/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Erase background i markering
Fra : k_m_s
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 15-05-12 09:38

Hej

Kan man i psp 9 lave en markering og så bruge erase background værktøjet så hele markeringen bliver fjernet uden at skulle rundt i hele områet?

Lige som med malerspanden, der klikker man en gang så er hele området fyldt ud.

Der er ikke noget af motivet i markeringen så alt skal fjernes.

Måske skal erase værktøjet bruges men ideen er kun at skulle klikke en gang.

Håber det er til at forstå

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-05-12 11:10

marker det med magic wand og tryk delete.
hvis det er i lag at bagrunden ligger er det blot at slette baggrundslaget marker layer og delete

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 15-05-12 11:28

Biledet er i et lag

Syntes bare at erase background laver en pænere udskæring af motivet end magic wand og så har jeg jo resten af baggrunden der skal væk. Og det ville jo være noget lettere med en freehand selection udenfor motivet og så en invert selection og et klik med erase.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 15-05-12 15:56

Jeg ved ikke hvad man kan i psp.

Jeg ved dog at i andre programmer, han du ændre på kontrast. Så baggrunden bliver "Ens over elelr underbelyst" Sort eller hvid.

Hved at lavet en ensfarve, kan man let slette et hele i en arbejdsgang. Bagefter kan bruge det rensede område i et "Maske lag" for hvad du ellers ønsker dig til din nye baggrund.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-12 19:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.