/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
SKAT - udlejning af lejlighed
Fra : p-nielsen
Vist : 312 gange
100 point
Dato : 20-06-12 15:10

Hej alle,

Jeg lejer en lejlighed ud og har i den forbindelse et par spørgsmål i relation til min selvangivelse. Jeg bruger kapitalafkastordningen.

1) Er det muligt at fratrække vedligeholdelsesudgifter vedrørende skatteåret 2010 i selvangivelsen for 2011? Jeg har fundet nogle kvitteringer fra sidste år, som jeg desværre ikke glemte at selvangive.

2) Lejligheden har indtil sidste år været en underskudsforretning, da renter og vedligeholdelse har oversteget lejeindtægten. Da jeg ikke har haft anden indkomst end denne lejlighed (har boet i udlandet) har jeg derfor opbygget et skattemæssigt underskud. Kan jeg bruge dette underskud nu, da lejligheden giver overskud, samt i anden (person)indkomst i danmark?

På forhånd tak for svaret.

Med venlig hilsen,
Peter

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-06-12 18:03

NEJ

Det er de korte svar.

vic200

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-12 18:33

Absolut ikke enig.

Du kan fortsat ændre selvangivelsen for 2010. Du kan faktisk gå min 3 år tilbage.

2. ja, underskud kan fremføres i optil 5 år.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-06-12 13:42

Der tager du fejl Bille

1) nej
det skal gøres i 2010, og derudover er det ikke sikkert det kan trække vedligeholdelse fra.

2)måske
Du bør kontakte en revisor der kan få det fulde overblik over din situation.

Kommentar
Fra : p-nielsen

Dato : 25-06-12 10:38

Ja, det blev jeg jo ikke meget klogere af....
Er der virkelig ikke nogen, som kan give et kvalificeret og mere fyldestgørende svar?
Mvh,
Peter

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-08-12 16:40

Citat
Ja, det blev jeg jo ikke meget klogere af....
Er der virkelig ikke nogen, som kan give et kvalificeret og mere fyldestgørende svar?
Mvh,
Peter

Åbenbart ikke, du må nok hellere spørge på skattekontoret!