/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Video til hjemmeside
Fra : troldenesdhb
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 06-07-12 15:02

Jeg har nogle små mp4 video sekvenser. Jeg vil gerne have at de bliver afspillet når folk trykker på dem på min hjemmeside. Hvad gør jeg lettest?

Jeg bruger Dreamweaver.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-07-12 15:06

Uploader dem til Youtube og indlejrer dem derfra!

Eks.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/4Dwwah_t1xw?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-12 15:09

et eks mer'

Flemming Krøll-Turen til Norge.wmv

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lBft-7Kdw7c?version=3&hl=da_DK&rel=0"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lBft-7Kdw7c?version=3&hl=da_DK&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-12 17:55
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-07-12 20:27

kan man bare converte den til flash, og lave den til et link på et billede eller tekst?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-12 21:12

Citat
kan man bare converte den til flash, og lave den til et link på et billede eller tekst?

øhhh ja men hvorfor dog ikke bare benytte html5 og slippe for at lave noget om?
Kode
<video width="320" height="240" controls="controls">
<source src="klip1.mp4" type="video/mp4" />
Your browser does not support the video tag.
</video>

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-07-12 21:23

fordi jeg ikke helt forstår hvor jeg skal sætte linket ind, og hvor jeg skal refere til mappen som videoen ligger i ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-12 21:52

hvis nu vi forestiller os at du putter klippene i en undermappe der hedder klip og ag klippene hedder klip1.mp4 og klip2.mp4
så er det følgende htmlkode du skal benytte

<video width="320" height="240" controls="controls">
<source src="klip/klip1.mp4" type="video/mp4" />
Your browser does not support the video tag.
</video>
<video width="320" height="240" controls="controls">
<source src="klip/klip2.mp4" type="video/mp4" />
Your browser does not support the video tag.
</video>

tag et kig på denne her http://www.w3schools.com/html5/html5_video.asp
gå ned til eksemplet og klik på "try it yourself"

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-07-12 22:16

her er et eks på hvad jeg har gjort.

http://stoneplace.dk/helisite/video/video.html

hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-12 10:16

Ikke alle browsere understøtter (endnu) HTML5, så derfor må du gå med livrem og seler, hvis du vil være 'nogenlunde' sikker på at alle brugere kan se dine videoklip.

Her kan du læse om de forskellige medtoder til, hvorledes man kan indsætte et videoklip:

http://www.w3schools.com/html/html_videos.asp

Ps. Den 'bedste' løsning ser du nederst:

Kode
<video width="320" height="240" controls="controls">
<source src="movie.mp4" type="video/mp4" />
<source src="movie.ogg" type="video/ogg" />
<source src="movie.webm" type="video/webm" />
<object data="movie.mp4" width="320" height="240">
<embed src="movie.swf" width="320" height="240">
Your browser does not support video
</embed>
</object>
</video>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 12:27

Citat
kan man bare converte den til flash, og lave den til et link på et billede eller tekst?

Sagtens, du skal bare kende stien til din film - på din hjemmeside
I MX lægger du bare et billede ind og tilpasser størrelsen
og højeklikker på billedet MAKE LINK
Eller i menu linien INSERT/ MEDIA
Hvis filen ligger på din hjemmeside, så skal du lægge den adresse ind i hyperlink
Ligger filen på din PC så bare link til den LOKALT =
husk at gem det hele i en mappe, som så skal uploades til din side
-----
Det vigsteste er at du peger direkte til din film
http://www.din side.dk/filmmappe/den film du vil vise.flveller MP4
Helst undgå mellemrum...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 12:33

Hvis du bruger et billede som link, så kan du med fordel bruge dette
gratis program til at lave en lille ''forsmag/ collage'' af filmens indhold.
Mener dog, at det kun virker ved AVI filer, men prøv.
http://www.videohelp.com/tools/ImageGrabber
Du kan konvertere dine filer med Formatoz - søg selv

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 12:37
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 12:51

Citat
lille ''forsmag/ collage'' af filmens indhold

Endnu flottere vil det være, hvis satte en billed række op i en GIF animation
der skiftede klip hvert ½ sekund.
Du kan bruge dette ''ikke gratis'' program til formålet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 12:52
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-07-12 13:08

Her er link til den jeg har brugt
http://flowplayer.org/download/
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 20:04

Det hele kan laves i MACROMEDIA (MX) det er bare et spørgsmål om
at linke til den rigtige fil/ på net-serveren/ eller lokalt
afhængig af om man bruger MX til også at uploade/ opdatere filerne på nettet.
Hvis du har brugt MX til samtlige opgaver på din hjemmeside, ''upload og vedligeholdelse''
skulle der ikke være problemer med at lave det du gør - eller gerne vil gøre.

Ellers vil jeg anbefale dig at bruge
http://www.websitex5.com/en/index.html ''Dansk brugerflade''
eller
http://www.namo.com/main/?skin=productdetail_webeditor9.html
Har en gammel udgave du gerne må få ?? Namo 3
den kom sammen med et blad? engang for mange år siden.
men stadig GOD, med masser af funktioner, som er lidt nemmere end MX

Men du kan få det hele ? PM

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-12 20:13

Hvor svært skal det laves?

Upload til youtube og indsæt indlejringskode på din side hvor det skal vises!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-12 21:39

Klaudi ->
Citat
Upload til youtube og indsæt indlejringskode på din side hvor det skal vises!

JA...! Hvis du stoler trygt på, at lade dine personlige data, filer og services bliver forsvarligt 'hostet' "udefra" ??? Såeh....?
Hvis man vil lave 'tingene' i sit eget 'workspace'?
Tjaeh... så laves den slags 'ting' efter min bedste overbevisning; bedst i 'hånden'
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-07-12 07:22

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-12 07:53

velbekomme