/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Har I en aftale?
Fra : Tonganeseren
Vist : 649 gange
300 point
Dato : 31-07-12 16:26

Har I tjek på, hvad Jeres enker eller samlevere skal gøre ved Jeres våben, når I stiller træskoene?? Har I gjort noget for at forhindre, at diverse våbenpusher overrender enken, for at skaffe hende af med noget "ulovligt" - som de plejer at udtrykke sig. I forvejen er hustruer eller samlevere nok en smule forvirret over makkeren pludselige bortgang, er bange får "noget, der kan skyde" - og sidst, men ikke mindst, så aner de intet om værdien af den afdødes skydevåben.
Våbenpusherne kan være jagtkammerater, medlemmer af jagtforeningen, medlemmer af skytteforeningerne, velmenende naboer og våbenhandlerne. De tilbyder som regel højst 1/10 af våbnets værdi, og derfor bør vi alle værdiansætte og "testamentere" de forskellige våben, man ejer.
Jeg har oplevet skrækkelige tilfælde af den slags bondefangeri - og jeg håber, at så mange som muligt forholder sig til det faktum, at vi alle engang smutter ud af bagdøren.

Mvh.
Tonganeseren

Stadig levende - og med en søn der er jæger og sportsskytte. Han arver squ det hele.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-07-12 16:38

Der er skrevet testamente, således alle ved hvordan tingene skal fordeles, når den dag kommer ! Det er en fantastisk god gerning man gør over for sine efterlevende ! Det gælder naturligvis hele ens bo, når den tid kommer.
At man derved måske kommer til at træde ens nærmeste over tæerne, må de leve med - beslutningen er taget af mig og derfor er der ingen grund til at de nærmeste ser skævt til hinanden.

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-07-12 16:52

Det problem har vi gudske lov ikke. Hvis jeg kradser af først, arver konen mit arsenal.
Dør konen først, arver jeg hendes arsenal. Dør vi begge på samme tid, arver sønnen/svigersøn
Kort sagt - alle i familien er i besiddelse jagttegn.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-07-12 17:15

Jeg overvejer egentligt at få det hele med på krematoriet, ligesom i gamle dage, måske lige med undtagelse af mit halvstore ammo lager, det kunne ende op i en ny gasovn og en døv bedemand, man tænker vel lidt på arbejdsmiljøet.

Ellers glimrende tanker her, for gribbene med de gode intensioner er altid på pletten.
Der er faktisk for en del kroner, især efter anskaffelses priser.

Må med skam meddele, at jeg ikke har placeret den del endnu, men man bør absolut gøre det af hensyn til et fredeligt gravøl, uden tumult.

MVBH
BW

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-07-12 17:44

Ingen problem her--mine nøgler til våbenskabet er gemt, hvor ingen kan finde dem

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-07-12 22:37

Nu er det jeg kommer til at tænke på; Hvem hulen skal arve Bent Balleklaskers våben?
Gebisset bliver nok testamenteret til en eller anden dyrepark....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-07-12 22:41

Ja, og resten går til Forhistorisk Museum.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-07-12 22:59

På den anden side, så ville det være katastrofalt, hvis Ballehoff bare forsvandt udi glemslen. Hvad med et museum, hvor man udstiller ting, som har tilhørt overjægermesteren. Riflen, vistnok en Steyr kunne passende udstilles med et skilt:
"Med denne riffel nedlagde Bent Ballegaard Knudsen en tamged".
Man kunne også fastnagle Ballehoff`s gamle bukser til en træplade - for at forhindre dem i at stikke af.
Etc. etc. Der må for uglen i hulen da være nogle betalende gæster som kan understøtte sådan et foretagende.
Gebisset kunne motoriseret, så besøgende børn kan forsøge sig med reaktionsøvelser. Stik en stykke papir ind med bogstaverne DLS ind mellem bisserne og se, om i kan
få papiret ud igen - uden tandafsæt. Vupti.
Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-07-12 23:48

Genialt skrevet.

Mvh.
Tommy
Griner stadig højlydt - får ikke meget søvn i nat...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-08-12 07:33

Se, kære venner !!! Det er i sandhed det morsomste medie der eksisterer i DK !!!!! Vel at mærke fra den virkelige verden og ikke noget løgn og latin, men små klip fra det virkelige liv, som det nu former sig !! Lad os alle udbryde et: HAE HAE HAE

Jeg vil give

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-08-12 13:07

"Med denne riffel nedlagde Bent Ballegaard Knudsen en tamged".

Med tilføjelsen: en bundet tamged på 3 mtr.'s afstand og med rekyl-bremse

Man kunne også lade lave en hovedmontering af klovnen, med tandsæt og hele dynen !! Én af mine venner foreslog her i formiddag, at man burde lade ham udstille i en glasmontre i fuld størrelse - men hvor fanden findes der en væg/mur der er stærk nok til at bære vægten af klumpen ???

"Den Balle han må lide, langt mere ondt end godt, godt, godt
Den Balle han må lide langt mere ondt end godt
Han tåger rundt i verden og synes han er flot
Hej kom fallera hurra - han tåger rundt så flot"

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-08-12 20:25

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-08-12 23:13

Jeg er nu ikke helt sikker på, at løsningen med glasmontren er farbar. Forestil Jer nu, at museet bliver besøgt af en familie med børn. Synet af Ballehoff i en glasmontre og grøn belysning vil efterfølgende nødvendiggøre psykologbehandling af de stakkels børn - som garanteret pådrager sig alvorlige traumer.

Næh! Det må være nok at udstille alle de ting som har været i Ballehoff`s besiddelse - med muntre beretninger om forskellige hændelser - som f.eks. om den sagesløse ged og BR-legetøjet til hundetræning.

Har lige udsendt en ønskeseddel i forbindelse med min 70-års fødselsdag den 21. august. Mit første udkast blev forkastet af konen, fordi listen var for skytte- og jagtrelateret. Næh! På listen er nu kommet tilskud til en hyggelig tur til Paris samt en ny udendørs lampe til gavlen.

Mvh
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-08-12 23:21

Du må lave et vers med tamvædderen, og Robber Duck HAe, ham kan vi vel kalde en KANON fotograf, men ikke lige frem billedskøn, men han kan tage mange, rigtig mange på kort tid.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-08-12 23:40

Paris ?? Nu er det vel ikke også en rød lampe, kom nu lige op på hesten igen, kald det ladeudstyr, så tror din viv, at du vil undgå en kold tyrker med bilen til vinter, startbesvær og blå fingere, og det kan så som bonus, udløse en positiv tur til Pari og en grøn lampe

Gad vide om BimleBent ved hvad " Headspace er"

Vi kan vel ikke få Jens Jørgen Thorsen op i omdrejninger, han havde garanteret en brugbar løsning på Ballesagaen, og en mindeværdig deroute, og afslutning på bævrebuddingen, nå lad os nu håbe at han får mange gode år, sammen med tamfår og udsætter rødhøns og spirede fodertønder, agurker i edikke holder sgu meget længe.

Der er nok ikke brug før en grøn lampe, han er mere eller mindre neongrøn konstant, ellers råb "DLS" så er diodelys, det rene vand ved siden af Ballesagaen

Mvh
BW

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 300 point
Dato : 02-08-12 09:45

Kære Tonganeser.

Hvor er det en godt og vedkommende emne du har taget op. Jeg vil medgive Øjenvidnet4, at det ikke kun bør omfatte ens våben og grej, men hele ens bo, af hensyn til de efterlevende. Mangen en familie er blevet splittet efter en bodeling, fordi ingen havde taget hånd om hvem der skulle arve eller ikke.
Allier jer med en advokat I har tillid til (de findes skam!) og få vedkommende til at ordne sagerne for jer - I bestemmer jo stort set hvordan det skal gøres. Det koster et éngangsbeløb at få gjort, hvorimod det kan koste mange penge i sidste ende, hvis det offentlige skal foretage bodelingen - derfor tag kontakt til advokaten snarest og få ham til at ordne papirgangen - I vil ikke fortryde.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-08-12 00:13

Tak for svaret Provsten1.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-08-12 08:00

Mange tak for point Tonganeser.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X