/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Sydamerikanske film
Fra : Oldboston
Vist : 933 gange
200 point
Dato : 25-05-12 22:24

Jeg søger efter ideer, links eller andre informationer til at komme på sporet af seriøse latinamerikanske film fra de sidste 20-30 år. Jeg har et vist kendskab til spansk og portugisisk og ser mange film fra de to lande, men der må uden tvivl være en stor filmproduktion i lande som Argentina, Brasilien, Chile, Cuba og andre. Ikke action eller kriim, men dramatik, familiedramaer, problemorienterede film, måske også dokumentarfilm. Der må være lokale filmfestivaler i Sydamerika, men spørgsmålet er. Hvor finder jeg informationer om de bedste film, der er udpeget og hvor er der handlere, - måsken en latinamerikansk Amazon-version . der handler med seriøse film fra Bolivia, PerColombiat etc. Håber ikke spørgsmålet er for svært. Måske findes der ligefrem en forening af sydamerikanske borgere, der er bosat i Danmark, og som har adgang til film fra disse lande? cvem ved? Jeg lægger iud med 200 points

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 25-05-12 22:54

Her er omtalt mange film fra dette område:

http://movies.einnews.com/country/bolivia

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-12 01:42
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-12 02:03
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-12 02:10
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-05-12 10:03

Mange tak, foreløbig, for svarene. Jeg får set nærmere på linkene næste uge. Det ser lovende ud.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 08-06-12 13:33

Tak for svaret svendgiversen. De andre svar var bestemt også gode til at finde vej til de sydamerikanske film,. Men din henvisning til Movie Industry Today var ekstrem god. Jeg må tilstå, at jeg slet ikke kendte dette udmærkede sted på nettet, men her et jo simpelthen alt hvad man kan ønske sig om alle nye filmproduktioner fra alle verdens lande. SEn Alladdins Hule af oplysninger. Mange tak.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-12 15:52

Selv tak,
Svend