/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
TV tilsluttet men uden danske kanaler
Fra : svendgiversen
Vist : 513 gange
170 point
Dato : 05-07-12 10:30

Jeg har nu tilsluttet mit ældre Phillips TV i mit nye hus kun med TDC kabel adgang,
den automatiske kanal søgning fandt 19 kanaler, alle tyske,
hvaraf kun ca halvdelen er aktive og nogle er gengangere.

Er det fordi jeg ikke har MPG4? Er det ikke påkrævet i Tyskland??

Hvis jeg anskaffer Boxer eller You See eller Via Sat eller Oister eller Hvilke flere muligheder???
Indeholder disse adgangs boxe så også udbygningen fra MPG2 til MPG4???

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-07-12 12:17

Ring til tdc og spørg dem til råds.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-12 13:10

På mit TV kan man få en undermenu frem med senderoplysninger på den aktuelle kanal, deraf kan jeg se at der stadig er nogen der sender på mpg2, jeg kan dog ikke huske hvilke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-07-12 13:59

Citat
Er det fordi jeg ikke har MPG4?

ja
Citat
Er det ikke påkrævet i Tyskland??

nej, jeg mener ikke der er andre lande der helt har afskaffet analog og MPEG2
Citat
Indeholder disse adgangs boxe så også udbygningen fra MPG2 til MPG4???

Disse modtagere er parabol, ip eller MPEG4 modtagere der leverer billede/lyd via HDMI eller SCART

tilføjelse til din liste: Canal Digital

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 170 point
Dato : 05-07-12 16:54

Hvis du har tdc kabelnet, skal du ikke bruge boxer.
Du må spørge tdc (you see) hvilket udstyr der skal sættesforan for at dit gamle udtjente TV kan tage ramasjang.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-12 17:52

Tak for svaret transor.