/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Ex.Opgaver - Matematik på B-niveau - 2G
Fra : PeterPeter
Vist : 6215 gange
60 point
Dato : 18-05-12 23:58

Kære alle

Min søn afslutter i 2.G "Matematik på B-niveau" om en uge og skal i den forbindelse til skriftlig afsluttende eksamen.

Jeg vil gerne træne med ham, da han ikke er så dygtig.

Vi har trænet pensum, men jeg vil gerne prøve at skaffe nogle gamle eksamensopgaver, vi kan bruge til at træne med.

[B]Spørgsmål:[/B]

Er der nogen der kan hjælpe med en kopi af nogle eksamensopgaver for "Matematik på B-niveau" ??
Gerne med facit til

På forhånd tak for hjælpen

Hav en vidunderlig dag

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 19-05-12 00:18
Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 60 point
Dato : 19-05-12 19:09

Den har jeg også været på - er det ikke hyggeligt?

Løsninger og forklaringer til eksamenssæt kan du fnde blandt andet på Youtube, som er fortrinlig til det brug. Området "Frividen" er fyldt med pædagogiske gennemgange af opgaverne.

F.eks. her: http://www.youtube.com/watch?v=WJVWYrCm4wc

Der er også hjælp at hente på Studieprotalen:

http://www.studieportalen.dk/Opgaver/?category=17

Og ellers spørger du bare, vi er tydeligvis en del forældre, der lige har været det igennem

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-05-12 10:48

Youtube !! Smart - Den havde jeg viden om !!! TAK

Hvad med nogle opgaver med FACIT - så vi ved om vi er på rette vej i løsningsudarbejdelsen

Endnu engang: Mange tak.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-05-12 11:00

Citat
Hvad med nogle opgaver med FACIT - så vi ved om vi er på rette vej i løsningsudarbejdelsen

Du kan jo se klippet på opgaverne til ende, så får du jo resultatet dér.

De fleste af de eksamens opgaver til STX på B niveau, hvor der ikke på bruges hjælpemidler ligger på Frividen i Youtube.

Og øvrige opgaver ligger der facits til på Studieportalen. Sig til, hvis der er et specifikt sæt, du ikke kan finde facit til.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-05-12 14:43

Kære Pifo
Tusind tak...

Ja, Frividen.dk har gode video'er -> Der er 4 stk. for STX på B. Vi kører dem alle igennem.
Fantastisk link... Tusind tak.

Desværre har jeg ikke så stort held med at søge på Studieportalen !!

Jeg kunne virkelig godt tænke mig facit til følgende eksamens opgavesæt:

STX B-niv 30 Maj 2007
STX B-niv 12 DEC 2008
STX B-niv 12 AUG 2009
STX B-niv 24 MAJ 2011
STX B-niv 18 MAJ 2011
STX B-niv 11 AUG 2011
STX B-niv 9 DEC 2011

Kan du hjælpe med facits til nogle af disse ?? - Det ville være helt fantastisk.....

Jeg er ikke gået længere tilbage i min søgen, end Maj 2007 - hvor de tidligste sæt er fra - inde på UVM.DK...

...og kære Pifo - Tusind tak for hjælpen - jeg er MEGET Taknemmelig.....

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-05-12 15:57

Rettet:

Jeg kunne virkelig godt tænke mig facit til følgende eksamens opgavesæt:

STX B-niv 30 Maj 2007
STX B-niv 12 DEC 2008
STX B-niv 12 AUG 2009
STX B-niv 24 MAJ 2011

Det er ovenstående jeg søger facit til ......

Tak

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-05-12 20:08

Prøv at kigge her:
http://www.studienet.dk/Opgaver/?category=17&e=stx

Jeg er ikke sikker på, at der ligger facits tilbage til 2007, men nogle af de nyere sæt er der sikkert.

I øvrigt kan I jo også træne med HF; HTX m.m. så længe det er B niveau. Flere af opgaverne bruges på alle uddannelserne.

Held og lykke med eksamen!
Husk at lukke dine spørgsmål af, når du har fået svar på dine spørgsmål

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-05-12 20:20
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-05-12 16:22

Denne side kan sikkert være en god hjælp en anden god gang. Lige nu har i vel fået matematik nok på hjernen
http://www.hhhust.dk/
Hvis du går ind under månedens opgave, vil der være opgaver og løsninger - har dog ikke tjekket om det er for 2 g.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-05-12 14:15

Pifo !! -> Fantastisk hjælp

Rigtig god week-end...

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-05-12 14:16

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-05-12 23:29

Kære alle

Vi er nu godt i gang med repition og vi har et overblik over hvilke facit vi har og hvilke vi mangler, derfor har jeg oprettet endnu et spørgsmål...

http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=162240

Se venligst dette - især PIFO - håber du kan hjælpe mig igen....

Tak