/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
køb af ny bil på afbetaling
Fra : miss_viking2000
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 20-07-12 18:28

vil gerne vide hvordan situationen ser ud hvis jeg køber en ny bil på afbetaling, hvis jeg samtidigt køre en sag , hvor en ex ven har betalt mig penge for hjælp med opstart af firma, hjælp til at passe hus, børn og hunde, samt stå for alt i huset. efter vi blev uvenner mener vedkommende så pludselig det er et lån. vores advokater har holdt møde over tlf, men den endelige møde skal først holdes i januar 2013. vil vide hvordan jeg står hvis jeg køber en bil på afbetaling, kan de røre den ? jeg lige fået tilkendt førtidspension, her fra 1 august, jeg behøver ikke svar hvor der skrives, betal pengene retur så er det løst, ønsker svar ang det jeg spørger om, på forhånd mange tak

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-07-12 18:33

Du annullerer vel også dette spørgsmål?

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   21
- Annullerede   25
- Slettede   0
Ialt   47

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-07-12 18:34

alle kreditor kan tage pant i din bil hvis du bliver dømt til at betale,men hvis den er købt på afbetaling er det nok begrænset hvem der vil røre den.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-12 23:04

ved køb af ny bil med mindst mulig udbetaling,
falder bilens værdi (under normale omstændigheder) mere end der afdrages,
advokat, bank, eller lignende, henter ikke noget der ikke er betalt (med restgæld)

det er også muligt at lease en bil,.. i næsten alle prisklasser,
en leaset bil er der heller ingen der henter / tage fra dig.

man tager ikke pant i noget der ikke er betalt / med restgæld,
det er reelt finanseringsselskabets / bankens ejendom.

man gør heller ikke udlæg i en lejet lejlighed, eller noget der er lejet hos fx. Leasy

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 21-07-12 11:56

Tak for svaret EA_HS. virkelig glad for dit svar, det var lige hvad jeg søgte

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 01-03-13 15:09

vil lige sige, har nu købt bil, og selskabet jeg har lånt pengene af, har nu tinglyst de fleste penge, så nu er det vel ikke muligt de kan tage bilen hvis jeg ender i fogedretten ?