/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
grill
Fra : jakobal
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 30-06-12 17:30

hey jeg har en alm stor grill som jeg vil lave noget mad på i morgen. i opskriften står der at grillen skal være 110 grader, men på grillen er der ingen termometer... kan man måle det på en eller anden måde , eller tælle kul ell. hvem ved det ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-12 17:32

Brug din stege termometer, det er maden som skal være 110 grader - ikke kullene

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 30-06-12 17:45

jo det er selve grillen, altså inden i kuglen der skal være 110 grader, ligesom en ovn skal være et vis antal grader.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-06-12 18:42
Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-06-12 22:04

En steg skal aldrig være 110° C, så er det en tør pind.

Der findes kuglegtill med indbygget termometer. Ellers bruger du et almindeligt ovntermometer. Ikke at forveksle med et stegetermometer.

Det er kun med kuglegrill , der er nogen ræson i at tale om grillens temperatur.