/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvor meget line?
Fra : pk2dk99
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 14-07-12 22:20

Hej

Jeg skal til kutter fisketur første gang.... men Jeg vil gerne høre om at hvor meget line skal de være på en multi hjul når man skal på Kutter fiske tur? Venligst hjælp...
På forhånd tak
mvh

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-07-12 23:27

Skal du efter makrel, torsk, haj eller helleflynder?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-07-12 23:30

Og hvor dybt vand skal du på?
Jeg vil sige, at det meste af den line, der kommer på fiskehjul er anbragt der for, at der ikke skal være for langt op til kanten.
Min fordom er, at du skal have vanddybden plus måske 30 meter.
vh
pbp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-07-12 04:19

Som minimum 100 meter gerne 150-200

Der er mange ting der kan gå galt og linen knækker eller bliver beskadiget

Jeg vil anbefale dig at gå ned i en sportfiskerri forretning og få lagt linien på hjulet
Pikrefiskerri hvilke jeg anbefale flexlinen elign.

Eks. http://hvidovresport.dk/Home/default.asp er et godt sted at handle

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-07-12 10:03

Du skal fylde spolen op med det antal m, som spolen er beregnet til - med den pgl. tykkelse line.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-12 13:57

Så meget line som muligt , og så stærk som muligt.....Du kan gerne have et forfang som er lidt svagere end selve linen ,da der er stor fare for at du får bundbid hvis der eks. fiskes ved et gammelt vrag.
Jeg bor i Norge og har ca 300 meter line på mit hjul......Jeg mister gerne en pilk hver gang jeg er ude ,p.gr.a bundbid...Jeg har en pilk i bunden af et ophæng med flere kroge ,som jeg agner med rejer eller fed fisk..Så når jeg får bund er det som regel med flere kroge på en gang...Ca 2- 3 gange hver sæson kapper jeg 15- 20 meter af linen som er blevet slidt....
Det er sådan jeg gør -men der er sikkert flere meninger Held og lykke med turen ..

Mvh

Sverola

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-07-12 20:09

Tak Til alle kære kandu brugere og svaret sverola.