app bygger på samme princip- er måske forklaringen.

Citat
Word Lens

App’en kan oversætte tekster lige nu og her. Den bygger på samme princip som lydgenkendelsesapp’en Shazam, men den her kan i stedet genkende billeder. Den fungerer ved, at du holder din smartphone op foran en tekst, som så bliver scannet og oversat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-12 12:53

Tja jeg tror også det drejer sig om to forskellige app. en til musik og en til billedegenkendelse, bl.a Soundhound og Snaptell

Følger lige med i tråden

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 05-08-12 16:07

Undskyld min mand rettet mig lige - det er 2 forskellige han bruger når han gør det

Jeg skal ikke have oversat noget - du holder den op mod en højtaler og så fortæller den dig hvad nummer hedder osv.

Men den jeg var mest intressert i er den APP der fortæller mig hvad jeg ser - f.eks tager du et foto af en rose og så få du at vide det er en rose :) men du kan bruge den til alle "faste" ting som du vil vide hvad er og andre oplysninger om tingen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-12 19:16

Det bedste bud er her:

både een der kan genkende billeder og een der kan genkende musik
http://nordjyske.dk/nyheder/25-apps-du-maa-have/395a4d1d-92fe-4b5f-9aa7-8f0b7f412f18/4/1513#/0

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-12 19:27

Sådan virker Soundhound med hensyn til musikgenkendelse

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-12 19:56

og nu får man igen ingen mail

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-08-12 11:54

Tak for svaret Nordsted1.