/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hønsehus
Fra : pk2dk99
Vist : 1983 gange
100 point
Dato : 14-05-12 11:28

Hej
Vi vil gerne bygge en hønsehus med gården. Hvor kan man køb billigt sådan gården og hønsehus?
Eller er der nogen som kan hjælp i bygge i Ringsted område?
Venligst Svar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-12 11:32

XL byg, Stark m.fl.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-12 12:29

Citat
XL byg, Stark m.fl.

Det kan de ægge hvide, men de vil gerne sælge materialerne.

2 m højt hegn (høns kan hoppe højt) og et skur med nogle lange pinde samt redekasser hvor mutter kan røre sig.......tremmehøns lader vi monopolerne om.

Du må gerne fodre hønsene med køkkenaffald, de er altædende, men det skal have et opkog lige før fodring for at forebygge salmonella og andre genvordigheder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-12 12:51

Ikke for at putte malurt i bægeret,høns er dejlige og hyggelige dyr,at have.

Men pas på de sat... rotter.De har det der med,at snuse op,hvor der er høns.Desværre.

..... altid mad at finde.

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-12 13:47

Der er ingen grund til at
Citat
koge hønse foder
eller grøntsags affald.

Derimod skal du sikre dig mod at rotter graver sig ind til hønsene, ved at lave en bund rem der går lidt ned i jorden. Så slipper du også for at huset flyver væk når det blæser..

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-05-12 14:07

Du må jo først lige finde ud af om du bygge sådan et hønsehus på din grund...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-05-12 18:54

Citat
Hej
Vi vil gerne bygge en hønsehus med gården. Hvor kan man køb billigt sådan gården og hønsehus?
Eller er der nogen som kan hjælp i bygge i Ringsted område?
Venligst Svar

Her kan du få en pris på en hønsegård og en hønsehus

http://www.henttilbud.dk/toemrermester?gclid=CM6p-v6egLACFcNN3wod30wyUg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-12 19:11

Citat
Du må jo først lige finde ud af om du MÅ bygge sådan et hønsehus på din grund...

Samt høre naboerne ad om de har noget imod at blive vækket....om morgenen

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-05-12 20:23

Citat
Samt høre naboerne ad om de har noget imod at blive vækket....om morgenen

HØNS er nu ikke særligt støjende - det er derimod HANER...

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 14-05-12 21:23

grav volierenrt ca .en halv meter ned i jorden hele vejen rundt ellers graver ræven under brug kyllingenet over jorden mod mink ved det af erfaring

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-12 10:31

Tak for svaret LuffeA. og Tusind tak til alle sammen

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 05-09-12 12:15

Prøv at låne bogen "høns til husbehov" på biblioteket. Her er fine anvisninger til hønsehusbyggeri og hønsehold