/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Ukendt maler S. Thoring?
Fra : moi19
Vist : 4509 gange
40 point
Dato : 01-06-03 17:19

Jeg er den glade ejer af et maleri af en kunstner der hedder S. Thoring. Billedet måler en meter i højden og ca. to meter i breden. Billedet forestiller et dansk landskab hvor himmelbjerget er i baggrunden. Billedet er et jeg har arvet fra min oldemor... Billedet er efter hvad jeg har hørt over 100 år gammelt.. men hvem ved om det er rigtigt?
Egentlig ville jeg gerne have haft billedet vurderet... Men det er nok svært uden at se det.
Så jeg vil gerne høre om der er nogen der har hørt om denne S. Thoring maler?
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-06-03 18:16

Jeg kender ikke S. Thoring, men du kan få billedet vurderet
ved at henvende dig på en kunstauktion.

Kommentar
Fra : moi19

Dato : 01-06-03 20:21

Kan man få det vurderet ved at sende et billede et eller andet sted hen?

Kommentar
Fra : moi19

Dato : 01-06-03 20:21

Kan man få det vurderet ved at sende et billede et eller andet sted hen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-03 21:13

du kan få en til at komme hos dig og vurdere billedet, det er jo for stort selv at transportere. Jeg ved ikke hvor du bor, men der er sikkert et auktionshus i nærheden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-03 21:17

du kan også tage på biblioteket og læse i et kunstnerleksikon, der er da en mulighed for at du kan finde, det du søger

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 40 point
Dato : 01-06-03 21:46

har netop fundet et sted på nettet, der hedder www.antikbrevkassen.dk der kan du få dit maleri vurderet. Der er en tidligere, der har fået vurderet et maleri af s. thoring.

Kommentar
Fra : moi19

Dato : 02-06-03 10:33

Hej allesammen... Det lyder altsamment godt! Jeg vil nuprøve de forskellige muligheder i har anvist mig - Tak

Godkendelse af svar
Fra : moi19

Dato : 02-06-03 10:42

Tak for svaret ans.
Jeg er nu igang med at uploade billedet på antikbrevkassen! Mange tak for hjælpen!
med venlig hilsen

Kommentar
Fra : bluemoon

Dato : 31-08-04 12:32

Jeg har et et rigtigt flot maleri hængende i stuen. Selve motivet er en å som løber gennem en skov og det måler 1 m * 1.50 m. Og jeg kan se at det er malet af en H. Thoring, men da billedet er meget gammelt, tror det er fra sidst i 18 hundrede talet. Vllle det glæde mig hvis der var nogen der eventuelt kendte denne maler og hvor han kommer fra og måske finde ud hvor han har malet billedet. Så det ville glæde mig meget, hvis der var nogen der skulle kende denne maler har været på biblioteket og kigged i kunstnerleksikon, men han stod der ikke. På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-04 12:57

bluemoon

Du skriver i et spørgsmål, der er lukket, den 02.06.2003.
Da mit svar tidligere er blevet accepteret har jeg fået dit spørgsmål.

Jeg har fundet dette

Citat
Bogen tager også stilling til maleren Kaj Drews, nævner hans pseudonymer som H. Thoring, Poul Rønne og givetvis F. Steffensen. Han betegnes som en habil kunstner i starten, men blev så fidusmaler.

fra denne side http://www.kunstpavillon.dk/avis/landskabet.shtml

Hvis du vil vide mere må du selv oprette et nyt spørgsmål i kategorien malerier.

Jeg kan se at du er almindelig bruger, hvis du ændrer dette til superbruger får du yderligere 200 point.

Læs http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Hilsen ans