/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ekstrem billig printerblæk - mon dog?
Fra : cristian2
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 24-06-12 17:23

Jeg har set et "Scorpio Inking System" (www.trykspar.dk) - som efter sigende koster mindre end nye printerpatroner - hvorved man skulle kunne spare 90% af sin blækregning. Med dette system undgår man at refille sin brugte patroner. Samtidig skulle man undgå at patronerne tørrer ud da systemet kører uden "svampe".

1. Men hvorfor gør alle ikke dette i stedet for at refille tomme patroner? Hvad er hagen ved det?

2. Hvis det virkelig er så genialt - hvilke printere er så ideelle til dette system, og hvilke er ikke? (Jeg har forsøgt at finde en emailadresse at få vejledning fra på "Trykspar"'s hjemmeside, uden held).

3. Man kan få dem med "auto-reset-chip" - hvad det end vil sige (vist noget med at chippen skal udspiftes)?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-06-12 17:40

Jeg har prøvet det hele undtagen autoreset. Det giver kun problemer i længden, hvis man ikke bruger printerenhver dag. Jeg er gået over til sort-hvid laserprinter, som jeg har haft i snart 4 år uden nogen problemer og det er det billigste i længden.
Autoreset er vist en chip man kan sætte ind, således at man kan genanvende patroner.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 24-06-12 17:47

Citat
1. Men hvorfor gør alle ikke dette i stedet for at refille tomme patroner? Hvad er hagen ved det?

Hagen er bla. at det fylder en del, det kan ikke være i din pinter men skal stå ved siden af.

Citat
2. Hvis det virkelig er så genialt - hvilke printere er så ideelle til dette system

check selv
http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=index&cPath=123_124

Citat
3. Man kan få dem med "auto-reset-chip" - hvad det end vil sige (vist noget med at chippen skal udspiftes)?

Blækpatroner har en chip der fortæller hvilken farve den indeholder, denne chip fortæller også når den er tom og derfor vil printeren ikke acceptere en genfyldt patron uden at du nulstiller chippen.
"auto-reset-chip" betyder at den automatisk nulstiller chippen så printeren hele tiden ser en fyldt patron

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 06-07-12 15:38

Tak for svaret EXTERMINATOR.