/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Løn-tilbageholdenhed
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 08-05-12 21:07

Der er noget jeg ikke forstår.

Når regeringen mener at Løntilbageholdenhed fremmer væksten. Hvordan giver det flere penge i statskassen, når det er skatte indtægter der giver mest i statskassen?

Jo mere jeg får i løn jo mere betaler jeg da i skat.

Hvad er der jeg glemmer?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-12 21:22

Du glemmer at det ikke pengene i stats kassen der giver vækst,

det er dem du og jeg har og giver ud, til øget forbrug...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-12 21:26

Jeg bliver blot så træt af at høre Helle fortæller noget andre har fortalt hende.

Man bliver jo ikke klogere når hun skal uddybe hvad hun siger...

Det bliver jo ikke mere rigtigt ved at blive gentaget...

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-12 21:38

Det er nok konkurrenceevnen,i forhold til udlandet,hun tænker på.

Og det har hun (og blåt) jo egentlig ret i.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-12 21:40

Og du glemmer at Løntilbageholdenhed er nødvendig for at øge vor konkurrence evne.

Der skal jo ikke stå: "Made in China" på det hele, hvor de knokler for en skål ris om dagen...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-12 21:45

Vækst er jo = arbejdspladser. (Eller omvendt) Hvis lønnen stiger uforholdsmæssig,kommer der stadigvæk flere arbejdspladser.

De kommer blot istedet til at ligge i Rusland,Tjekkiet,Ungarn,Polen,Indien,Kina..................

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-12 21:46

Så længe vi kan sælge vore vare, er prisen og lønnen vel ok.

Det vil dag give mere at øge vores produktion og dermed vores skatte indbetaling...

Eller ?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-12 21:54

Citat
Der skal jo ikke stå: "Made in China" på det hele

Næh,det er galt nok i forvejen.

Køber man en Finsk Nokia,eller en Japansk Canon = Made in China.

Selv børnebørnernes legetøj,hver en stump.Stor eller lille: "Made in China".

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-12 21:59

Før du øger produktionen må du sælge mere, altså være bedre og billigere end de andre,
og det kniber det med for hele den forkælede vestlige verden i øjeblikket, incl. Danmark.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-12 22:52

Citat
Før du øger produktionen må du sælge mere, altså være bedre og billigere end de andre,
og det kniber det med for hele den forkælede vestlige verden i øjeblikket, incl. Danmark.

Korrekt......det hele er jo simpelt købmandskab...er det for dyrt et sted...går man et andet sted hen.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-05-12 06:00

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-05-12 09:49

Selvtak!

Vh. M.