/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HDMI-kabel
Fra : alan57
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 31-05-12 09:20

Jeg har købt et HDMI-kabel fordi jeg godt kunne tænke mig at sætte min pc til mit fladskærms-tv
fordi jeg har nogle film på pc jeg godt vil kunne se på en stor skærm, er der nogen der har en viden om hvordan jeg gør det?
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-12 09:22

Du skal have et grafikkort med HDMI udgang.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-05-12 09:26

Hvilket styresystem har du på din PC ?

Passer stik på dit kabel både i PC og TV ?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-05-12 09:29

Hvis din computer er i nærheden af fjernsynet og den har en HDMI udgang, skal du bare forbinde computeren til fjernsynet med kablet.

Fjensynet skal stilles til at vise billede og lyd fra HDMI. Det sker på de fleste ved at vælge av med fjernbetjeningen og så hdmi med inggangsvælgeren- på nogle de farvede knapper.

Computeren skal måske også instilles til at bruge den digitale billedudgang. Der er de så forskellige at du må se i computerens brugsanvisning.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 31-05-12 09:41

min pc har w 7
alan57

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-12 09:43

Men har grafikkortet en HDMI udgang?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-05-12 09:47

Du fik ikke svaret på om dine stik passer både i PC og TV

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-05-12 14:02

Du kan bruge det kabel du bruger til din pc skærm
For det bedste resultat, skal du have et kort der kan vise fuld HD
hvis dit indbyggede altså ikke kan vise HD = 1920X1080
Samt du skal ''finde din pc'' på dit tv

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 31-05-12 23:11

Hvis din PC har DVI-udgang, kan du også bruge en DVI-HDMI converter. Så skal du bare huske, at du også skal bruge en ledning med jackstik, til at overføre lyden også.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:07

Halloooo, er problemet blevet løst?

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 30-08-12 10:12

Tak for svaret webnoob.