/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Macprogrammet Mails gule note-side.
Fra : werter
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 27-04-12 11:33

Macprogrammet Mails gule note-side fungerer normalt som et alm tekstbehandlingsprogram.
Men hvis jeg vil flytte et ord til en anden linie (klik-træk eller kopier-sætind) er det ofte somom programmet selv vil bestemme, hvor mit ord skal placeres. Nogle gange kommer det i linien ovenover, andre gange laver det en ny linie og placerer sig der. Uanset gentagende forsøg!
Hvordan kan jeg SELV bestemme, hvor mit ord skal placeres?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-12 12:16

Godt spørgsmål...

Jeg har opdaget at indsættelses punkt nogle gange afhænger af om man har zoomet ind.

Jeg syntes af MAC zoom er super, når jeg ikke lige har fået taget briller på.

Jeg har dog erfaret at visse programmer kan være programmeret forskelliget. Det virker som om (ved ikke om det er korrekt), at visse programmer anvender indsættelsespunkt efter skæropløsning ved 100% og andre efter efter hvor man peger i dokumentet.

Derfor lavet jeg altid skærmvisning 100% inden indsættelse og så virker indsættelse upåklageligt.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : werter

Dato : 27-04-12 21:12

Tak for dit svar, Benjamin Hansen.

Men jeg bruger nu zoom så sjældent, så jeg skal ty til mine notet, hver gang jeg vil zoome. Så jeg tror ikke det er her, hunden ligger begravet.

Noget helt andet er: Har du prøvet den kulørte bold (her oven over), der fremskynder mac?
Jeg er blevet den stærkt frarådet. Men måske er den ikke så farlig?

vl h w

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-12 21:18

Nej, der har jeg ingen erfaringer.
Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-12 21:22

Jeg henter ikke noget når jeg ikke kan se prisen, inden jeg henter det.

Hvis det var MAC godkendt og afprøvet var det vel hent - bart via App store.

Men det er vel til at finde ud af via google.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 30-06-12 07:51

Hej Benjamin.Hansen
Tak for din ulejlighed med at svare, selvom du ikke havde noget for mig brugbart svar. Måske er det en fejl i min mac. Nu driller den med, at lyden er borte. Og i "Lyd" i systemindstillinger står der både i ind- og i ud-feltet, at "Ingen enheder er fundet". Og YouTube-videoer kører ikke blot uden lyd, de går i stå efter 10-20 sekunder.
Venlig hilsen Werter