/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ingen lyd fra Mac til TV via HDMI?
Fra : kartoffel88
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 10-05-12 15:10

Hejsa.

Jeg har købt et HDMI kabel til mit TV så jeg kan se film fra computeren.
Men der er ingen lyd. Har fået at vide at der burde være lyd med også.
Er det en indstilling i TVet eller på Computeren?

Tak.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-12 15:24

Klik på æble oppe i æverste venstre hjørne.

Vælg "Systemindstillinger"

I linjen Hardware har du ude til højre en højttaler vist

klike på denne og vælg dem HDMI enhed der skal føre lyden ud.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-12 15:26

Næste gang burde den huske at sende lyden denne vej ud når enhed tilsluttes.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-12 18:56

Jeg skulle måske tilføje at punktet om HDMI overførsel af lyd, kun er tilgængeligt når der er tilsluttet en HDMI enhed.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-05-12 21:24

Smid et Audio kabel i dit anlæg. koster intet nu omdage
men det burde JO virke - hvis du kan afspille det på ¨lokale din MAC
men hvad er en MAC nu omdage?
Jeg havde på et tidspunkt en Media-player, som krævede
lydsignal/ kabel - seperat før det virkede
Og fra min gamle og slagtede PC/ player satte
jeg til tider også lyd-kabler på, da jeg ikke kunne finde ? lyd-streamen
men sagtens se filmen/ kan så ikke huske om det var specielle film-formater
men kan huske at MKV drillede, da der til tider var mere end 1 lydspor...

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-05-12 07:06

Tak for svaret. Virker desværre ikke. Prøver videre...