/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
manglende diske
Fra : kj
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 21-06-12 11:04

Har en Compag, med en SATA disk som C drev, 2 ATA diske som via 2 stk converterstik kører på 2 SATA stik. det har hidtil kørt meget fin, men i går manglede jeg pludselig de 2 ATA diske, hvad er der gået galt. Jge har prøvet med systemgenopretning men uden held.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-06-12 11:48

Det er dette adapter jeg har brugt

http://www.bj-trading.dk/images/338073.jpg

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-12 13:12

Ofte er fejlen blot at en eleltrisk forbindelse i stikkene svigter. Varmebevægelse og oxidering gør at man med tiden oplever at den direkte metalliske forbindelse kan svigte.

Tag alle stik, som har med diskene at gøre, af og på to gange. Både stik på diske , converter og motherboard.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-06-12 13:40

Jeg prøver at gøre det næste regnvejrsdag

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-06-12 13:42

Det er bare ejendommeligt at det er begge diske

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 14:30

Har du sat strøm til dine diske.....
Prøv at skift ''slot''/ stik
------
Går ud fra sata stikkene er sat i dit bundkort,
så burde du kunne se dem i din BIOS, måske er de gået hen og blevet de-aktiveret???

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 23-06-12 10:08

Tak for svaret transor

Det viste sig at stikke fra IDE porten næsten var krøbet ud