/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Rente og omkostnings fri ????
Fra : viskinge
Vist : 1019 gange
200 point
Dato : 03-05-12 07:59

I øjeblikket kører el-giganten et tilbud på 0 rente og ingen omkostninger i feks. 10mdr. ÅOP = 0%
fint nok.

Men hvis man prøver, at taste feks. lån = Kr. 5000,00 ind, får man at vide at afdragene er Ca. Kr.544,00 pr. mdr.

Hvor kommer omkostningerne på de Ca. 10 X 44 Kr. fra, når ÅOP = 0%

Kan ikke finde nogen info vedr. dette.

Nogen der har erfaring vedr. dette???

MVH

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-05-12 09:16

Hvis du køber for 5000 kr og afdrager over 10 måneder, skal du betale 500 kr pr. gang.
Du skriver det er uden renter og gebyrer og så er det 5000 kr.

Du kan ikke sammenligne med et lån på 5000 kr som du skriver. det er ikke et lån, men køb på afbetaling uden gebyrer.

Skal du betale mere skal de meldes, så er det falsk reklame og det bliver straffet.

vic200

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-05-12 09:56

"Omkostninger" bliver erstattet af noget andet, som f.eks gebyr for tilsendelse af girokort, eller også er 1. eller 2. månedsopgørelse pålagt en "lønforsikring", hvilket vil sige at der i tilfælde af pludselig ledighed hvor folk ryger ned på kontanthjælp (eller intet) er dækning for restbeløbet via forsikringen.

Det financieringsfirma der låner penge ud skal selv låne pengene, betale løn etc. og der er kun eet sted at hente pengene.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-05-12 11:35

har et elgiganten lån. det er uden renter og gebyrer. så hvis du tager 5000 over 10 måneder så bliver det feks 500 per måned, der er intet snyd i det.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-05-12 11:36

det lån på deres hjemmeside er et andet et.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-12 12:56

Køb du roligt hvis det er det du ønsker....

Det er fuldstændigt omkostningsfrit hvis du overholder betalinger....

Det er Expressbank der står for financiering.....

De tjener på det da elgiganten betaler omkostningerne - dermed kan du heller ikke forhandle rabat på varen som ellers er muligt...

Elgiganten har haft denne ordning længe...

PS:

Der er iøvrigt flere "kæder" der kører med den slags - det fremmer salget

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-05-12 13:03

Citat
Der er iøvrigt flere "kæder" der kører med den slags - det fremmer salget [Hahahahaha]

Som at pisse i bukserne for at få varmen, og det gælder iøvrigt både sælgere og kunder

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-05-12 15:06

Har snakket med Expressbank. Den er god nok, ingen omkostninger. Hjemmesiden er forkert, og beregner ikke rigtig, vedr. det tilbud der er i øjeblikket.

Citat
De tjener på det da elgiganten betaler omkostningerne - dermed kan du heller ikke forhandle rabat på varen som ellers er muligt

Jeg tror ikke rigtigt på at du kan forhandle en Ipad længere ned, da el-giganten allerede er billigst med den.

Det kunne da være man skulle ryge på en Ipad, og så betale den over 10 måneder, HMmmmm.

MVH

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-05-12 23:36

F.eks. har Profiloptik en lignende aftale med Nordea.

Ikke noget snyd i det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-12 08:46

Selv en ny cykel kan du købe på samme måde

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-05-12 07:34

Tak for svaret refi.