/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvorfor skal nogle arbejde så lidt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 607 gange
10 point
Dato : 24-04-12 19:25

Jeg har været et sted, hvor kontanthjælpsmodtagere har været i aktivering. Der er det vidt forskelligt, hvor meget man arbejder for sin kontanthjælp, som i øvrigt er den samme, uanset hvor meget eller lidt du arbejder for den.

En pige arbejdede tre dage om ugen i tre timer hver dag af de gældende dage. Jeg arbejdede syv timer hver dag for mine penge.

Hvorfor skal nogle arbejde så lidt for deres penge?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 24-04-12 20:14

Fordi de kan..

Eller fordi nogle er kønnere end dig.

Eller fordi livet grundlæggende er uretfærdigt ved, at vi ikke alle er født med samme muligheder og evner.

Så måske havde der været fordele i at tilegne sig viden da "man" gik i skole. Så man kunne slippe for kontanthjælp....

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-04-12 20:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.