/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Er det skadeligt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 755 gange
10 point
Dato : 26-05-12 07:10

Er det skadeligt og alkoholmisbrug at drikke 30 øl om ugen hver uge?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-12 07:29

Nej det er godt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-12 07:40

øl er øl, det slukker tørsten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-12 08:00

Du sparer da penge til kørekort og bil.....

Det får du aldrig brug for

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 26-05-12 08:27

Ja

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 10 point
Dato : 26-05-12 08:32

Det var mere normalt end unormalt, for ølkuske og bryggeriarbejdere for år tilbage.

Hvad der er anvendelse, benyttelse og misbrug, handler mere om kultur end om hvordan ens helbred påvirkes.

Mange steder har vi ladet misbrugere og alkoholikere råde op i deres misbrug. Måske har det været grundet mangel på forståelse for problemstillinger der er grundlag for misbrug...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-12 09:32

Ølkuske delte jo gerne en kasse. Og det var den gang der var 50 bajere i en kasse. Det tog de sgu ikke skade af.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-12 09:33

Da Du har stillet det samme spørgsmål på SOL er vi jo oppe på 60 øl om ugen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-12 09:42

Citat
Ølkuske delte jo gerne en kasse. Og det var den gang der var 50 bajere i en kasse. Det tog de sgu ikke skade af.

I gamle dage kunne man møde bryggeriarbejdere, der drak en hel kasse øl (50 stk) om dagen. Jeg kan huske bryggeristrejken sommeren 1965, hvor alt var tørlagt. Man hørte om bryggeriarbejdere der havde det dårligt, da de ikke kunne få deres sædvanlige antal øl om dagen, men de overlevede strejken. Så der er langt til de 60 øl om ugen.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-05-12 11:38

Tak for svaret Benjamin.Hansen.