/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hvad Hvorfor nu det
Fra : svendgiversen
Vist : 1396 gange
100 point
Dato : 05-05-12 13:26

Jeg har lige fået dette fra Skat:
"
Kære SKAT kunde,

Efter den seneste årlige beregning af din finanspolitiske aktivitet, som vi har konstateret, at du er berettiget til at modtage en tilbagebetaling af skat af 375,00 DKK.

Send venligst momsrefusion form og giver os mulighed for 3-5 arbejdsdage for at behandle den.

En tilbagebetaling kan blive forsinket af forskellige årsager.8C.94.M.72.D

For eksempel sende ugyldige poster eller at anvende efter fristen.

For at få adgang til formularen til din tilbagebetaling af skat, bedes Klik her.

Tak,
SKAT Online Institut.
"

Hvad er en momsrefusion form og hvorfor skal jeg sende den?
Hvorfor overfører de bare ikke pengene??
Hvor meget skal man gøre for så lidt???

Elendige Skatte pampere, hvem betaler jeres løn...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-05-12 13:28

Og du er helt sikker på det kommer fra Skat?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-12 13:30

Den har INTET med Skat at gøre. De prøver at få oplysninger ud af dig.

Slet den.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-05-12 13:31

Prøv lige at tjekke dette link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=10399

SKAT advarer imod falske e-mails

Resumé

Flere borgere og virksomheder har modtaget falske e-mails, der ser ud til at være sendt af SKAT. Vi opfordrer modtagerne til at slette disse e-mails med det samme.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-05-12 13:34

Synes ærlig talt nok det så lidt mystisk ud - så ut af min butik med den mail...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-12 13:35

svendgiversen

Hvis du enten skal have/betale fra/til skat, så får du det skriftligt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-12 13:36

Tak, det er nu slettet.

Jeg lader det stå lidt endnu, så andre også kan blive advaret...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-05-12 13:38

Ja, man skal se sig for og ikke være for blåøjet her på nettet!

Skurkene er derude!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-12 13:40

Lad det stå næste uge med, der findes mange der har brug for den viden.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-05-12 13:42

Citat
Hvis du enten skal have/betale fra/til skat, så får du det skriftligt.

Det kan da vist ikke være mere skriftligt end det var der -
det kommer under ingen omstændigheder direkte i din mailboks med derimod i E-BOKS hvis man er tilmeldt eller med posten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-12 13:49

Citat
Det kan da vist ikke være mere skriftligt end det var der

Det bliver sendt med posten (postbud)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-12 14:14

Ja, jeg har allerede fået brev om restskat og har betalt...

Derfor også min undren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-12 14:15

Mailen (og lignende mails) har været fremme det sidste halve år...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-12 14:16

Citat
Elendige Skatte pampere, hvem betaler jeres løn...

Det er de forkerte du skælder ud på

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-12 14:29

Som følge af truslerne har SKAT besluttet ikke i fremtiden sende mails med klikbare links, ikke engang til hjemmesiden.

Det har bankerne ikke gjort fra dag 1, men de offentlige systemer er jo meget længere bagud og koster langt mere

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-12 14:34

Denne lå i mit spam filter:

K?re Skat kunde,

Efter den seneste ?rlige beregning af din finanspolitiske aktivitet,
som vi har konstateret, at du er berettiget til at modtage en tilbagebetaling af skat p? 375,00 DKK.

venligst indsende tilbagebetaling af skat form og giver os mulighed for 3-5
arbejdsdage med henblik p? at behandle det .

En tilbagebetaling kan blive forsinket af forskellige ?rsager.

For eksempel sender ugyldige poster eller at anvende efter fristen.

At f? adgang til formularen for din tilbagebetaling af skat, s? Klik her .

OBS!

Af sikkerhedsm?ssige ?rsager, vil vi registrerer din IP-adresse og dato.

Tak,

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-05-12 14:38

Citat
K?re Skat kunde

Allerede her bør alle antenner og advarselslamper lyse og bimle...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-12 15:07

Helt enig

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 15:58

Hvad bliver det næste?

Fartbøder der skal indbetales via email......

At dem der laver de numre, ikke engang kan stave ordentligt
eller bare sætte ordene sammen på den rigtigte måde
man tror jo det er børn der har lavet den slags - vittigheder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-12 16:15

Altså - i må da lære at stole på jeres medmennesker, for de sender det jo bare i en god mening.
Årsagen til ? i stedet for æøå, er jo bare fordi skat har fået fingre i det nye styresystem win 8 som kun er på Engelsk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-12 16:19

Det må være første udgave, den jeg fik er som vist øverst, stavet rigtigt,
de skævøjede arabere har nok hyret en dansker?

Takket være vort vanskelige sprog og specielle bogstaver, samt som små nationer,
er Danmark, Norge og Finland de lande der får mindst af den slags spam...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-12 16:42

Citat
bedes Klik her.

Citat
og giver os mulighed for 3-5 arbejdsdage for at behandle den.

Citat
finanspolitiske aktivitet

Den "lyser" da LANGT VÆK

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 19:01

Citat
Det må være første udgave, den jeg fik er som vist øverst, stavet rigtigt,
de skævøjede arabere har nok hyret en dansker?

Hvorfor dog hyre en Dansker = de kan sgu heller ikke finde ud af at skrive rimeligt Dansk - mere.
De bruger da Google Translate - så er de SIKKER på en GOD oversættelse
Citat
Den "lyser" da LANGT VÆK

Hvorfor bliver der så gang på gang spurgt i diverse Forum´s
ER DEN ÆGTE.......
-----
Gad vide hvem der står som afsender af den mail = ikke SKAT.DK

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-05-12 19:16

Citat
Gad vide hvem der står som afsender af den mail = ikke SKAT.DK

Nemli' ikke nej - hvis vi vidste hvem der sender fupmails, kunne vi jo straks gøre noget ved det...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-05-12 19:22

Go' humor

Jeg har flere år i træk vundet flere millioner pund PÅ DE SAMME numre i et eller andet lotteri.
Jeg har ikke lige haft tid til at svare, men NU må jeg snart tage mig sammen - man kan vel altid bruge en million eller to:
Den flinke mand skal lige have et par oplysninger først.

==========================================
AFFILIATED OFFICE OF FREELOTTO U.K
82 Victoria Street,
Victoria London SW1 U.K.
Tel: ( +44)-704-579-1361
Fax: (+44)-7006-038-737

FREELOTTO JACKPOT NOTIFICATION OF WINNING We are pleased to inform you of the release, of the recent results of the FREELOTTO INTERNATIONAL PROMOTION PROGRAM. You were entered as dependent clients . the lucky number 4-15-17-28-16-32. which consequently won the daily Jackpot of £1,000,000.00 (ONE MILLION GREAT BRITISH POUNDS STERLING ONLY) in the first category credited to file reference number:TFR/9900034943/JPT.Congratulations!!!.
FreeLotto Winning Draw Results
£50,000.00: 23--5-9-14-37
£200,000.00: 22-31-12-9-28-21
£10,000.00: 12-3-19-6-12-10
£100,000.00 : 3-27-22-4-16-8
Daily Jackpot: £1,000,000.00 : 4-15-17-28-16-32

Please contact the underlisted claims release officer for immediate payout of your winning fund with these information:
First Name:.........................Last Name:...................
Gender:............................Date of Birth:..............
MaritalStatus:.....................TicketNumber:...............
Occupation:.................Full Contact Address:..............
Phone No...........................Fax No:.....................
(Any form of ID of you is needed )

MR :CLARK WALKER
Email:claims@freelottoclaimoffice.com
Phone contact:+44-704-579-1361
Fax: 44-7006-038-737

He is your agent, and he is responsible for the processing and transfer of your winnings to you.
Endeavor to contact Mr Clark Walker as soon as you receive this notification to validate your claims.
-------------------------------------------------------------

Sincerely,
Mr, Kelvin J Aronin
Chairman & CEO

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-12 19:33

Du meddeler bare at du møder op og henter dem personligt....

Sammen med de øvrige millioner der har "vundet" på samme numre.....

Der er EET pund til hver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-12 20:39

Kode
3-5 arbejdsdage for at behandle den.

Den kan da ikke være fra skat, eller andre myndigheder.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 21:00

[CI
TAT]Den kan da ikke være fra skat, eller andre myndigheder.[/CITAT]

Citat
Nemli' ikke nej - hvis vi vidste hvem der sender fupmails, kunne vi jo straks gøre noget ved det...

Det ved deres Email udbyder.....men hvem gider røre ved ? F.ks Google/ eller MSN/ Hotmail..

Citat
Du meddeler bare at du møder op og henter dem personligt....

Snart den eneste MÅDE at undgå flere af slagsen på
de gider jo IKKE ! skrive til en`` igen = der FATTER meningen...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 21:03

NB: sjovt nok, for at bruge min gulgogratis, SKAL jeg godkende at få SPAM
fra DEALDK og de har SGU travlt med at spamme min JUNK_MAIL boks

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 21:05

Men hvor må i være heldige at modtage alle de tilbud
ser ikke meget til den slags?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-12 22:51

svendgiversen

Du skriver

Citat
Hvad er en momsrefusion form og hvorfor skal jeg sende den?
Hvorfor overfører de bare ikke pengene??
Hvor meget skal man gøre for så lidt???

Senere skriver du

Citat
Ja, jeg har allerede fået brev om restskat og har betalt...

Derfor også min undren?

Hvorfor kontaktede du så ikke SKAT ????

Jeg tror, at du selv kendte til svaret på dit spørgsmål, men er bange for at brugerne på kandu skal "glemme" dig. Derfor stiller du, som for mig er et dumt spørgsmål, dette.

På kandu har der været et utal af "tråde" som dette.

Nu, hvor du er ved at flytte hjemmefra, så må du stramme ballerne og blive voksen

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-12 08:18

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-05-12 09:42

Her tror jeg du lige ramte hovedet på sømmet ans

Der var jo ingen reaktion da jeg skrev: "Og du er helt sikker på det kommer fra Skat?"

Derfor blev spørgsmålet lukket så prompte!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-05-12 10:54

Tak for point - Svend

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 06-05-12 19:10

Citat
Jeg tror, at du selv kendte til svaret på dit spørgsmål, men er bange for at brugerne på kandu skal "glemme" dig. Derfor stiller du, som for mig er et dumt spørgsmål, dette.

Vel ikke den store forbrydelse, ans, vi skal nok passe på ikke at forfølge/mobbe.

Så kan man vel snart finde skjulte dagsordener bag mange (dumme?) spørgsmål.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-05-12 14:43

http://www.business.dk/digital/skats-navn-brugt-i-storstilet-netsvindel

synes lige du skulle se denne artikel - handler præcis om den omtalte mail...