/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Søde undskyldninger 3 er én for mange
Fra : ceg63
Vist : 662 gange
300 point
Dato : 10-06-12 20:29

Hej

Jeg har en veninde A, som jeg ser 1-2 gange om året. Vi tager fast til en årlig musikfestival og får indimellem de forskellige bands sludret en masse om, hvad der er sket i det forgangne år. I år kom jeg alt for hurtigt til at sige JA, til at en af mine andre veninder B kunne "joine" os. Jeg ser B meget oftere, fordi hun bor tættere på mig. Jeg var godt klar over, at jeg ikke ville blive populær hos A, men hun bar over med mig Hun mener lige som jeg, at den ene gang om året er vores dag.
Vi havde en hyggelig dag alle tre, men det blev selvfølgelig lidt anderledes. Nu er B allerede begyndt at spørge, om hun må komme med næste år, så det jeg efterlyser nu, er hvordan jeg på en pæn måde for sagt det på, så jeg ikke sårer hende eller får hende til at føle sig uønsket.

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-12 20:46

Jeg kan godt forstå, du ikke vil såre B. Jeg syntes, du skal fortælle B stille og roligt om den specielle veninde tradition, du og A har med at mødes 1- 2 gange om året.

Samtidig kan du jo foreslå , at I to tager afsted til noget sammen alene (evt. en anden festival eller noget helt andet, der bare er jeres fælles oplevelse). Så hun kan mærke, at du også kan li´ hende.

Håber det løser sig, gode venskaber skal man pleje

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 310 point
Dato : 10-06-12 20:50

Den er jo svær, for uanset hvordan du siger det, vil hun opfatte det som en halv afvisning. Hun ved jo godt at uanset hvad du siger, hvis du og veninde A havde nydt at have hende med sidste år, ville i også nyde at have hende med i år.

Jeg ville gøre to ting, sige det som det er, at det er en ting for dig og A, hvor i har chancen for at få talt om stort og småt og være 110 % sammen. Og give B noget i bytte, aftale at du og B gør noget sammen.

Men lad være med at krybe udenom, B er ikke tjent med at skulle være et uønsket tredje hjul.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-06-12 20:55

Kan du ikke bare hoppe mellem begge
set på film og andet, det giver til tider et komisk udfald
Nå: men ved det ikke...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-06-12 21:31

I kunne jo lave noget sammen alle 3 igen, det er vel ikke alfa omega det skal være der?
Hvad med at inviterer dem begge to til koncert på et andet tidspunkt? Hvis i hyggede jer alle tre hvorfor så ikke gøre det igen.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-06-12 21:43

Der er jo noget der hedder en "trekant".

vic200

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 10-06-12 22:21

Hej igen

Hvor er det super dejligt med SÅ hurtige reflektioner.

I har nogle rigtig gode bud på en løsning, og idéen med at finde noget at være fælles med B om, har jeg også selv overvejet (skal bare lige finde en tilbagevendende begivenhed, vi kan "gøre".

En "trekant" er nok ikke helt løsningen. Vi havde det hyggeligt, men en lille smule anstrengt, fordi vi ikke helt kunne snakke helt som vi plejer. Ved faktisk ikke helt, hvorfor. Måske fordi B og jeg taler oftere sammen, så vi er "opdateret" med hinandens liv. Jeg har det fantastisk med dem begge på to-mandshånd, men knapt så fantastisk, når vi alle 3 er sammen.

Jeg tænker lidt over jeres forslag, inden jeg slynger point ud. Håber det er ok

Ceg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-12 22:26

Det er aldrig godt at være det tredie hjul, når det ikke har været sådan fra begyndelsen - og det ved B også godt, så du skal ikke være så bekymret for at sige det til hende, bare du siger det på en ordenligt måde, vil hun også kunne se det rigtige i at det er din og A's tradition.

Som også andre skriver, foreslå B noget andet, måske ikke en musikfestival, for så vil hun måske føle at hun er med som en dårlig undskyldning, men hva' så med noget f.eks wellness, det er så populært.

Det er også langt hyggeligere for dig, ikke at skulle deles mellem to som (måske) ikke kender hinanden i forvejen.

Pøj pøj, og nyd du har to veninder der gerne vil være sammen med dig

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-06-12 23:58

Du kunne jo "oprette" en ny begivenhed med B som A ikke er med til, så er der balance og B ville kunne være sammen med dig, såvel som A.... men hver for sig..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-12 13:47

Vi har nok alle haft en lignende situation.

fun har ret - ingen stikken gulvtæppet - så er al tillid brudt, og kan være meget svært at oprette igen.

Ja, og så er tre altid een for mange...

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 11-06-12 15:16

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-12 17:32

Mon vi hører noget om, hvordan det så er gået?