/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Usikker træfældning
Fra : svendgiversen
Vist : 521 gange
165 point
Dato : 02-08-12 12:10

Vi har bestilt solceller, der skal monteres på sydsiden af taget på sidebygningen i mit nye hus.
Vi kan ikke så godt montere på hoved bygningen, der vender nord syd.

Men på en høj skrænt bagved sidebygningen er der gamle træer, der rager ind over sidebygningen,
det højeste, et aske træ, vil let kun knuse både tegltag og de nye solceller ved fældning.
Bagved er der en højtliggende kirkegård, så lidt problematisk med at trække i tov modsat huset.

Det vil jo nok være klogt at få fældet de højeste træer inden vi monterer solcellerne,
hvad gør vi?

Ligesom der er kommunale rottefængere, er de så hjælp at få når beboerne nedenfor er i fare??

Eller findes der specielle højt kravlende træfældere der kan fælde træer i små bidder???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 12:15

Der findes "profier" overalt i DK - det er blot at fatte telefonbogen....

http://www.nord-baum.de/indexdn.html

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-08-12 12:16

Det lyder som et job for en professionel træfælder, med regning og FORSIKRING!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-12 12:47

Tak begge to,
tilfældigvis refi, bor min nye kones søn i Harrislee, så oplagt at prøve der...

Jeg overvejede også at spørge lokale spejdere, vi har vist ingen bjergbestigere?
Vær beredt, så hjælp ældre mennesker i nød.

Eller hvem kan kaste med lasso, og fange toppen af det øverste træ,
så har graveren bagved måske en truck, der kan hale træet den rigtige vej,
men han, ikke de døde, skal skynde sig inden det falder...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 15:03

Citat
tilfældigvis refi, bor min nye kones søn i Harrislee, så oplagt at prøve der...

Nu vidste jeg jo du bor i det Sydlige", derfor var det oplagt med et tysk firma - de er med al sandsynlighed billigere...

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 165 point
Dato : 02-08-12 16:21

Sjovt nok, jeg bliver tørstig bare jeg ser ordet "Harrislee", selv om jeg ikke køber hos danskerbutikkerne, jeg vil ha' godt tysk øl med hjem (når jeg alligevel skal til Tyskland!

Men uanset hvem du vælger, check at deres forsikring dækker i Dk, og få det på skrift!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-12 17:14

Vi får Søren til at undersøge træ fældnings firmaet i Harislee, også med forsikring?

Selv køber jeg også tysk øl, foretrækker Rostocker...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 18:02

Der findes ikke bedre øl på jord end DUCKSTEIN WEIZEN

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-12 19:13

Nu har jeg i en årrække arbejdet sammen med Kolegen fra Holstein,
og jeg kender godt DUCKSTEIN, men det skal ikke være WEIZEN.

Der findes bedre Ducksteiner, næsten lige så gode som Rostocker...

Og så kører de dumme Dänen helt fra Århus ned for at spare og hvad køber de?
Sort et eller andet, der bare smager af discount, men det er ikke det spørgsmålet drejer sig om??

Min kones søn er på ferie og først når han kommer hjem kan vi vurdere Harislee anbefalingen...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-12 14:10

Min bror fortæller at Hedeselskabet fælder udsatte træer?

Det har ingen på kandu kunnet fortælle...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-12 18:38

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-09-12 19:57

Selv tak, svendgiversen.