/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer genstarter igen og igen
Fra : 2100
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 01-07-12 18:29

Hvad kan jeg gøre ved denne fejl. Når jeg starter PCen op, genstarter den når den begynder at indlæse XP som er styresystemet. Jeg har ikke en boot diskette, da XP var installeret ved købet for nogle år siden.

Jeg har også prøvet at starte den i fejlsikret tilstand, men det er det samme, hvor den genstarter. Jeg kan godt komme in i BIOS.

Håber der er nogle eksperter som kan hjælpe mig med at få PCen op at køre igen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-12 18:38

Det kan være en del forskellige ting, så det er svært at komme med det rigtige gæt.

Er problemet pludseligt opstået? Og evt efter hvad?
Er det blevet installeret noget nyt software, antivirus, driver opdatering, eller windows opdatering?

Det kan også være noget hardware som er blevet defekt. Defekte ram kan forudsage alverdens underlige fejl. Kontroller dine ram moduler med dette program http://www.memtest.org/

Det kan brændes ud på en bootable cd, eller startes direkte fra en usb stik.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-12 20:04

Kan du ikke kome til at starte i fejlsikret tilstand. Tryk F5 eller F6 under opstart. Så er der måske en forklaring på hvad som er galt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-07-12 20:10

Kommer den med andre "beep" lyde end normalt?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 01-07-12 20:14

Nej det er som det altid har været. Kan man ikke downloade en boot cdrom for XP, for at se om jeg så kan starte den direkte fra CDrom drevet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-07-12 20:20
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-07-12 01:45

Hent en xp på warez-dk

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-07-12 06:09

Er du sikke på da du købte computeren for nogle år siden, at styresystemet ikke var en "kopi"
Måske opdateringer fra Microsoft har forsaget at din computer skaber sig, som den gør..

Men så det det jo godt at du har lavet en backup af både dit styresystem og alle dine filer....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-07-12 18:13

prøv
tryk f8 under start af pc - vælg i menuen
sidste konfiguration hvor Windows virkede
TRYK ENTER

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 02-07-12 18:21

McBobo, Det er ikke kopi, den er købt hos Bilka.
xou, har prøvet dette uden held

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-07-12 18:24

Luk den op,og fjern al støv fra cpu og cpukøler med
vatpinde tandbørste og støvsuger med "plastikslange" ikke metal,eller med andre ord få den r e n

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-12 23:04

Citat
Luk den op,og fjern al støv fra cpu og cpukøler med

TEMPEN kan ses i BIOS og ændres til højere.....

Ellers hent
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Der er masser af muligheder, v - dårlig opstart

Virker sikkert ikke i dit tilfælde......men
http://www.techrepublic.com/article/10-things-you-can-do-when-windows-xp-wont-boot/6031733

Har du en anden form for CD - så boot fra den og
https://www.google.dk/#hl=da&sa=X&ei=8QzyT7LQM43asgbhvvHzDg&ved=0CFEQBSgA&q=fixboot&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=c87b9ed9fb702094&biw=1016&bih=534

Eller hent en fra warez-dk eller andet sted fra,
bare så du kan komme ind og lave en REPERATION af dit eget system

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-07-12 11:39

Hvad kan det nu skyldes at PCen genstarter hele tiden. Harddisken fejler ikke noget, har prøvet at flytte den over i en anden PC, og der virker den fint.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-07-12 13:38

Ram kan osse gøre det

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-07-12 13:45

Rammene er også tjekket og fejler heller ikke noget.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-07-12 19:37

Måske kunne det være en af dine blæser der ikke kører korrekt..... CPU/grafikkort

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 11-08-12 10:51

Tak for svaret nomore.