/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
JPG-filer, der ikke kan åbnes?
Fra : werter
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 07-07-12 06:50

Når jeg prøver at åbne mange af mine ældre JPG-billeder, får jeg en besked om "ukendt format" eller at "billedet/filen kan være beskadiget". Er alt håb ude?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-12 10:13

Alt håb er ude og livet er forbi....

Nej så slemt er det nok ikke. Du kan prøve at åbne dine billeder i et andet program og se hvad der sker.

Herunder et link til en online editor, der måske kan åbne dine billeder:
http://pixlr.com/editor/

Du kan også hente et andet program, f.eks http://www.gimp.org/downloads/

Du kan også tage dine filer over på en USB nøgle og se om de kan åbnes på en anden PC.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 14:18

I relation til tidligere:

Har du prøvet ovenstående recept?

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-08-12 16:25

Kære Benjamin Hansen

Du skal have tak for dit svar og din lille rykker. Jeg havde håbet på lidt flere hjælpetips. Men hørte kun fra dig. Og desværre virkede ingen af dine forslag. Som det også påstås, når jeg prøver at åbne billederne: Billedet er beskadiget. Og der findes vel intet "lappegrej" til beskadigede billeder?
Mvh Werter

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-08-12 16:40

Hvis filen er beskadiget, er det formentlig en fejl på din Harddisk.

Jeg synes ikke at have hørt om at filer blot går i stykker. Det lyder mere som om du prøver at åbne en genvej til et billede der ikke findes.

Det kan også være filen ikke er jpg, men f.eks .bmp der blot har fået et forkert efternavn....

Prøv at tjekke størrelsen på en af filerne og se om denne kan passe med det forventede indhold...

Jeg kender ikke værktøjer der kan rede ovenstående problem, nok mest fordi jeg er lidt usikker på årsagen....

PS. det var ikke mig der rykkede for svar....

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-08-12 17:28

En serie billeder, taget lige efter hinanden, fortløbende numre, samme størrelse. De første 4 lader sig fint åbne; de næste 10 er åbenbart beskadigede.

Undskyld, jeg ser først nu, at det ikke var dig selv der rykkede, men fint nok at blive rykket, når tingene går i stå.

I mit tilfælde her er der vel så næppe noget at gøre.
Udover at undre sig over at 4 overlever og 10 dør, når der har været fuldstændig ens betingelser...
Mvh og tak Werter

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-12 17:37

Det tyder på at der er fejl på din harddisk.

Hvilket styresystem har du på?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-08-12 20:24

Kære Benjamin Hansen
Du har da sørme ret.
Det drejer sig om gamle billeder. Og EFTER de blev taget , er min harddisk blevet udskiftet fordi der var fejl på den. Jeg ser først denne sammenhæng nu. Tak fordi du gjorde mig opmærksom herpå.
Bedste hilsener og fortsat god søndag!
Werter (med styresystem 10.6.8)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-08-12 20:35

I lige måde

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 21:16

Citat
Kære Benjamin Hansen
Du har da sørme ret.
Det drejer sig om gamle billeder. Og EFTER de blev taget , er min harddisk blevet udskiftet fordi der var fejl på den. Jeg ser først denne sammenhæng nu. Tak fordi du gjorde mig opmærksom herpå.
Bedste hilsener og fortsat god søndag!
Werter (med styresystem 10.6.8)

Så kunne du sandelig godt få afviklet et spørgsmål mere - når du vel at mærke får sendt en godkendelse til svareren...

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-08-12 21:34

Det er sørme godt, at vi har et Kandupoliti, der følger op på sagerne

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 22:38

Ja ikke sandt - når du nu ikke selv kan finde ud af det

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 22:39

Dumme undskyldninger findes der jo et hav af...

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 30-08-12 10:00

Mange tak for svaret Benjamin.Hansen - og undskyld min sene reaktion; jeg har været bortrejst..