/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
topografisk atlas 1:100000
Fra : return
Vist : 1045 gange
137 point
Dato : 08-05-12 21:09

hej

leder efter et topografisk atlas danmark 1:100000

nogen der måtte kunne hjælpe med at lede efter sådan et

gerne med link

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-12 22:06
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-05-12 22:15
Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-12 09:37

Det er en bog på 215 sider udgivet af Kort og Matikelstyrelsen.
Enhver ordentlig boghandler bør kunne skaffe den

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 137 point
Dato : 09-05-12 12:36

Citat
Det er en bog på 215 sider udgivet af Kort og Matikelstyrelsen.

Det er 50% rigtigt Transor.
Det findes nemlig også på en CD rom, til brug i en bærebar PC, så man kan have kortet med på ture. Der er her mulighed for tilslutning af GPS enhed, som zoomer ind på kortet, ud fra de koordinater der afgives af GPS.
Jeg har tre årgange af den, men nu hvor de moderne GPS'er har kort over hele europa, helt ned på husnummer niveau, er de langt at fortrække.
En sådan CD-rom koster noget nær det halve hvad en billig GPS med skandinavien kan købes for.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-05-12 12:43

Der findes også et søkort på CD-rom, som dækker de danske farvande, med alle de angivelser en sejler måtte ønske sig. Et sådant søkort på en bærebar båden, giver et fint overblik af sejlruten og vanddybte, havne faciliteter og mange andre gode oplysninger.
Her kan man også bruge en GPS enhed, som hele tiden vil vise dig din position på vandet.
Bruger man en navigator med udgang til extern udstyr, så kan man både se hvor man er, lige som den kan styre båden, hvis man har en rormaskine tilsluttet. Så holder den kursen efter de valgte waypoint som man har lagt ind under planlægningen af sejlasen.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-05-12 21:39

Tak for svaret severino.