/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Boligsikring veninde jeg har adresse hos
Fra : dihebrony
Vist : 2791 gange
20 point
Dato : 28-04-12 19:58

Hej.
Jeg har brug for at have folkeregister adresse i kommunen.
Men har ikke råd til at blive i min bolig.
Kan jeg få "adresse" hos min veninde og egentlig opholde mig/være et andet sted?

Jeg har brug for at have folkeregisteradresse her i kommunen, da min søn er anbragt et sted -
kommunen har nægtet at hjælpe med problemet med min søn i 3 år - nu er jeg kørt ned -
har mistet ALT - job og økonomi. Så nu vil jeg bare kæmpe for min søn og gøre det rigtigt!

Det må bare ikke gå ud over min veninde og den boligsikring hun får.
Jeg vil jo ikke hverken BO der eller BIDRAGE til hendes husstand.
Så vi gør ikke noget forkert - og det vil vi heller ikke - og det må ikke gå ud over hendes økonomi.

Hvad kan jeg gøre? Jeg har brug for meget hurtigt svar.
Hilsen Henriette.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 30 point
Dato : 28-04-12 20:18

NEJ, der er boligens samlede indkomst der skal ligge til grund for boligsikring, så din vennende mister boligsikring , hvis du flytter adressen der tilm men hvis du intet har og tjener, så stiger den samlede indkomst for boligen jo ikke, men du har vel en indtægt af end art.

Godkendelse af svar
Fra : dihebrony

Dato : 28-04-12 20:30

Tak for svaret Hejdu58.

Tak - men hvis jeg nu tænker på jeg skal bevare min tilknytning juridisk i kommunen -
altså have folkeregister her i kommunen - så kan jeg vel nøjes med en c/o adresse hos hende??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-12 20:48

Hvis du skal gøre det "rigtigt" så tag en snak med kommunen om hvad er er muligt. De har sagsbehandlere der er til for det samme.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-04-12 20:52

Det hjælper IKKE.

Enten har du folkeregisteradresse, eller også har du postadresse (C/O), og sidstnævnte tæller IKKE i relation til kommunen, der vil havde din "nære" tilknytning til kommunen.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-04-12 21:04

Igen en af de mange social nasser og svindlere.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-04-12 23:08

Selv tak. dihebrony

PS. du skal da ha et sted at bo og en adresse, og hvis du vil være i nærheden af din søn, må du da kunne finde en bolig i den samme kommune.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-12 00:22

Citat
Jeg vil jo ikke hverken BO der eller BIDRAGE til hendes husstand

Jamen det gør du i lovens forstand i det øjeblik du tilmelder dig på adressen..

Som nævnt går det ikke da det vil påvirke din bekendtes økonomi/boligsikring.

Det er også ulovligt at opgive en adresse som sin bopæl et sted man ikke bor.

Citat
Tak - men hvis jeg nu tænker på jeg skal bevare min tilknytning juridisk i kommunen -
altså have folkeregister her i kommunen - så kan jeg vel nøjes med en c/o adresse hos hende

Nej det kan du ikke, det er folkeregisteradressen der tæller.

I øvrigt forstår jeg ikke helt hvorfor det skulle være nødvendigt at bo i samme kommune

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 30-04-12 18:40

Til TS - hun mister HELE sin boligsikring. Jeg undersøgte det i sidste uge da jeg ville "ha adressen" her hos mig for min mor. Hun er syg og sagde sin bolig op uden egentlig, at ha noget at bo i. Hun er så pt på højskole indtil hun får en ny bolig. Jeg sagde til kommunen, at hun INTET ville gi til hverken mad, husleje eller div - men kassen var klappet i.

Ps. jeg har også et barn anbragt - i familiepleje. Jeg i en kommune og ham i en anden. Hvorfor er det, at du har så brændende brug for "at blive i kommunen" !?